"O marzeniach trzeba mówić głośno i otwarcie, bo nigdy nie wiesz kiedy spotkasz ludzi, którzy pomogą Ci je zrealizować."

wtorek, 29 listopada 2016

na jesienne smuteczki


Witajcie
listopad rozgościł się już na dobre w naszych kalendarzach 
ale przede wszystkim w aurze i krajobrazie
Za moim oknem dziś przez cały dzień snuła się mlecznobiała mgła
Momentami była tak gęsta, że nie widziałam domu naprzeciwko...


Koty snują się smętnie po domu,
śpią po kątach, albo zmieniają warty na moich kolanach


Kaloryfery działają już na pełnych obrotach,
kocyk czeka kusząc miękkością, 
i jakoś wcale nie chce się wychodzić z domu


Powiem Wam szczerze, że mnie jesienna chandra  
nie dotyka...
Lubię jesień, 
lubię jej czerwono-rude kolory
Lubię się ciepło ubrać i wybrać na spacer do parku lub lasu
Szelest liści, bajkowe krajobrazy sprawiają, że można się rozmarzyć


Lubię melancholię mlecznej mgły,
lubię te przydługie wieczory 
gdy w ciszy
  mogę zapalić świeczki i rozsiąść się z kubkiem aromatycznej herbaty
i lekturą ulubionej książki


Powiem Wam, że na jesień czekam cały rok
z jeszcze jednego powodu
a ten powód to...
Dynia ;-)))

 Aromatyczna zupa dyniowa
Bukiet  kwiatów w dyni


przy których kotowe pomagają z ogromnym zaangażowaniem ;-)))
 



i...
babeczki dyniowe ;-)))



Pachnące, aksamitne w smaku, 
nie za słodkie 
z lekkim posmakiem powideł śliwkowych
takie jesienne w każdym okruszku ;-))) 


Ale u nas w domu jesień to przede wszystkim czas 
kiedy mamy więcej czasu...
dla siebie
Leniwie i spokojnie
gramy w gry, uczymy się, czytamy bajki
rozmawiamy i
 pieczemy babeczki ;-)))


Jesień to czas kolejnych zmian w moim, w naszym, życiu
Była chwila gdy zrobiło się strasznie ciemno...
Mgła spowiła nie tylko parkowe ścieżki ale też duszę...
Na serduchu pojawiły się kolejne pęknięcia,
i zrobiło się tak strasznie cicho...
Tak - jak to bywa w środku cyklonu
Szalejący żywioł niszczy wszystko co napotka na drodze
ale wewnątrz jest przeraźliwa cisza
tam wewnątrz wszystko nieruchomieje...


Jednak po każdej burzy - po każdej
znów wschodzi słońce,
zawsze, niestrudzenie
wschodzi słońce i budzi się nowy dzień....


Tak też jest ze mną... 
Podnoszę się, podnoszę wysoko głowę
Może jestem ciut szczuplejsza,
może sypiam ciut mniej,
może przybyły mi 2 siwe włosy
(do większej ilości się nie przyznam)
ale podnoszę się siniejsza i...
jak zawsze mądrzejsza...
Podnoszę się z nową miłością do siebie 
i całkiem nowym spojrzeniem na świat 
Podnoszę się z uśmiechem 
i nową nadzieją
Podnoszę się ze świadomością, 
że otaczają mnie wspaniali, życzliwi ludzie, 
że mam cudownych przyjaciół
że cokolwiek by się nie stało
to my z dziewczynkami mamy siebie 
Podnoszę się i mogę powiedzieć 
"znów jestem szczęśliwa"
i mogę tańczyć w deszczu ;-)))



Przepis na babeczki pomarańczowo- dyniowe



300 g pieczonej dyni
1 świeża pomarańcza
100 ml mleka
100 g masła
2 jajka
250 g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
1        cukru
1 budyń śmietankowy (proszek)
1/2 słoiczka powideł śliwkowych

Przygotowanie

Upiec dynię, przestudzić
 Zetrzeć skórkę z pomarańczy i wycisnąć sok (odmierzyć 50 ml soku).
Upieczoną dynię zmiksować blenderem z mlekiem i sokiem z pomarańczy na gładki mus.
Roztopić masło w misce, ostudzić i roztrzepać rózgą z jajkami oraz skórką z pomarańczy. Dodać mus dyniowy i wymieszać rózgą.
Do drugiej miski przesiać mąkę, dodać proszek do pieczenia, sól, cukier, i proszek budyniowy, wymieszać.
Do suchych składników dodać mokre i wymieszać (delikatnie i powoli łyżką, tylko do pierwszego połączenia się składników w jednolite ciasto bez widocznej białej mąki).
Nałożyć równe porcje ciasta do papilotek, na środku położyć pełną łyżeczkę powideł, częściowo zagłębiając łyżeczkę w masę. Wstawić do nagrzanego piekarnika (180C) i piec przez 25 - 30 minut do suchego patyczka.

22 komentarze:

  1. i tak trzymaj dzielna dziewczyno, kobieto, czarownico, zołzo (?) ;) jestem dumna z Ciebie! i ściskaj dziewczynki od ciociobabci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyściskane, wycałowane...
      Pytają kiedy pojedziemy ZNÓW do cioci Eli ;-)))

      Usuń
  2. Ja też lubię jesień. I nie miewam jesiennej chandry - bo nawet, jeśli zdarzy mi się chandra o tej porze roku, to nie jesień jest jej powodem:)))
    Z przyjemnością przeczytałam ten post i obejrzałam piękne zdjęcia. Myślę o Tobie zawsze ciepło i życzę Ci jak najmniej burz i jak najwięcej słońca:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ninko... dziękuje za te dobre myśli. Docierają do mnie pozytywne fluidy i... dodają mi sił ;-)))
      Burze... czasami są potrzebne, żeby zrobić porządek... ;-)))

      Usuń
  3. Jak mówi moja sąsiadka - co nas nie zabije, to nas wzmocni. :) Uściski ciepłe
    PS. A gdzie przepis na dyniowe babeczki? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a pod postem jest ;-)))
      Fajne masz sąsiadki a ja to już... super women :)

      Usuń
  4. tak trzymaj , duzo miłóści i radosci

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak trzymaj Kapitanie- ja czekam lata :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już niedługo :D zostało tylko 7 miesięcy ;-)))

      Usuń
  6. Mega pozytywny i zarażający optymizmem post :-) Również uwielbiam jesień- głównie za kocyk, kakao i dobrą książkę. Domatorką jestem, więc nie może być inaczej ;-)
    Bardzo Ci dziękuję za przepiękną kartkę! I wciąż się zastanawiam, czym sobie na nią zasłużyłam.. jak Ci się mogę odwdzięczyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Swoją nieustająca obecnością i ciepłymi słowami ;-)))

      Usuń
    2. To akurat masz jak w banku ;-)

      Usuń
  7. Pięknie Brujitko :)... śliczne zdjęcia, koty, kwiaty... potrafisz obudzić i rozświetlić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że gdy wstawiałam zdjęcie Futer to myślałam o Tobie??

      Usuń
  8. Jak zawsze, jesteś urocza we wszystkim tym co robisz i żadne przeciwności losu nie są Ci straszne. Trzy dziewczyny a w nich siła!
    Uściski i moc serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taaak... one są moją siłą ;-)))
      Dziękuję Ewuś za miłe słowa :)

      Usuń
  9. Ta piekna jesień dodaje kolorów do naszego życia, chyba wszyscy lubimy ja bardzo. Ty i dziewczynki to wspaniała rodzinka. Razem wyglądacie wspaniale. Dziewczynki są mega szczęśliwe i te ich rozbawione minki na każdym zdjęciu. Uściski dla Was ogromne. Głowa do góry dasz radę. Trzymam kciuki. Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że dam - bo kto jak nie ja :-)))
      Już kończę... już kończę przygotowania ;-)))

      Usuń
  10. Ale u Was cieplutka atmosfera :-)
    Pięknie opisałaś uroki jesieni ... taka ona jest właśnie, tylko trzeba chcieć to dostrzec :-)
    Pozdrawiam :-)

    PS ... a o przepis na babeczki mozna prosić ?
    Wyglądają niesamowicie i zapewne są pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. ale u Was fajnie :-)
    pozdrawiam ciepło dziewczyny :*

    OdpowiedzUsuń


Dajesz mi swój czas - najhojniejszy dar ze wszystkich Dziękuję ;-)))

Stampin Royalty

Stampin Royalty

Digi - Scrap

Digi - Scrap

W Magicznej Kartce

W Magicznej Kartce

od Marty z Harem Soutache, Avrea, Chopiniada

od Klub Kota Jasna8

Pastelowe Candy u Moni

Pastelowe Candy u Moni
14.02.2015

Mikołajek w Palmogrodzie

Mikołajek w Palmogrodzie
Wygrałam i jeszcze za gaulstwo dostałam ;-)))

2gie urodziny

2gie urodziny
15.02.2015

Zielone Candy

Zielone Candy
Wygrałam!!

Pracowania Ajm

Pracowania Ajm
WYGRAŁAAAAM

Candy u Pająka

Candy u Pająka
Dostałam Nagrodę Specjalną!!

Wyróżnienie w ScrapGangu

Wyróżnienie w ScrapGangu

Herbaciane Candy

Herbaciane Candy
WYYYGRAŁAAAM ;-))))))

Candy niespodzianka

Candy niespodzianka
28.02.2014

Walentynkowe Candy

Walentynkowe Candy
WYGRAŁAM

Łączna liczba wyświetleń