"O marzeniach trzeba mówić głośno i otwarcie, bo nigdy nie wiesz kiedy spotkasz ludzi, którzy pomogą Ci je zrealizować."

wtorek, 3 marca 2015

pozytywnik

"Nie ważne co Ci się przytrafia, ważne jak to wykorzystujesz.
Życie przypomina grę w pokera. Nie masz wpływu na to jakie dostaniesz karty -
ale tylko od Ciebie zależy jak rozegrasz partię"
Regina Brett


Piszę tego posta do Was już od kilku godzin
w sumie to piszę go odkąd się dziś obudziłam i zabrałam za pracę
Piszę go do Was - w myślach
i mam wrażenie jakby przez moją głowę przebiegała autostrada ;-)))
Miliony słów, setki zdań przebiegają przez moją głowę
Chciałabym Wam tak wiele powiedzieć



Stworzyłam mój pierwszy pozytywnik
Zabierałam się do niego dobre 2 tygodnie...
Przygotowanie zajęło mi niecałe dwa dni ;-)))


Pozytywnik
Zbór pozytywnych myśli, aforyzmów, afirmacji
Coś, co nastraja pozytywnie,
co ma nieść przesłanie:
"Życie jest piękne nawet w tych chwilach, kiedy wszystko zdaje się temu zaprzeczać"


CudArteńka napisała serie postów pt:
"Życie optymisty nie jest łatwe"
i wiecie...
to prawda - nie jest łatwo być optymistą
i wcale nie dlatego, że nie ma powodów do tego aby się cieszyć...
dlatego, że bycie optymistą jest prawie jak bycie kosmitą -
to wbrew zasadom.
Wbrew zasadom świata, który narzeka,
który karmi się nieszczęściem innych,
który za pożywkę ma zbrodnie, oszustwa, wojny, wypadki...


Bycie optymistą to wybór - to decyzja
I wcale nie jest tak, że optymiści nie mają problemów,
że nie miewają smutków, że nie ronią łez


Mam problemy, bywam smutna...
Gdy jest mi źle - płaczę
Gdy moje siły się wyczerpią - zamykam się w domku z Futrami,
nie odbieram telefonów
Ale bycie optymistą to
 świadomość, że problemy, które dziś nas spotykają
 jutro mogą okazać się błogosławieństwem.
To umiejętność cieszenia się drobiazgami
i dziękowania, za każdą darowaną nam chwilę


Często gdy mam jakiś problem słyszę:
"Pociesz się, tym, że ja, mam gorzej"
NIE!!! nie pociesza mnie fakt, że komuś jest źle
Niby dlaczego miałby mnie pocieszać fakt,
że na świecie jest dwoje nieszczęśliwych ludzi??
Pociesza mnie, że Tobie jest dobrze, że jesteś szczęśliwy...
Gd jesteś szczęśliwy możesz mnie tym szczęściem zarazić,
 możesz mi pomóc, możesz mi coś doradzić
Gdy jesteś szczęśliwy pokazujesz mi jak może być...
Gdy jesteśmy nieszczęśliwi oboje...
Kto kogo podniesie??


Stworzyłam pozytywnik
Wraz z kartką, którą stworzyłam już wcześniej będzie prezentem
dla pewnej ciepłej i bardzo radosnej Istotki
Zawarłam w nim afirmacje z mojego kalendarza
"Rok dobrych myśli"
Beaty Pawlikowskiej
oraz aforyzmy, które bardzo lubię...

Mogłabym zapełniać karty pozytywnika w nieskończoność...
Lubię karmić się pozytywnymi myślami
lubię się nimi dzielić


"Na drzwiach sklepu wisi tabliczka:
„Jeśli Twoje życzenie nie zostało spełnione, to znaczy, że jeszcze nie zapłaciłaś”.
Na peryferiach Wszechświata znajduje się mały sklepik.
Szyldu dawno już nie ma, został zdmuchnięty przez kosmiczny huragan. Nowego szyldu właściciel sklepu nie powiesił, ponieważ wszyscy okoliczni mieszkańcy wiedzą przecież, że sklep sprzedaje marzenia.
Asortyment jest bardzo bogaty – można tu kupić praktycznie wszystko. Jacht, dom, małżeństwo, posadę prezesa korporacji, pieniądze, dzieci, dobrą pracę, duży biust, medal olimpijski, samochody, drużyny piłkarskie, władzę, sukces i wiele innych dóbr.
W sprzedaży nie ma jedynie Życia i Śmierci – ich dystrybucją zajmuje się Centrala znajdująca się w innej Galaktyce.
Każdy klient, który wchodzi do sklepu (bo są też tacy, którzy ani razu nie weszli i do tej pory siedzą na tyłku i zajmują się chceniem) w pierwszej kolejności pyta o cenę swojego marzenia.
A ceny są różne...
Wymarzona praca na przykład, kosztuje rezygnację ze stabilności
i przewidywalności, gotowość do samodzielnego planowania
i organizowania własnego życia, wiarę we własne siły oraz pozwolenia sobie na taką pracę, jaką kochasz, a nie taką, jaka się nawinie.
Władza ma nieco wyższą cenę: trzeba zrezygnować z pewnych swoich przekonań, nauczyć się znajdować do wszystkiego racjonalne wytłumaczenie, umieć odmawiać, znać swoją wartość (a powinna ona być wysoka), pozwalać sobie na mówienie „ja”, wyrażać własną opinię, niezależnie od akceptacji czy dezaprobaty otoczenia.
Niektóre ceny wydają się dość dziwne: małżeństwo można otrzymać w zasadzie za bezcen, natomiast szczęśliwe życie kosztuje bardzo drogo – wymaga osobistej odpowiedzialności za własne szczęście, umiejętności cieszenia się życiem, znajomości swoich celów, rezygnacji z dążenia by wszystkim dogodzić, doceniania wszystkiego co się ma, pozwolenia sobie na bycie szczęśliwym, świadomości własnych zalet, rezygnacji z bonusu „ofiary”, ryzyka utraty niektórych znajomych…
Nie każdy klient, który wchodzi do sklepu, jest gotów, aby od razu kupić marzenie.
Niektórzy, gdy widzą cenę, natychmiast wychodzą.
Inni stoją w zadumie, licząc swoje zasoby i zastanawiając się, skąd wziąć więcej środków.
Czasem ktoś skarży się, że ceny są za wysokie i prosi właściciela o rabat albo pyta, kiedy będzie wyprzedaż.
Są też tacy, którzy wyciągają z kieszeni wszystkie swoje oszczędności i odbierają marzenie, zapakowane w piękny szeleszczący papier.
Są zawsze odprowadzani wzrokiem przez zazdrosnych klientów, którzy szepczą złośliwie, że właściciel sklepu to na pewno ktoś z rodziny i marzenie dostali pod ladą, po znajomości.
Właściciela sklepu dawno już proszono, aby obniżył ceny, co zwiększyłoby liczbę klientów.
Ale takie postulaty za każdym razem spotykały się z odmową, bowiem właściciel uważa, że to obniży jakość marzeń.
Kiedy pytano go, czy nie obawia się bankructwa, mówił, że nigdy nie zabraknie śmiałków, gotowych ryzykować i zmieniać swoje życie, rezygnując z nawyków i bezpiecznej przewidywalności, zdolnych do wiary w swoje marzenia, mających dość sił i środków, by zapłacić za ich realizację…”


Bajkę znalazłam na Kobiecy Punkt Widzenia
Strona stworzona przez Anię Witowską 
Ania dzieli się swoim optymizmem ale i doświadczeniem życiowym.

Wszystkich Wam, którzy poszukujecie swojej drogi do szczęścia,
Którzy czujecie, że jest coś więcej - coś nieodkrytego,
co może sprawić, że Wasze życie stanie się bogatsze, szczęśliwsze, pełniejsze
polecam zajrzeć na stronę Ani.


Kolejny dzień budzi się do życia...
Nocą moje miasto przykryło się puchową warstwą śniegu
jest bajkowo...
I choć wczorajszego dnia czuło się w powietrzu wiosnę
dziś wróciła zima...
Życzę Wam radosnych niespodzianek
Życzę Wam wiary w sercu, w to że wszystko co nas spotyka ma sens
Życzę Wam odwagi aby sięgać po swoje marzenia
Bez względu na przeciwności losu, bez względu na to co mówią inni
przed czym Was przestrzegają...
Życzę Wam szczęścia
i dobrego dnia

 Ps.. Mój optymizm wiara w marzenia i w ludzi to mój największy,  skarb 
więc zgłaszam pozytywnik do Pracowni SZOK


Ps2. Pozytywnik "podtrzymują" dwa kółeczka (te dolne dziurki to nie błąd w tworzeniu) ale nijak z dwoma nie chciał pozować do zdjęć ;-)))

22 komentarze:

  1. Witaj i znów czytałam jak urzeczona, po rpstu uwielbiam, pomyśl o wydaniu ksiazki na pewno znalazłoby się wielu chętnych, u mie na szczęście wiosna po wczorajszym deszczu i brzydkiej pogodzie świeci słońce piękne słońce, pozdrawiam słonecznie i z wielkim uśmiechem na buzi

    OdpowiedzUsuń
  2. przepiękny post a pozytywnik po prostu magiczny !!!!
    przydałby się taaki żeby przy dołku zasięgnąć do niego i pomarzyć !!!!
    chętnie bym go nabyła jeśli jest wolny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu napisz do mnie hesseth@o2.pl
      I oby dolki przytrafiały Ci się jak najrzadziej ;-)))

      Usuń
  3. ech... no co Ci mam napisać, Kasiu? jakoś tak troszkę oniemiałam i zaniemówiłam... Podoba się, to mało powiedziane... Po prostu pięknie go poskładałaś, świetne cytaty, w sumie na każdą okazję :))))
    Jestem przekonana, że będzie miłym towarzyszem obdarowanej Osoby :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kasiu, tak się zaczytałam, że zapomniałam o zdjęciach. Teraz przewinęłam z powrotem do góry i podoba mi się komplet, świetny prezent, a myśli i sentencje - sama wiesz

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo podoba mi się to w jaki sposób przedstawiłaś swoje, optymistyczne podejście... Podpisuję się rękami i nogami..., i też nie poprawia mi nastroju, to, że inni mają gorzej... Dobrego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. jest coś w afirmacjach, że im częściej je czytamy i powtarzamy tym bardziej zaczynamy tak myśleć i działać ;-)

    też mnie zadziwia całe życie ta przedziwna polska mentalnosć... pocieszanie, że inni mają gorzej albo, że zawsze może być gorzej....:-\

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorotka... czas to po prostu zmienuc ;-)))
      A afirmacje mają w sobie moc. Odkryłam ją i często z niej korzystam ;-)

      Usuń
  7. Piekna bajka :)) dobrze ze nie prawdziwa :) Piekny post okraszony cudownymi zdjęciami :)) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniała bajka, piękny pozytywnik, a cytaty, one dodają nam kopa, gdy jest źle. Super. Pozdrawiam i dobrego dnia życzę!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo Kasia... dawno Cię nie było - steskniłam się ;-)))
      Usciski zasyłam :-)

      Usuń
  9. Twój post jest wprost niesamowicie piękny a " pozytywnik", wszystkie myśli, afirmację super. Cieszę się, że mogę do woli do Ciebie wpadać , bowiem zawsze czegoś się uczę. Życzę Ci szczęśliwości dnia codziennego. Twoje karteczki i praca jest cudownie piękna. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. jak pozytywnie u Ciebie :-)
    kochana pisz no mi szybko kiedy w Kraku będziesz??? - do południe od 10 do 13 mogę się spotkać jak E. w przedszkolu jest :-) ale by super było !!!

    :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Sama staram się myśleć pozytywnie i cieszyć z każdej chwili - piękny wpis! Uwielbiam takie pozytywne cytaty!

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniale się czyta takie pozytywne teksty. Muszę sobie regularnie je serwować co bym się każdego dnia radośnie czuła:))) śliczny komplecik wyszedł i mega optymistyczny a to najważniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak to dobrze, że sa tacy kosmici jak ty:) Dzięki nim świat staje się lepszy:) przepięknie to napisałaś:) Czasem mi trudno przezwyciężyć te czarniejsze myśli i wtedy zauważyłam, że wszystko leci razem z nimi. Ostatnio na nowo odkryłam siłę pozytywnych afirmacji, wybrałam sobie taką jedną i ją powtarzam, powtarzam i powtarzam. A ona skutkuje i to coraz bardziej:)
    Pozytywnik jest super:) świetny pomysł, by spisać te najważniejsze dla siebie myśli i je często przypominać:)
    Pozdrawiam cię serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Prawdziwy skarb... taki upominek!
    Dziękuję za udział w wyzwaniu Pracowni Rękodzieła SZOK!

    OdpowiedzUsuń
  15. Marzy mi się zrobienie takiego pozytywnika... ale czasem tak trudno "uiścić zapłatę" :) Piękny tekst, a pozytywnik bardzo pozytywnie mnie zainspirował :)))

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawa praca :)
    Dziękuję za udział w wyzwaniu Pracowni Rękodzieła SZOK

    OdpowiedzUsuń


Dajesz mi swój czas - najhojniejszy dar ze wszystkich Dziękuję ;-)))

Stampin Royalty

Stampin Royalty

Digi - Scrap

Digi - Scrap

W Magicznej Kartce

W Magicznej Kartce

od Marty z Harem Soutache, Avrea, Chopiniada

od Klub Kota Jasna8

Pastelowe Candy u Moni

Pastelowe Candy u Moni
14.02.2015

Mikołajek w Palmogrodzie

Mikołajek w Palmogrodzie
Wygrałam i jeszcze za gaulstwo dostałam ;-)))

2gie urodziny

2gie urodziny
15.02.2015

Zielone Candy

Zielone Candy
Wygrałam!!

Pracowania Ajm

Pracowania Ajm
WYGRAŁAAAAM

Candy u Pająka

Candy u Pająka
Dostałam Nagrodę Specjalną!!

Wyróżnienie w ScrapGangu

Wyróżnienie w ScrapGangu

Herbaciane Candy

Herbaciane Candy
WYYYGRAŁAAAM ;-))))))

Candy niespodzianka

Candy niespodzianka
28.02.2014

Walentynkowe Candy

Walentynkowe Candy
WYGRAŁAM

Łączna liczba wyświetleń