"O marzeniach trzeba mówić głośno i otwarcie, bo nigdy nie wiesz kiedy spotkasz ludzi, którzy pomogą Ci je zrealizować."

czwartek, 24 września 2015

Biezczady - moja wędrówka w głąb siebie

"W górach znajdowałem chwile szczęścia i radości, jakie daje twarda walka i wytrwałe dążenie . Otoczony morzem szczytów i grani czułem się najszczęśliwszym człowiekiem na świecie. Moim największym życzeniem jest , aby los pozwolił mi przez długie jeszcze lata cieszyć się tym cudownym światem , z dala od gorączki i niepokojów dnia codziennego”

Bieszczady - mój prywatny raj na ziemi
Tak poczułam gdy pierwszy raz stanęłam w Bieszczadach...
I przez te wszystkie lata gdziekolwiek mieszkałam
jakiekolwiek miejsca zwiedzałam 
w sercu pozostawała wierna miłość i tęsknota za Bieszczadami 


Bieszczady mają dla mnie smak malin,
 i zapach suszonej mięty,
Bieszczady to przyjaźń 
i pierwsza w życiu miłość
Bieszczady to ognisko i dźwięki gitary 
Bieszczady to historia i historie
Bieszczady to ludzie
najprawdziwsi, najszczerszy w swoim bieszczadzkim zawieszeniu 


Wyruszyłam z Ustrzyk Górnych...
niczym sprinter...
najpierw przegoniłam starszego pana, później parę studentów, 
i jeszcze kilka osób 
Ten sprint na starcie to pozostałość po rajdach górskich
gdzie liczył się czas wykonywanych zadań...
Gdzieś po pół godziny zaczęło mi przemykać po głowie, że czegoś zapomniałam 
Po 45 minutach uświadomiłam sobie o co chodzi..
Kondycja!!
zapomniałam zabrać z domu kondycji ;-)))


 "Góry są środkiem, celem jest człowiek. 
Nie chodzi o to, aby wejść na szczyt, robi się to, aby stać się kimś lepszym."
 Walter Bonatti
 Góry są nieczułe,
góry są bezwzględnie
nie znają litości
Góry to nie miejsce dla słabych... 

 

 Zdobyłam Tarnicę...
o dziwo szybciej niż wskazywał na to czas...
Siadłam na szczycie i zaczęłam rozmyślać...
Najpierw ustaliłam co mnie boli...
Stopy - baaardzo, zrobił się odcisk na pięcie ;-)))
Kolano - przyda się opaska uciskowa ;-)))
Biodro - no jasne
Plecy - bolały już jak wstałam więc czemu miałyby teraz przestać
 Kark - chyba źle spałam ;-)))
hmm... czy coś mnie nie boli??
Paznokcie!!! 
choć spuchły mi dłonie i lakier odprysł w kilku miejscach to paznokcie nie bolą ;-))) 
Skoro wszystko boli to...
po co??
po co trud, po co pot, 
po co ból??
Po co w te kilka dni wolnego które mam 
katować siebie??


Żeby sobie udowodnić że mogę,  że potrafię, że dam radę
Że nie ma rzeczy poza mną, która może mnie zatrzymać przed zrealizowaniem 
mojego marzenia, 
 przed zdobyciem tego czego pragnę ;-)))

 

 Stoję na rozdrożu własnego życia 
Podjęłam bardzo ważną decyzję, która zmieni wszystko 
Wybrałam drogę z tabliczką SUKCES...
ale tylko ode mnie zależy czy dotrę do celu...
Jest we mnie dużo lęku, strachu
czy sobie poradzę, czy wytrwam
 Czy przypadkiem przeciwności losu nie zwieją mnie z obranej drogi...


Nie wiem co jest za zakrętem
czy kolejne podejście czy może strome zejście w dół 
ale wiem, że muszę iść...
iść przed siebie 


Wczoraj wyznaczyłam trasę 
Ustrzyki Górne - Tarnica przez Szeroki Wierch -Przełęczy Bukowskiej 
- Wołosate
Gdzieś w połowie drogi jest możliwość skrótu, zejścia a w dół...
Jakże kusząca wydaje się ta perspektywa 
gdy zmęczenie jest tak przeraźliwe 
że chce się po prostu siąść i płakać 
I choć była pokusa to wiedziałam, że muszę wytrwać 
że dam radę jeśli uwierzę w siebie
jeśli dam sobie szansę ;-)))


 "W górach musisz wykonać pewien wysiłek bez zapłaty. 
Jest w tym mistyka, szukanie czegoś wyjątkowego. 
Do tego trzeba mieć pewną wyobraźnię, filozofię życiową. 
Nie każdego na to stać, nie każdemu się chce. Bo w górach nie ma granic, tam się szuka wolności. Są elementy rywalizacji, ale rywalizacji z postawionym celem, a nie z przeciwnikiem. 
Tam wciąż nie ma pojęcia: pierwszy, drugi, trzeci."
Krzysztof Wielicki:

Jutro czekają na mnie Połoniny 
Czy dam radę??
Pewnie, że dam ;-)))
Przejdę Połoniny,zrobię zdjęcia 
i wrócę do schroniska z tym samym uczuciem satysfakcji i dumy ;-)))



Ty też potrafisz...
Cokolwiek robisz, 
gdziekolwiek jesteś 
MOŻESZ TEGO DOKONAĆ
Jeśli coś powstrzymuje Cię przed spełnieniem marzeń to 
tylko Ty sama, Ty sam...

Uwierz w siebie!!
Wytrwaj gdy przyjdzie chwila zwątpienia
załóż kurtkę gdy zawieje wiatr
rozłóż parasol gdy zacznie kropić
Przyklej plaster na ranę
MOŻESZ!! dasz radę 
jeśli zamiast wymówek zaczniesz szukać rozwiązań...

 

Post ten dedykuję Paulinie, Szymonowi i Łukaszowi
(choć na pewno nie czytają tego bloga)
bo to właśnie z nimi po raz pierwszy zasmakowałam Bieszczad
Doris, Zbigniewowi i Marcinowi
bo to oni są jak plastry na krwawiące rany mojego życia
wierzą we mnie, wspierają, dodają sił
Eli - za to, że zaufała mi i uwierzyła we mnie



25 komentarzy:

  1. Zdjęcia przecudne i to światło...
    Fajnie że tam jesteś, też chciałabym tam być :)
    I niech Ci się spełni wszystko co zamierzasz :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mario... wszystko przed Toba...
      W Zakopanym bylas - teraz czas na Bieszczady... ja na pewno tu wroce ;-)))

      Usuń
  2. Kasiu po cichutku odwiedzam Cię tutaj dość często bo masz szczególny dar ubierania w słowa tego to co czuję i wlewania w moje serce otuchy i nadzieji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za te słowa i za tą cichą obecność :-)))

      Usuń
  3. Wow, jakie piękne zdjęcia z Bieszczad. Wspaniała wycieczka.

    OdpowiedzUsuń
  4. pięknie opisane, od samego czytania człowiek by tam już pojechal, z resztą i bez czytania, ale Ci zazdraszczam:) wspaniała wycieczka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zazdraszczaj tylko sie wybierz !!
      A wtedy napisz... bede Ci zazdraszczac ;-)

      Usuń
  5. Śliczne sentencje, zdjęcia i w ogóle zazdroszczę tego czasu w górach.

    OdpowiedzUsuń
  6. Powodzenia !, a Bieszczady piekne są :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem pod wrażeniem i o mało nie wyskoczyłam z fotela, kiedy zobaczyłam Ciebie w Bieszczadach..., zdjęcie na skale cudowne...,
    Bieszczady to dla mnie nieznana część Polski, nie miałam sposobności ich dotknąć, poczuć ich magicznego oddechu..., dojrzewam i dzięki Tobie być może tam się wreszcie wybiorę i tak jak Ty zwycięsko zasiądę na skale...
    PIĘKNE !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to jest piękne
      Ty motywujesz mnie a ja Ciebie...
      Hiszpania, Bieszczady... gdzies w komcu musimy sie spotkac ;-)))

      Usuń
  8. Nie byłam jeszcze nigdy w Bieszczadach. Wygląda pięknie! ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie właśnie są - przepiękne ;-)))

      Usuń
  9. Bieszczady to i moja kraina marzeń. Wróciłam do nich po 28 latach przerwy. Byłam tam w maju i byłam też parę dni temu. Zabrałam ze sobą córkę. Ona też się zachwyciła. Nie ma drugiego takiego miejsca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda -drugiego takiego nie ma
      To miejsce, którego nie można wyrzucić z serca ;-)))

      Usuń
  10. Byłam tego roku i ja, zdobyłam Tarnicę, a po niej pokonałam (!) Łopiennik :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Kocham góry! Przez kilkanaście lat co roku, latem wędrowałam po górach. Tak, jak piszesz to prawdziwy raj na ziemi, choć w Bieszczadach jeszcze nie byłam. moimi ukochanymi górami są Góry Stołowe, choć już nie przypominają tych dzikich gór sprzed kilkudziesięciu lat :( Czas zatem odnaleźć raj w Bieszczadach :) Pozdrawiam i dziękuję za ten artykuł <3 Vika Nova

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Góry Stołowe to "moje góry" i bardzo lubię po nich chodzić ale Bieszczady to inna historia, inny świat, inni ludzie ;-)))
      Szukaj - szukaj swojego raju - warto

      Usuń
  12. Odpowiedzi
    1. bo ze szczęściem mi do twarzy... podobno :*
      uściski gorące przesyłam

      Usuń
  13. Pozdrawiam :) miło Ciebie zobaczyc na znajomych awatarach :)

    OdpowiedzUsuń


Dajesz mi swój czas - najhojniejszy dar ze wszystkich Dziękuję ;-)))

Stampin Royalty

Stampin Royalty

Digi - Scrap

Digi - Scrap

W Magicznej Kartce

W Magicznej Kartce

od Marty z Harem Soutache, Avrea, Chopiniada

od Klub Kota Jasna8

Pastelowe Candy u Moni

Pastelowe Candy u Moni
14.02.2015

Mikołajek w Palmogrodzie

Mikołajek w Palmogrodzie
Wygrałam i jeszcze za gaulstwo dostałam ;-)))

2gie urodziny

2gie urodziny
15.02.2015

Zielone Candy

Zielone Candy
Wygrałam!!

Pracowania Ajm

Pracowania Ajm
WYGRAŁAAAAM

Candy u Pająka

Candy u Pająka
Dostałam Nagrodę Specjalną!!

Wyróżnienie w ScrapGangu

Wyróżnienie w ScrapGangu

Herbaciane Candy

Herbaciane Candy
WYYYGRAŁAAAM ;-))))))

Candy niespodzianka

Candy niespodzianka
28.02.2014

Walentynkowe Candy

Walentynkowe Candy
WYGRAŁAM

Łączna liczba wyświetleń