"O marzeniach trzeba mówić głośno i otwarcie, bo nigdy nie wiesz kiedy spotkasz ludzi, którzy pomogą Ci je zrealizować."

środa, 18 lutego 2015

Trzy koty temu...

"Każdy kot to czarodziej, w którego głowie dzieje się więcej niż możemy sobie wyobrazić."

Miał być post o walentynkach ale...
 w taki dzień jak dziś kto myślałby o Walentynkach??
Przecież dziś jest wielkie święto
Jedyne takie o najwyższej wadze na polu międzynarodowym ;-)))


Pamiętam jeszcze czasy kiedy...
Kiedy spałam sama, wygodnie w dużym łóżku,
Kiedy miałam pieniądze, które mogłam wydawać tylko na siebie...
Kiedy nie musiałam sprzątać mieszkania 2 razy dziennie
Kiedy mogłam nosić bezkarnie i bez obaw czarne  rzeczy
Kiedy do toalety chodziłam sama
Kiedy nie miałam łapek odbitych na zlewie wannie i jeszcze na kafelkach...



Pamiętam...
Pamiętam, jeszcze czasy kiedy moje życie było szare, nudne i pozbawione celu...
Czyli te straszne ciemne czasy kiedy w moim życiu nie było....
kotów ;-)))


bo koty są dobre na wszystko
jak cza to zajmo sie myszko
jak cza to drapno pazurem
jak cza to zalezo za skóre



jak cza to korzonki wygrzejo...
jak cza to pjesowi przygrzejo
jak cza to podkradno ci żarło
jak cza to lodówke ogarno
jak cza to tapete odświeżo
jak cza to sie zajmo odzieżo
jak cza to ci upno firany


 jak cza to zrobio asany
jak cza to podrapio po pleckach
jak cza przypilnujo też dziecka
jak cza to zajmo sie kwiatem 

 jak cza to będo ci bratem
jak cza przypilnujo ci wyra
jak cza bo to ciężka jest tyra
jak cza przykryjo sie kordło
jak cza to też wydro sie mordo
jak cza popilnujo kartona

 jak cza opaździerzo smartfona
jak cza opaździerzo pilota
jak cza bo to pestka dla kota
jak cza wyprasujo ci pranie
jak cza sprawdzo wode czy w kranie
jak cza wytro pod szafo kurze
jak cza ale moce są duże
jak cza mogo też stłuc doniczke

 jak cza mogo liznąć języczkiem

 jak cza mogo nalać do kapci
jak cza lec na kolanach u babci
jak cza mogo naplątać włóczki
jak cza znajo też inne sztuczki
jak cza to podrapio kanape
i wszystko na kocio łape
ale najtrwalsze to związki
cza tylko znać obowiązki
im więcej kota masz w domie
tym więcej masz porobione!


17.02. - Światowy Dzień Kota
Jedno z ważniejszych świąt w kalendarzu ;-)))
Moje Futra niestety cały dzień musiały spędzić same
ale za to wieczorkiem...
wieczorem było głaskanie, mizianie, tulone


Venus już wcześniej dostała prezent ;-)))
Biedna...
Z rozpieszczanej jedynaczki stała się "jedną z trzech"
a co gorsza okazało się, że Mysza wcale nie chce być "przybłędą"
Wręcz nawet przeciwnie - to ona chce być tą... jedyną ;-)))
Venus dostała swój własny prywatny... śpiworek



Pasuje do niej idealnie a co najważniejsze...
Mysza jej go nie zabierze



"Dom należy do kota. My tylko spłacamy pożyczkę."
Mam to szczęście, że każdego dnia coraz mocniej mogę się przekonywać
iż zdanie to, wypowiedziane nie wiadomo przez kogo
jest najprawdziwszą z prawd ;-)))
Brak prywatności, brak intymności, brak własnego łóżka
nawet koca własnego już nie posiadam  ;-)))


i dopiero teraz mogę powiedzieć, że wiem co to życie ;-)))
że wiem co to cel istnienia ;-)))


Rzeczy nieważne
Co koty pamiętają z dni?

Pamiętają, jak wraca się z zimna,
i miejsce najcieplejsze, i gdzie dostają jeść.
I gdzie zadano im ból, pamiętają wrogów, 
nerwowość ptaków, ciepłe opary ziemi,
użyteczność kurzu.
Pamiętają skrzypienie łóżka, krok właściciela, 
smak ryby, cudowną śmietanę.
Koty pamiętają z dni to, co ważne.
Wspomnieniom bez wartości pozwalają odejść
i zapadają w sen mocniejszy niż my, 
którym pęka serce, bo pamiętamy
tyle rzeczy nieważnych.


Być może trzy koty temu byłam normalna
ale...
dopiero teraz jestem szczęśliwa ;-)))

18 komentarzy:

  1. Pięknie Kasiu napisalaś o kotach, ja od dawna wiem, ze dom bez kota to pusty dom. :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak ja moglam pol wieku zyc BEZ kotow? Lepiej jednak pozno, niz wcale. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Życzę Ci dużo, dużo szczęścia, a może nawet więcej:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mogłam się do Ciebie dostać coś ze dwa dni! Najśliczniejszy post o kotach, jaki ostatnio czytałam! I ten wierszyk, że cza...

    OdpowiedzUsuń
  5. I mnie się ten post baaardzo podoba,mimo żem psiara-niech to trwa jak najdłużej ale może kiedyś...
    Serdeczności zostawiam,życząc dużo zdrowia Tobie i Twoim podopiecznym:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super wierszyk i dokładnie wszystkie cza pasują do moich sierściuchów :) Nie pamiętam już jak to było pięć kotów temu, ale to prawda, że bardzo pilnują "porządku" w domu i nic nie może leżeć na wierzchu - haha :) Wszystkiego najlepszego :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny wpis :) Oba wiersze cudne... "jak cza" mnie zachwycił :DDD.
    Pozdrowienia dla Ciebie i futerek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. twoje futra mają świetną instalację
    ale tobie to juz chyba tylko balkon został ;-D

    OdpowiedzUsuń
  9. i jak zwykle cudnie mi się czytało, dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  10. No tak! A pamiętam jak się zarzekałaś, że nie możesz mieć kolejnego kota, bo: blablabla :)) Miałaś rację, ale życie i tak zrobiło po swojemu. Masz teraz potrójne szczęście. :)
    Najbardziej podoba mi się wierszyk "cza", tylko nie wiem co to znaczy " jak cza opaździerzo smartfona", "opaździerzo"??? KI czort?

    OdpowiedzUsuń
  11. Ślicznie napisałaś o kociakach. Kiedyś takie zwierzaki miałam, są niesamowite :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja psiara jestem, więc nic w tej kwestii nie mam do powiedzenia, choć widzę podobieństwa w zachowaniu się kotów, psów i ich właścicieli.

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam koty!kiedy siadaja na kolanach i mruczą:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przeczytałyśmy wraz z Tygryssą każdusieńkie słowo, obejrzałyśmy dokładnie każdy centymetr zdjęcia, przyjrzałyśmy się każdemu wąsikowi, noskowi i kocykom, "workowi" w ciapki na Venus i Tygrysiarz mówi: grrrrrrrrrrr ggggrrrrrrrrrrr grrrrrrrrrr grrrrrrrrrr, a ja mówię: jeeeeeeeeeeeeejjjjjjjjjjjj:-)
    I, jako wielbicielka kotów, na pewno wiesz, co chciałyśmy tym sposobem wyrazić:-))))

    OdpowiedzUsuń
  15. Ślicznie piszesz o swoich futrzakach, zdjęcia cudne:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. ... ktoś kto tak kocha koty musi być Wyjątkowym człowiekiem:)
    za taką wyjątkową Kasieńkę Ciebie uważam :)
    drapu, drapu za uszkiem i pod bródką dla Twoich Ulubieńców:)

    OdpowiedzUsuń
  17. nie wierzę w te trzy koty temu ;) zawsze byłaś i będziesz kochaną, zakręconą, trochę szaloną Brujitą :) i się nie zmieniaj!

    OdpowiedzUsuń


Dajesz mi swój czas - najhojniejszy dar ze wszystkich Dziękuję ;-)))

Stampin Royalty

Stampin Royalty

Digi - Scrap

Digi - Scrap

W Magicznej Kartce

W Magicznej Kartce

od Marty z Harem Soutache, Avrea, Chopiniada

od Klub Kota Jasna8

Pastelowe Candy u Moni

Pastelowe Candy u Moni
14.02.2015

Mikołajek w Palmogrodzie

Mikołajek w Palmogrodzie
Wygrałam i jeszcze za gaulstwo dostałam ;-)))

2gie urodziny

2gie urodziny
15.02.2015

Zielone Candy

Zielone Candy
Wygrałam!!

Pracowania Ajm

Pracowania Ajm
WYGRAŁAAAAM

Candy u Pająka

Candy u Pająka
Dostałam Nagrodę Specjalną!!

Wyróżnienie w ScrapGangu

Wyróżnienie w ScrapGangu

Herbaciane Candy

Herbaciane Candy
WYYYGRAŁAAAM ;-))))))

Candy niespodzianka

Candy niespodzianka
28.02.2014

Walentynkowe Candy

Walentynkowe Candy
WYGRAŁAM

Łączna liczba wyświetleń