"O marzeniach trzeba mówić głośno i otwarcie, bo nigdy nie wiesz kiedy spotkasz ludzi, którzy pomogą Ci je zrealizować."

niedziela, 23 sierpnia 2015

Charon - przewoźnik dusz

  
Charon w mitologii greckiej przewoźnik dusz przez rzekę Acheron (lub Styks); w mitologii etruskiej „demon śmierci”.

 też macie takie skojarzenie??

 

więc wyobraźcie sobie moją minę gdy otrzymałam zamówienie...
Kartka na urodziny
dla..
siostry
Mówią na nią... Charon...
yyyy....

Urodziny... wydarzenie raczej radosne
Kobieta... kwiatki, motylki - wiadomo
i ten Charon...

hmmm
Zadumałam jam się na chwil kilka
Wyciągnęłam z zapasów 
Zakochanego Holmsa  
oraz Marsa 
i...
powstała taka oto warstwowa kartka z tagami 


Trochę tajemnicy, odrobina elegancji, 
krztyna delikatności...
tak właśnie powstał komplet 
Karta z pudełkiem dla 
Charona

a kilka dni później dostałam informację 
że obdarowana była zachwycona ;-)))
Przyznaję, że to dla mnie najlepsza nagroda 
informacja, że to co tworzę 
podoba się i sprawia radość ;-)))


 ***

"Przyjechałem windą aż na dno Hadesu
By popatrzeć w oczy nicości u kresu
Życia, co we mnie już ledwo się tliło;
Wątłe, bez czucia, ale jednak było.
Przypiąłem skrzydła Pegaza do ramion
I ustaliłem azymut gdzie Charon
Nad Styksem dusze odprawiał zmęczone,
Na wieczną mękę tutaj sprowadzone.
Już moja dusza spogląda na łodzie
Charon bosakiem rysując na wodzie
Rybę, co znakiem jest wszystkich chrześcijan,
Mówi – twoja dusza jest teraz niczyja.
Mój ty człowiecze, tyś jeszcze nie gotów,
Przez Styks przepłynąć drogą bez powrotu.
Rozważ, więc szczerze, ważąc swoje grzechy,
Czy swoim bliskim nie zrobisz uciechy
Do ludzkiej szybko wracając krainy,
By zmyć dni podłe oraz pełne winy?
-Zgoda Charonie – lecz jeden warunek-
Zanim obejmę ludzki posterunek
O wybaczenie proszę wszystkich ludzi,
Których skrzywdziłem jak śpiącego budzik.
Jest jeszcze drugi warunek konieczny,
Bym zaraz wrócił na ziemię bezpieczny;
Za Styksu bramę muszę wejść na moment
Aby zobaczyć, co mi przeznaczone.
I oto jestem już po drugiej stronie,
Wita mnie starzec w królewskiej koronie,
Na której gęsto krople krwi się błyszczą
I w dół spadając jako kule świszczą.
Nogi ma obute w żelazne kajdany
Pod, którymi widać ropiejące rany."

***

Moją tagową kartkę zgłaszam do Kwiatu Dolnośląskiego 
na wyzwanie z mapką ;-)))



A skoro o kwiatach mowa to...


Przy tej okazji pokażę Wam jeszcze moją pierwszą dekupage'ową  szkatułkę
Wykonałam ją już dawno temu ale jakoś nigdy nie było okazji aby Wam ją pokazać ;-)))

Decupage to technika, która mnie uwiodła... 
Wymaga dużo czasu, dużo cierpliwości 
ale też strasznie dużo satysfakcji ;-)))


Niedziela dobiega końca 
Życzę Wam spokojnego i radosnego tygodnia 

9 komentarzy:

  1. I znów udowodniłaś, że w tworzeniu żaden temat nie jest Ci straszny - nawet styks-owy. ;) A szkatułka jest świetna. Będzie idealna np. na przechowywanie listów miłosnych. :) Uściski serdeczne

    OdpowiedzUsuń
  2. Temat nie byle jaki, ale kartka wygląda ślicznie. Świetnie sobie poradziłaś, a jeśli siostrze się podobało , to najważniejsze. Mnie tez się podoba. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. o kurcze :) pożądny mroczny klimat wyszedł :) fajnie fajnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dość nietypowe zamówienie. Ale najważniejsze, że tak doskonale je zrealizowałaś. Mimo, że nie lubię wszelkiej mroczności i motyw jakoś mało urodzinowy to muszę przyznać, że cały komplet wygląda niezwykle pięknie. Podobnie jak Twoje pudełko. Mój ulubiony motyw różany a do tego elegancko się błyszczy:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale numer! W sensie, ale kartka! Lubię takie klimaty i kartka mi sie ogromnie podoba, ale czy chciałabym taką dostać na urodziny? No nie wiem... :)
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wampiryczna piekność
    Dziękuję za udział w naszym wyzwaniu Kwiatu Dolnośląskiego
    Dobrosława DT

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta tagowa jest super! Dziękuję za udział w wyzwaniu Kwiatu Dolnośląskiego!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mroczna interpretacja - podoba mi się :) Dziękujemy za udział w wyzwaniu Kwiatu Dolnośląskiego.

    OdpowiedzUsuń


Dajesz mi swój czas - najhojniejszy dar ze wszystkich Dziękuję ;-)))

Stampin Royalty

Stampin Royalty

Digi - Scrap

Digi - Scrap

W Magicznej Kartce

W Magicznej Kartce

od Marty z Harem Soutache, Avrea, Chopiniada

od Klub Kota Jasna8

Pastelowe Candy u Moni

Pastelowe Candy u Moni
14.02.2015

Mikołajek w Palmogrodzie

Mikołajek w Palmogrodzie
Wygrałam i jeszcze za gaulstwo dostałam ;-)))

2gie urodziny

2gie urodziny
15.02.2015

Zielone Candy

Zielone Candy
Wygrałam!!

Pracowania Ajm

Pracowania Ajm
WYGRAŁAAAAM

Candy u Pająka

Candy u Pająka
Dostałam Nagrodę Specjalną!!

Wyróżnienie w ScrapGangu

Wyróżnienie w ScrapGangu

Herbaciane Candy

Herbaciane Candy
WYYYGRAŁAAAM ;-))))))

Candy niespodzianka

Candy niespodzianka
28.02.2014

Walentynkowe Candy

Walentynkowe Candy
WYGRAŁAM

Łączna liczba wyświetleń