"O marzeniach trzeba mówić głośno i otwarcie, bo nigdy nie wiesz kiedy spotkasz ludzi, którzy pomogą Ci je zrealizować."

środa, 19 kwietnia 2017

gdy odchodzi jedna z nas...



Przez lata blogowania w moim życiu pojawiło się wiele osób... 
Niektóre z nich stały się bliskie...
wyszły z wirtualnych ścian - zamieszkały w sercu
Niektórych osób nie poznałam osobiście a mimo to 
na ich blogach czuję się jak "w domu"
odnajduję cząstkę swoich marzeń, obaw, problemów 
radości i smutków, które są mi równie bliskie 
jak te rzeczywiste... 

Niektóre z tych blogów zamilkły...
zaglądam na nie czasem z nadzieją, 
że może po długiej przerwie pojawi się jakiś wpis
kilka zdań, piękne zdjęcia...
(Jomo, Snow, Chopiniada)

Są też takie blogi, które zamilkły na zawsze...


Moje kartki rodzą się w sercu...
powstają gdy słyszę/czytam 
dla kogo, z jakiej okazji... 

Ta narodziła się w moim sercu 
dokładnie w chwili gdy przeczytałam wiersz... 
ale stworzenie jej było niezwykle trudne... 
to była chyba najtrudniejsza kartka jaka powstała... 

No bo jak w jednej kartce wyrazić...
"Dziękuję za to, że byłaś 
tak bardzo mi przykro, że  już Cię nie ma"


8 kwietnia 2017 roku
pewna blogerka, pewien blog....


"Pamięci Damy Kier Małgosi Trembilskiej"

 Małgosiu, Damo z sercem w herbie! 
Już po niebiańskich kroczysz łąkach... 
Czy kiedyś zza chmur na dół zerkniesz, 
liścik nam wyślesz przez skowronka? 
Dzieliłaś z nami śmiech i smutek, 
bawiłaś się, tworzyłaś chętnie, 
byłaś dla zwierząt dobrym duchem, 
zawsze im pomagałaś pięknie. 
Kochałaś wolność i zawzięcie 
walczyłaś o nią - jak należy; 
teraz już zawsze wolna będziesz, 
nikt Ci wolności nie zabierze. 
W każdym momencie byłaś sobą, 
lojalną, dobrą, naszą Damą. 
Czy zdrowa byłaś, czy w chorobie, 
nie dałaś się trudnościom złamać. 
Małgosiu, Damo z sercem w herbie, 
gdy będziesz na niebiańskich łąkach, 
prosimy, czasem na nas zerknij, 
wyślij nam liścik przez skowronka...
                                                                                                     autor Ninka


Małgosia Trembilskia
 działaczka opozycji,  
matka solidarności szczecińskiej
 więziona i internowana,
osoba godna, niezwykłe szlachetna, 

Dla nas...
 po prostu Dama Kier 
mądra, ciepła, serdeczna, ciut ironiczna
zawsze pogodna i radosna
Kociomama 
z sercem otwartym dla zwierząt wszelakich, 
zawsze chętna do pomocy...
...
Kura z naszego Kurnika


  I właśnie na zamówienie Kur 
powstał ten wyjątkowy komplet
 kartka składak z pudełkiem
Nie, nie pożegnalny
raczej...
podziękowanie i wyraz pamięci


Moje kartki powstają w sercu... 
ale tym razem ta w sercu powstała od razu
ale ta z papieru...
Nie znałam osobiście Damy Kier...
a jednak oczy wciąż zachodziły mi łzami... 
tak ciężko było tworzyć... 

Wierzę... prawdziwie wierzę w to, 
że tam gdzie teraz jest 
jest jej dobrze, 
są jej zwierzęta i ludzie niegdyś bliscy 
Tam już nie ma bólu, 
nie ma złych wspomnień... 

A my... mamy swojego Anioła 
tam wysoko w górze

Tutaj można przeczyta wspomnienia Małgosi

26 komentarzy:

  1. Poruszajaca ta kartka, duzo w niej symboliki i tresci zrozmialych dla tych, ktorzy Dame znali. Mnie tez oczy zwilgotnialy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pantero kartka powstała na podstawie wiersza Ninki... chciałam tam jeszcze kota wcisnąć ale nijak chciał pasować ;-)))

      Usuń
  2. Wzruszylam sie, w kartke wlozylas wiele uczuc...dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Inaczej nie mogłam jej stworzyć jak tylko z głębi serca...

      Usuń
  3. Omatko, ale się zryczałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie rycz "gupia" nie rycz...

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna. Jest z Ciebie prawdziwa Brujita. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda... nie wiem skąd ale... "czuję" moje kartki...

      Usuń
  6. I ja dziękuję.Wiersz Niny bardzo wzruszający i chwytający za serce a Twoje"pudełeczka"wspomnień nie mają sobie równych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiersz Niny był podstawą, inspiracją, natchnieniem... ja tylko nakleiłam słowa na papier

      Usuń
  7. ojej, alem się spłakała
    Brujito, piękna kartka Ci wyszła, widać ile serca w nią włożyłaś
    Dziękuję ♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja dziękuję za zaufanie... nosiłam tę kartkę w sercu tydzień zanim mogłam w końcu zasiąść do biurka

      Usuń
  8. No i ja płaczę po raz już nie wiem który. Wzruszył mnie Twój post i przepiękna kartka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ninko... cieszę się, że podoba Ci się moja oprawa Twoich słów...

      Usuń
  9. To jest naprawdę poruszające jak cudownie ją pożegnałaś. Wiersz Ninki i twoja kartka - pudełko, to razem jest idealny duet.
    Dziękuję ci!
    Mam
    Nadzieję, że wniesie ciut pogody pogrążonej w żałobie rodzinie. Może ktoś się uśmiechnie, choć przez Łzy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tez taką nadzieję Gosianko... dlatego jest na niej tyle ciepłych ale jasnych kolorów... żeby rozświetlić te ciemne, smutne dni

      Usuń
  10. Dawno mnie nie było...ale miałam powody...
    Teraz zaglądam a tu łzy się cisną do oczu :/ poruszający wpis, wiersz, kartka. Pięknie ją wykonałaś Brujitko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobrze, że jesteś, dobrze, że wróciłaś...
      Witaj... w domu ;-)))

      Usuń
  11. I ja się poryczałam nie pierwszy raz. Piękna kartka, piękne słowa Ninki.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pozostaje mi tylko powtórzyć za Poprzedniczkami - poruszające i kartka i słowa. Odejścia zawsze są trudne dla tych, co pozostają... Ale są wpisane w życie.
    Uściskuję Cię Kasiu ciepło.

    OdpowiedzUsuń


Dajesz mi swój czas - najhojniejszy dar ze wszystkich Dziękuję ;-)))

Stampin Royalty

Stampin Royalty

Digi - Scrap

Digi - Scrap

W Magicznej Kartce

W Magicznej Kartce

od Marty z Harem Soutache, Avrea, Chopiniada

od Klub Kota Jasna8

Pastelowe Candy u Moni

Pastelowe Candy u Moni
14.02.2015

Mikołajek w Palmogrodzie

Mikołajek w Palmogrodzie
Wygrałam i jeszcze za gaulstwo dostałam ;-)))

2gie urodziny

2gie urodziny
15.02.2015

Zielone Candy

Zielone Candy
Wygrałam!!

Pracowania Ajm

Pracowania Ajm
WYGRAŁAAAAM

Candy u Pająka

Candy u Pająka
Dostałam Nagrodę Specjalną!!

Wyróżnienie w ScrapGangu

Wyróżnienie w ScrapGangu

Herbaciane Candy

Herbaciane Candy
WYYYGRAŁAAAM ;-))))))

Candy niespodzianka

Candy niespodzianka
28.02.2014

Walentynkowe Candy

Walentynkowe Candy
WYGRAŁAM

Łączna liczba wyświetleń