"O marzeniach trzeba mówić głośno i otwarcie, bo nigdy nie wiesz kiedy spotkasz ludzi, którzy pomogą Ci je zrealizować."

niedziela, 8 marca 2015

Naprawdę jaka jesteś nie wie nikt

Ja...
niezbyt anielska
niezbyt diabelska
po prostu gotowa na życie
idealna ja!!!
 

"Moja droga kobiecości
Przepraszam, że się ostatnio nie odzywałam
ale zastanawiałam się nad pytaniem, które mi zadałaś
Kim dla mnie jesteś?...

Ile dla mnie znaczysz?
Moja pierwsza myśl była, że przecież to oczywiste
wyglądam, myślę i czuję jak kobieta
fryzura, makijaż, sukienka, perfumy
szpilki, torebki
huśtawki hormonalne
emocjonalność i zmienność
wrażliwość i empatia
seksualność i macierzyństwo
ale co gdyby to odłożyć na bok?
Gdyby te wszystkie gadżety i biologiczne atrybuty zniknęły
kim wtedy byłabyś moja Kobiecości?

 

Utkaną ze słów i uczuć tożsamością?
Domem z bliskimi ludźmi
Wrażliwością i intuicjąw sercu
wachlarzem emocji i pragnień w mózgu?
im dłużej szukałam odpowiedzi
tym bardziej uzmysławialam sobie,
że dla każdej kobiety jesteś kimś innym,
że każda kobieta
w swojej kobiecości jest inna.
Dla mnie jesteś moim wewnętrznym system odczuwania
i nawet pozbawiona elementów tak oczywistych
jak ubrania, kosmetyki
czy też możliwość dawania życia
nadal czuję się 100% kobietą!

 


Moja Kobiecości,
dzięki temu krótkiemu listowi
uświadomiłam sobie ile dla mnie znaczysz
i jak bardzo Cię na co dzień nie doceniam.
Jesteś moją najbliższą przyjaciółką,
wartościową
i nierozerwalną cząstką mnie samej."
Słowa pisane doświadczeniem i sercem...
fragment książki "Babskie Fanaberie"
Ani Witowskiej
 
 
Dzień Dobry Bardzo ;-)))
Dzień dobry Kobieto Wyjątkowa i Niepowtarzalna ;-)))
Tak do Ciebie to piszę i wcale nie żartuję...
Wierzę, że jesteś Cudem!!
Ty i ja - każda z nas ;-)))
 
Być kobietą to dar,
być kobietą to wyróżnienie,
być kobietą to przywilej,
ale być kobietą to też wyzwanie ;-)))
 
Lubię Dzień Kobiet
Uważam, że jest ważny i potrzebny...
Potrzebny aby przypominać nam jak bardzo jesteśmy wyjątkowe
ile w nas piękna, czułości, poświęcenia.
 
Niestety, same zbyt często o tym zapominamy.
Zapominamy o tym żeby siebie kochać i doceniać.
Aby być dla siebie dobrą i wyrozumiałą
Zapominamy, że mamy prawo do gorszych dni, złych nastrojów,
do wyjścia z domu bez makijażu,
do stwierdzenia "nie chce mi się"
 
 
Mamy prawo domagać się aby nas szanowano, doceniano, rozpieszczano
Mamy prawo chcieć więcej,
szukać siebie na nowych drogach, spełniać marzenia..
 
"Ach, dwadzieścia lat temu byłam najbardziej nieszczęsnym Kopciuszkiem świata. Siedziałam w kącie ubrana w stary brązowy sweter i zazdrościłam innym ludziom, że mają lepiej.
- A ja?... – żaliłam się w duchu. – Dlaczego ja mam gorzej? Dlaczego nic mi się nie udaje? Dlaczego czuję się nieszczęśliwa?
- Bo siedzisz i litujesz się nad sobą zamiast coś zmienić w twoim życiu! – podpowiadała mi moja dusza, ale udawałam, że jej nie słyszę.
...
Łatwiej być żałosnym Kopciuszkiem niż Jamesem Bondem. Łatwiej siedzieć i płakać niż wstać i wziąć się do konstruktywnej pracy. Wtedy o tym jeszcze nie wiedziałam. Mój czas bycia Jamesem Bondem dopiero miał nastać.
Mam na myśli wewnętrznego Jamesa Bonda. Takiego, który ma odwagę zmierzyć się z własnym strachem i przyznać się do własnym słabości i wad, żeby móc je naprawić.
Bo różnica między Kopciuszkiem a Jamesem Bondem polega na tym, że Kopciuszek wybiera bycie ofiarą okoliczności, a James Bond buduje swoją wewnętrzną siłę.
Kopciuszek zwala winę za swoje nieszczęście na państwo, rodziców, brak perspektyw, system, rząd, złych ludzi i każdego, kto się nawinie. Woli narzekać i wygodnie siedzieć w kącie, gdzie czuje się wprawdzie niedoceniony, żałosny i brzydki, ale jednocześnie jest bezpieczny i ma święty spokój. Sam więc podejmuje decyzję o tym, że chce być Kopciuszkiem, bo nie ma ochoty podjąć wysiłku, żeby stać się kimś innym – lepszym, silniejszym, mądrzejszym.
James Bond bierze odpowiedzialność za siebie. Nie szuka winnych. Ma odwagę przyznać, że właściwie przez całe życie czekał aż coś stanie się samo albo zostanie przez kogoś załatwione. Że tylko marzył i śnił, ale praktycznie nie zrobił nic, żeby zorganizować, zbudować, uporządkować swoje życie.
Kopciuszek wiecznie czeka i marudzi.
James Bond działa i buduje.
Kopciuszek oczekuje pomocy i wsparcia.
James Bond buduje w sobie wewnętrzną siłę.
Kopciuszek narzeka na świat.
James Bond cieszy się, że żyje.
Kopciuszek boi się odmowy i odtrącenia, więc nigdy nie prosi o pomoc. Woli dźwigać cały świat na swoich ramionach i powtarzać, że sam da sobie radę. A jednocześnie czuje żal i rozgoryczenie, że nikt się nim nie zaopiekuje.
James Bond racjonalnie rozkłada siły i jeśli jest taka potrzeba, ma odwagę poprosić o pomoc. Nie szuka winnych i nie hoduje w sobie poczucia krzywdy. Bierze świadomie odpowiedzialność za to, jak wygląda jego życie.
Dwadzieścia lat temu byłam w Londynie jako Kopciuszek. Zagubiona w życiu, nieszczęśliwa, rozpaczliwie usiłująca poskładać swoje życie w całość.
Teraz wracam do niego jako szczęśliwy człowiek. Kocham moje życie, uwielbiam to, co robię, zajmuję się dokładnie tym, co sobie najgoręcej wymarzyłam.
Byłam Kopciuszkiem.
A teraz jestem królową. Królową mojego życia."
Fragment ksiązki "Blondynka w Londynie"
Beaty Pawlikowskiej
 
 
oto pytanie, na które stara się odpowiedzieć Ania Witowska
Zachęcam Was aby tam zajrzeć, poczytać
i pozwolić sobie uwierzyć -
w samą siebie ;-)))
 
I tego życzę Ci dziś w Dniu Kobiet
Abyś odkryła jaka jesteś wspaniała,
 ile w Tobie piękna, ile w Tobie talentów
jaki drzemie w Tobie potencjał,
jaką masz w sobie moc 
 
Jesteś Wyjątkowa
uwierz w to całą sobą ;-)))
 
 

15 komentarzy:

  1. Z okazji Dnia Kobiet wszystkiego najlepszego:)) I dziękuję za to wszystko, co piszesz dla mnie, dla koleżAnki i dla wszystkich innych Kobiet:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkiego najlepszego z okazji Naszego Dnia Kobieto Wyjątkowa :) Uścisków moc!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kobiecości mówimy tak i trwaj na zawsze w nas :)
    Kochać siebie to bardzo ważne, a przecież nie takie łatwe.

    I wzajemnie w tym dniu :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Fotografia na oknie wymiata! :)) Brujitko z okazji Dnia Kobiet samych wspaniałości życzę, stale nie przemijającego uśmiechu ;-)!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kasiu, jak zwykle trafiłaś w punkt .
    Wszystkiego kobiecego :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piekne zdjęcia, to pierwsze , gdyby nie krótka suknia to jak lata pięćdziesiąte ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne zdjęcia :) W tym zwariowanym świecie bardzo łatwo można zgubić swoją kobiecość. Życzę wszyskim kobietom, żeby nigdy im to się nie przytrafiło. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniałe zdjecia,wszystkiego dobrego z okazji dnia kobiet!:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystkiego co najlepsze nie tylko w tym dniu :)

    p.s. Kochana jak już się zdecydujesz że Kraków odwiedzisz daj znaka zrobię wszystko by sie spotkać z Tobą :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniałe są Twoje fotografie...nie brak w nich kobiecości. Dziękuję za te słowa. Warto o nich pamiętać nie tylko od święta.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniałości nie tylko w ten dzień ale zawsze i wszędzie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję Brujitko ;)! Piękny wpis :).. Wszystkiego najlepszego w Dniu Kobiet :D...

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak zwykle piękne fotografie ! Spełnienia marzeń Kochana:-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pieknie to napisalas - mamy prawo spelniac marzenia :-) . Spelnienia marzen Kobieto . Sciskam Ania

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepiękne zdjęcia:) Fantastyczny tekst! życzę ci byś na stałe już była Jamesem Bondem, a Kopciuszek by odszedł i zmienił się w Królową:) Wszystkim nam tego życzę:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń


Dajesz mi swój czas - najhojniejszy dar ze wszystkich Dziękuję ;-)))

Stampin Royalty

Stampin Royalty

Digi - Scrap

Digi - Scrap

W Magicznej Kartce

W Magicznej Kartce

od Marty z Harem Soutache, Avrea, Chopiniada

od Klub Kota Jasna8

Pastelowe Candy u Moni

Pastelowe Candy u Moni
14.02.2015

Mikołajek w Palmogrodzie

Mikołajek w Palmogrodzie
Wygrałam i jeszcze za gaulstwo dostałam ;-)))

2gie urodziny

2gie urodziny
15.02.2015

Zielone Candy

Zielone Candy
Wygrałam!!

Pracowania Ajm

Pracowania Ajm
WYGRAŁAAAAM

Candy u Pająka

Candy u Pająka
Dostałam Nagrodę Specjalną!!

Wyróżnienie w ScrapGangu

Wyróżnienie w ScrapGangu

Herbaciane Candy

Herbaciane Candy
WYYYGRAŁAAAM ;-))))))

Candy niespodzianka

Candy niespodzianka
28.02.2014

Walentynkowe Candy

Walentynkowe Candy
WYGRAŁAM

Łączna liczba wyświetleń