"O marzeniach trzeba mówić głośno i otwarcie, bo nigdy nie wiesz kiedy spotkasz ludzi, którzy pomogą Ci je zrealizować."

poniedziałek, 29 maja 2017

w ojczyźnie mojego serca

"Bardzo dawno temu żył sobie człowiek, który przez wiele lat próbował odkryć tajemnicę życia. Pewnego dnia mądry pustelnik wskazał mu studnię, która zawierała w sobie odpowiedź, jakiej człowiek tak gorliwie poszukiwał. Mężczyzna pobiegł do studni i zapytał: 
– Co jest tajemnicą życia? 
Z głębokości przypłynęła odpowiedź:
 – Pójdź na rozstaje wsi, tam odnajdziesz to, czego szukasz. 
Przepełniony nadzieją mężczyzna udał się tam i zobaczył trzy małe budki: w jednej sprzedawano jakieś pręty, w drugiej drewno a w trzeciej metalowe części. Nie wydawało mu się, aby cokolwiek w tej okolicy mogło wyjawić mu tajemnicę życia.
 Rozczarowany człowiek powrócił więc do studni, aby otrzymać wyjaśnienie. 
Studnia odpowiedziała mu: 
– Zrozumiesz wszystko we właściwym czasie. 
Mężczyzna zaprotestował, ale odpowiedź, którą otrzymał, była jedynie echem jego sprzeciwu. Myśląc, że został oszukany, powrócił do domu i kontynuował swoje poszukiwania. 
Z biegiem czasu zapomniał o tym zdarzeniu, aż tu pewnej nocy, podczas gdy przechadzał się w świetle księżyca, usłyszał dźwięk sitary (orientalny instrument muzyczny), który przyciągnął jego uwagę. Była to cudowna muzyka, grana z wielkim znawstwem i uczuciem. 
Zachwycony muzyką człowiek zaczął iść w stronę głosu: zobaczył ręce muzyka, które zręcznie przesuwały się po strunach, zobaczył sitarę: wtedy zrozumiał wszystko i krzyknął z radości. 
Sitara wykonana była z metalowych drutów i części połączonych między sobą drewnem, 
dokładnie takim, jakie widział w trzech budkach na rozstaju wsi, 
na które wówczas nie zwrócił najmniejszej uwagi."

Ten zapach... 
pamiętam go tak dobrze... 
Wracał do mnie w snach... 
w tych snach kiedy budziłam się ze łzami pod powiekami...
 Słodko słony zapach domu... 
Słodki od kwitnących pomarańczy 


Słony od oceanu, który swym szumem usypiał mnie do snu... 
 Słodko słony, doprawiony wilgocią i ciepłem... 
otoczył mnie gdy tylko otworzyłam drzwi samolotu... 
Zapach bezpieczeństwa, spokoju... domu... 
Tuż za zapachem pojawiły się dźwięki... 
śpiewny język, pokrzykiwania... 
muzyka, która nie pozwala stopom ustać w miejscu... 
Wróciłam.... 
Jestem w domu...


Te słowa napisałam tego samego dnia gdy wylądowałam w Hiszpanii 
w kraju, w którym kilka lat temu zostawiłam 4 kartony pełne rzeczy, 
23 książki,
kilku sprawdzonych przyjaciół,
i kawałek serca


7.04.2003r
to właśnie wtedy po raz pierwszy poczułam tę miłość.
To właśnie wtedy wysiadłam z autobusu 
i...
zakochałam się
 Od pierwszej chwili, pierwszego spojrzenia, 
pierwszego oddechu...


W tamtej chwili wiedziałam, że to MOJE miejsce, 
mój mały kawałek raju na ziemi... 
Przez lata kiedy tam mieszkałam wydarzyło się wiele
Były chwile dobre i złe,
sukcesy i porażki, 
wielka miłość i ogromna tęsknota...

Mieszkałam tam i tęskniłam za tu... 
za rodziną, za przyjaciółmi.
Za to gdy na krótko przylatywałam tu nie 
potrafiłam powstrzymać tęsknoty za tam... 
Rozdarta pomiędzy tu i tam 
nigdzie tak naprawdę nie byłam u siebie 


Moja tegoroczna wyprawa do Hiszpanii 
była prezentem... 
Prezentem dla mnie i dla dziewczynek
z okazji naszego wspólnego roku.
To był też taki prezent urodzinowy dla mnie
Dzień po wylądowaniu obchodziłam moje... 
"prawie 18ste" urodziny ;-))) 


3 cudowne i jakże krótkie tygodnie... 
21 dni gdy klepsydra czasu przeniosła mnie w przeszłość 
Poczułam się jakbym znów miała naście lat
 i cały świat przed sobą...
Odżyły dawne marzenia i tęsknoty


Jednak tym razem było inaczej... 
Już nie jestem tamtą Kasią sprzed nastu lat
wolną, szaloną, żyjącą z dnia na dzień 


Teraz jest nas Trzy 
Przez 3 mnożymy siły, marzenia, plany... 


Wiem, że dziewczynki zakochały się w Hiszpanii równie mocno jak ja ;-))) 
Julce najbardziej spodobała się ogromna piaskownica w postaci plaży


Ola - Mała Dama 
była zachwycona faktem, że w końcu i nareszcie 
codziennie mogła nosić sukienki ;-))) 


Ja w końcu odpoczęłam, miałam czas aby poczytać, 
opaliłam się, odwiedziłam moją ukochana Sevillę 
Spojrzałam na Hiszpanię oczami turystki.
No i spotkałam się z przyjaciółmi, 
wszystkimi tymi, którzy pomimo lat, odległości 
byli w moim życiu przez ten cały czas ;-))) 


Najadłam się ;-)))
Hiszpańskie specjały za którymi tęskniłam przez lata ;-))) 

"Medio con tomaten
manchado y sumo de naranja"
czyli śniadanie bogów, które 
TAK smakuje tylko tam - 
w barze, na plaży, w Hiszpanii


Paella i owoce morza... 
do tego jeszcze gazpacho i salmorejo
chorizo, tortilla, patatas bravas


Cóż... jedzeniem zachwycona byłam tylko ja ;-))) 
Dziewczyny zdecydowanie nie podzielały mojego entuzjazmu ;-)))



Na szczęście w Hiszpanii mają tez pizze, frytki 
owoce i.. lodyyy ;-)))
Tylko dzięki temu dzieci me nie pomarły z głodu 
i wróciły z urlopu zadowolone ;-)))





Czego nauczył mnie ten wyjazd??
Nauczył mnie, że: 

Że z dziećmi można pojechać wszędzie tam gdzie się zechce ;-)))


- że jak już się ustali jakiś budżet wyjazdowy to trzeba do niego doliczyć + 50% ;-)))
 

- że nawet jak się człowiek pakuje na godzinę przed wyjazdem i zapomni 
połowy rzeczy to XXI wieku prawie wszędzie są pralki 
lub sklepy w których można dokupić sandałki i tanie bluzeczki ;-))) 


- że na wakacjach można odpuścić...
można jeść nie całkiem zdrowo, 
kłaść się wtedy kiedy zamykają się oczy 
spać do późna,
ubierać się dziwacznie
mieć swoje humorki 
czytać, bawić się w pasku, 


i że pod żadnym, żadnym pozorem nie należy planować... 
a już szczególnie planować własnego, prywatnego, intymnego czasu 
tylko dla siebie ;-))) 
Spacer w blasku księżyca?? 
- jedno z dzieci zapewne uzna, że to właśnie ten w ten wieczór 
najlepiej zatruć się tym co jadło się każdego innego dnia
Urodzinowa dyskoteka w gorących rytmach latino?
- któreś z pociech dostanie gorączki 
To może chociaż wypad z przyjaciółmi do baru
wspólny grill, gra w lotki, wspomnienia??
- to właśnie ten wieczór pociechy wybiorą na bezsenność ;-))) 


Hiszpania - Andaluzja
 słodko -słona ojczyzna mojego serca...
Kiedyś... 
kiedyś tam wrócę... 
Dziś wracam do biurka ;-)))
Czekają na mnie kartki ślubne 
i ostatni już chyba komunijny album ;-))) 
Jeśli nie znudziły Was nasze wakacyjne wynurzenia 
to mam jeszcze w ukryciu 
sesję flamenco, którą sobie urządziłyśmy z dziewczynkami ;-))) 
Ktoś chce zobaczyć??

 * * *

Życie jest podróżą. 
Idziesz przez nie krok po kroku.
 Jeśli każdy twój krok jest wspaniały, 
jeśli każdy twój krok jest ciekawy – to takie też będzie całe twoje życie. 
Nie będziesz wtedy nigdy podobny do człowieka, który dotarł do śmierci a nie znał wcale życia. 
Nie pozwól, aby umknęło ci cokolwiek. 
Nie oglądaj życia zza pleców innych osób. Spoglądaj mu zawsze prosto w oczy. 
Nie mów w imieniu twoich dzieci. 
Uchwyć raczej ich twarz w swe dłonie i wtedy z nimi rozmawiaj. 
Nie obejmuj jedynie ciała, obejmuj osobę. 
Czyń to od zaraz. 
Nie marnuj uczuć, intuicji, pragnień, wzruszeń, myśli, spotkań, nie marnuj niczego. 
Pewnego dnia odkryjesz jak wielkie i nieodzowne było wszystko. 
Ucz się każdego dnia czegoś nowego o sobie i o innych. 
Każdego dnia odkrywaj piękno, którym jest przepełniony nasz świat.
 Nie dopuść, by cię przekonano, że jest na odwrót. 
Przypatruj się kwiatom. Zauważaj ptaki. Wsłuchuj się w wiatr. 
Smakuj potrawy i doceniaj je. 
Wszystkim dziel się z innymi. 
Największe uszanowanie, jakie można komuś okazać,
 to zaproponować mu:
 – Spójrz na ten zachód słońca. 
                                                                                   Bruno Ferrero


14 komentarzy:

  1. Wspaniały optymistyczny wpis i spojrzenie na życie

    dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  2. buzia mi się uśmiechnęła, duzo dużo szczęścia dla Was

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ogromnie ;-))) i bardzo dziękuję

      Usuń
  3. Już myślałam, że tam wracasz:)
    Jasne że chcemy sesję flamenco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ha ha - Hanna rozmyślam nad tym... rozmyślam ;-)))

      Usuń
  4. Wspaniała relacja z cudownego kraju. Razem jest wam cudnie!!!Radość i zadowolenie aż mnie się udzieliło. Jesteście wspaniałą rodzinką. Życzę wam spełnienia marzeń i dużo szczęścia w realizacji wszystkich planó. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elu :)
      Razem jesteśmy po prostu szczęśliwe ;-)))

      Usuń
  5. Kasiu, ostatnie zdjęcie przepiękne! cała promieniujesz szczęściem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ela... Ty wiesz...tam jest moj raj... tam serce tęskni ;-)))

      Usuń
  6. Kasia, Julka i Ola - trzy fantastyczne kobietki na wakacjach w Hiszpanii - zaspokoiłaś moją ciekawość. Pozdrawiam gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ehh... nie wiedziałam, że czekałaś na tę relację - szybciej bym napisała ;-)))

      Usuń
  7. Jakie piekne chwile, ile slonca ile radosci, dziewczynki i Ty szczesliwe!! Male beda mily wspomniania na cale zycie, i pewnie nadejda inne chwile , ktore dolacza do tych! widze wsrod Twoich przyjaciol Wenezuelczyka, przynajmniej sympatyka tego kraju sadzac po ubraniu! Scikam i pozdrawiam! tak, koniecznie to flamenco musisz opisac!

    OdpowiedzUsuń
  8. Rozumiem Cię w 100%! Spędziłam tydzień w Katalonii i także wróciłam oczarowana: ludźmi, klimatem, krajobrazami, pięknem Barcelony oraz jedzeniem! Zdecydowanie chcę tam wrócić!
    Cieszę się, że spędiłaś tam miło swój czas z dziewczynkami. Z dziećmi da się podróżować, tylko - jak napisałaś - lepiej za dużo nie planować, nie być zbyt ambitnym. Znam to z własnego doświadczenia! :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale piękne zdjęcia, sama chętnie bym trochę odpoczęła. :-)

    OdpowiedzUsuń


Dajesz mi swój czas - najhojniejszy dar ze wszystkich Dziękuję ;-)))

Stampin Royalty

Stampin Royalty

Digi - Scrap

Digi - Scrap

W Magicznej Kartce

W Magicznej Kartce

od Marty z Harem Soutache, Avrea, Chopiniada

od Klub Kota Jasna8

Pastelowe Candy u Moni

Pastelowe Candy u Moni
14.02.2015

Mikołajek w Palmogrodzie

Mikołajek w Palmogrodzie
Wygrałam i jeszcze za gaulstwo dostałam ;-)))

2gie urodziny

2gie urodziny
15.02.2015

Zielone Candy

Zielone Candy
Wygrałam!!

Pracowania Ajm

Pracowania Ajm
WYGRAŁAAAAM

Candy u Pająka

Candy u Pająka
Dostałam Nagrodę Specjalną!!

Wyróżnienie w ScrapGangu

Wyróżnienie w ScrapGangu

Herbaciane Candy

Herbaciane Candy
WYYYGRAŁAAAM ;-))))))

Candy niespodzianka

Candy niespodzianka
28.02.2014

Walentynkowe Candy

Walentynkowe Candy
WYGRAŁAM

Łączna liczba wyświetleń