"O marzeniach trzeba mówić głośno i otwarcie, bo nigdy nie wiesz kiedy spotkasz ludzi, którzy pomogą Ci je zrealizować."

poniedziałek, 2 lutego 2015

Opowiem Wam historię...

"Starzy ludzie i dzieci wiedzą jak żyć.
Ci, którzy stoją na początku i na końcu drogi, bawią się najlepiej. Mają w nosie co myślą inni.
Są albo za młodzi, żeby wiedzieć, że powinni się tym przejmować, albo za starzy, żeby ich to obchodziło"
Zaczytuję się w tej książce i nie mogę się oderwać...
Gdy tylko mam parę chwil dla siebie...
rozsiadam się wygodnie w fotelu na kółkach, biorę do ręki ołówek
i czytam ;-)))
Czytam, zakreślając cytaty ;-)))
Tak ja jestem z tych miłośniczek książek
(a kocham je szczerze i prawdziwie)
które po książkach piszą...
Zaznaczają, podkreślają i piszę własne notatki ;-)))
No więc...
zaczytuję się w tej książce...
"Bóg nigdy nie mruga" Reginy Brett
Dostałam ją spontanicznie w tym samym dniu,
w którym po raz pierwszy usłyszałam
"tęskniłem za Tobą"
Dwa prezenty jednego dnia...
Oba okazały się darami, które trudno wycenić ;-)))


W Waszych komentarzach pod moim postem
Zadziwił mnie fakt iż postanowienia podobały się Wszystkim
ale prawe Każda z Was uznała,
że są trudne do zrealizowania...
Ja uważam, że wcale tak nie jest...
Zaczynając od pierwszego... małymi kroczkami
Każdy z punktów można wprowadzić w życie,
każdy jest bardzo prosty do zrealizowania
tylko...
Trzeba zapytać samą siebie
"czy chce być szczęśliwa??"
"Czy stać mnie na zmarnowanie kolejnego dnia mojego bezcennego życia"
"Czy szczęście innych naprawdę jest ważniejsze od mojego szczęścia"
"Ile czasu zostało mi na to aby...
być szczęśliwą"??
 
Opowiem Wam historię...
Historię o innej mnie...
Bardzo dawno temu w całkiem innym świecie
żyła sobie dziewczynka,
Która była zbyt dorosła aby dostać wymarzoną lalkę Barbie
ale wciąż zbyt smarkata aby zapraszać koleżanki czy kolegów do domu
Dziewczynka uwielbiana przez nauczycieli
za dorosłość, powagę, odpowiedzialność
nie umiała znaleźć wspólnego języka z kolegami w klasie
więc przerwy spędzała zazwyczaj samotnie - z książką
Dziewczynka, na której barkach spoczęło zbyt wiele...
Ta dziewczynka miała internetowego przyjaciela
Dużo starszego, mądrzejszego od niej,
który często wczytywał się w jej skargi i żale...
Pewnej nocy, gdy już prawie świtało
dziewczynka wypłakiwała się właśnie po raz kolejny
na całe zło i nieszczęście, które ją spotkało...
Na niesprawiedliwość, na niezrozumienie,
na odrzucenie, na...
i wtedy po drugiej stronie monitora padły słowa, które zabolały
jak smagnięciem bicza...
"podziękuj im!!"
....

ale, że co?? że jak??!!!!
Jak mam podziękować za krzywdę, za łzy, za ból, za odrzucenie, za oszukiwanie??!!

"Podziękuj im.
Bo gdyby oni nie byli tacy, gdyby Cię to nie spotkało
Nie byłabyś tym kim jesteś, nie byłabyś taka jaka jesteś i...
pewnie nie rozmawialibyśmy teraz"
Powiem Wam, że...
to nie było łatwe ale...
to była pierwsza lekcja optymizmu jaką w życiu otrzymałam...
Nie - nie podziękowałam im,
nie zdobyłam się na to nigdy.
Ale nauczyłam się szukać pozytywów
w każdej sytuacji, która mnie spotyka
Nauczyłam się nie zwracać uwagi na to co powiedzą inni...
Mieć własne odmienne zdanie,
żyć inaczej,
oczekiwać więcej
popełniać błędy,
marzyć o fruwaniu na chmurce
Wychodzić z domu w dresie do kina
lub w czerwonej sukience po bułki
Być sobą!!
z wadami, zaletami, z uśmiechem i ze łzami w oczach
Nie jestem doskonała ale
jestem idealna!!
Idealna dla siebie samej ;-)))

Ostrzeżenie - Jenny Joseph

Kiedy będę starą kobietą zacznę nosić purpurową suknię
Z czerwonym kapeluszem, choć nie pasuje ani do mnie ani do sukni
I wydam całą rentę na brandy i letnie rękawiczki
I satynowe sandały, choć może mi zabraknie na masło
I będę siadać na krawężnikach w chwili zmęczenia
I podjadać ciastka w cukierni i naciskać dzwonek alarmu
I stukać moją laską o płot.
Nadrobię za wszystkie lata mojej poważnej młodości
Będę wychodzić w kapciach na deszcz
I zrywać kwiaty w ogrodzie sąsiada
I nauczę się pluć na odległość.

Będę nosić okropne bluzki i może się roztyję
I będę jeść naraz trzy kilo kiełbasy
Albo tylko rzodkiewkę przez tydzień
I będę chomikować ołówki i kredki

Ale póki co muszę nosić ciepłe ubrania
I dawać dobry przykład dzieciom
Zapraszać przyjaciół na obiad
I czytać gazety

Ale może powinnam poćwiczyć już dziś?
Żeby ci co mnie znają nie byli za bardzo zdziwieni
Kiedy na starość zacznę nosić purpurową suknię.


Macie w szafie purpurową  sukienkę??  
Ja mam...
jest nieprzyzwoicie krótka i cała w cekinach 
Ale moją "purpurową" sukienką 
jest krwiście czerwona sukienka, którą zaprojektowałam 
i kazałam sobie uszyć 2 lata temu...
Ani nie jest praktyczna, ani przyzwoita
była piekielnie droga i...
uwielbiam świadomość, że jest w mojej szafie ;-))) 
 
 
Jeśli jeszcze nie macie...
koniecznie sprawcie sobie "purpurową' sukienkę
Może w Waszym przypadku będzie szafirowa  albo rubinowa
nie kolor jest tu ważny...
Ważne jest aby była ekstrawagancka
abyście uśmiechały się na samą myśl, że jest Wasza
abyście zakładały ją na specjalne okazje
a czasami w przypływie radosnego szaleństwa
po prostu -na niedzielny spacer
I nie ważne co powiedzą inni
mąż czy dzieci
ważne, że jesteście warte tego aby spełniać swoje marzenia
i tak naprawdę tylko od Was zależy
Wasze życie i Wasze szczęście
a sukienka...
jest tylko symbolem ;-)))
 

Jakiś czas temu zostałam przez Arteńkę 
 wyróżniona Nominacją Pozytywnych Myśli
Myślę, że ten post spełnia warunek 1szy nominacji 
Opowiedziałam Wam optymistyczną historię ;-)))
W każdym poście Wam takie opowiadam 
bynajmniej staram się ;-)))
A nominuję...
hmm... niech no ja pomyślę ;-)))
i Elaję ;-)))

  

28 komentarzy:

  1. Pięknie:))) Czekałam i doczekałam się, post jest świetny i bardzo optymistyczny, "purpurowa" Twoja sukienka jest wspaniała. A Ty na tych fotografiach - ech, braknie słów:))))
    Pozwoliłam sobie podlinkować ten post:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Arteńko... bo taki post potrzebuje "natchnienia" ;-)))
      Pisałam go..
      ciii... na nocce ;-)))

      Usuń
    2. Wierzę, że potrzebuje natchnienia:) Skoro "ciii", to może na @ się po cichutku załapię:)

      Usuń
  2. wspaniale mi się to czytało, podziwiam za optymizm i za to ze jestes w stanie wierzyc ze bedzie lepiej, oby i mi starczylo sil

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Starczy!!
      Jest w Tobie siła i moc a bycie optymistką to... wybór ;-)))
      Wiem co piszę
      Wiem też, że życie jest piękne i wszystko co nas spotyka ma sens choć czasami trudno nam go dostrzec ;-)))

      Usuń
  3. Brujiciarzu, Lady In Red:-), przytulam, bo cóż innego :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;-))) teraz czekam na Twoją historię choć... wszystkie |Twoje wpisy sa zawsze takie radosne i cieple ;-)))

      Usuń
  4. fiu fiu ale Ty laska jesteś! :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Szczęśliwa to za duże słowo ,ja postanowiłam być zadowolona z życia ,tylko że ja dochodziłam do tego o wiele dłużej niż Ty :))))
    Do "czerwonej sukni" nigdy nie dojrzałam i chyba nie jest mi to potrzebne :)) Ty w swojej wygladasz wspaniale :))) Piekny post .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze, że... w końcu doszłaś ;-)))
      na bycie szczęśliwą nigdy nie jest za późno - bycie zadowoloną?? hmm... a może by tak zażądać od zycia więcej??!!
      Mario... życzę Ci abyś znalazła swoje szczęście ;-)))

      Usuń
  6. pięknie opowiadasz, ale ja to już od zawsze wiem, i Ty to wiesz :) i pięknie wyglądasz, zdjęcia rewelacja, to też obie wiemy :) dziękuję za pamięć, tylko co ja biedny miś mam teraz z tą nominacją zrobić??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to co??
      Napisać radosną, optymistyczną opowieść ;-)))
      np. o tym jak... poznałaś mnie ;-)))

      Usuń
  7. piekna sukienka i zyczę optymizmu i wiary w siebie i bycie soba , bo ta najwazniejsze

    buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agus ;-)))
      Uczę się ichkażdego dnia i pewnie uczyć się bede do końca życia

      Usuń
  8. Jak zwykle bardzo optymistycznie:-))) Chciałabym mieć takie podejście jak Ty:-/ Kiedyś byłam bardziej otwarta, pełna życia... Nie wiem gdzie i kiedy to się wszystko pozmieniało... Chyba dlatego, że staram się być najlepszą żoną, matką, kucharką itd , a mimo to spotkały mnie niepowodzenia, gdzieś zatraciłam samą siebie:-/
    Nieziemsko wyglądasz w sukni, zdjęcia bajeczne:-)))
    Buziaki:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana wykresl slowo kiedys ze swojego kalendarza i wciaz staraj sie byc najlepszą ale soba...
      Bo nikt nie zadba o Ciebie jesli Ty sama o siebie nie zadbasz ;-)))
      Zacznij juz dzis od małego pierwszego kroczku - wierzę w Ciebie!!

      Usuń
  9. Kolejny cudowny, wzmacniający post. Muszę tu nadmienić, że moje książki również są popisane:) czytam je zawsze z ołówkiem. Część ważnych zagadnień zostaje w głowie ale do reszty łatwiej później wrócić. Sporo ich już przeczytałam, sporo zrozumiałam, sporo też zmieniłam w moim życiu pod ich wpływem. Jednak droga jeszcze daleka. Gdyby tak się przestawić, żeby wszystko było takim naturalnym odruchem...żeby nie było wysiłku w tym wszystkim...jak lekko i przyjemnie by się żyło. Ech...zawsze się u Ciebie rozmarzę:))) Wyglądasz zjawiskowo! Cudowna sesja! Wspaniale jest kochać i akceptować siebie. Ja jeszcze mam z tym problem. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomyśl, ze jestes najpiekniejszym cudem, jaki Pan Bog podarował ludziom, najpiękniejszym darem dla samej siebie
      Jedynym takim egzemplarzem!!

      Usuń
  10. Brujita uwielbiam Cię i kocham za to podejście do życia bo zgadzam się z Tobą w 100% :)!w wieku 23 lat przestałam przejmować się ludzkim gadaniem i uwagami..zaczęłam ŻYĆ dla siebie i bliskich,cieszyć się każda chwila,robić zwariowane rzeczy które MI sprawiają przyjemność a nie szkodza nikomu,staram zarażać optymizmem choć to strasznie trudne,ludzie czasami potrafią przywołać "do porządku"podcinać skrzydła..a co do sukienki:) w grudniu postanowiłam że od tego roku będę chodzic w moich 15 nowych sukienkach nawet poprzednie dni bez względu na to co powiedzą inni,tylko po to żeby sprawić sobie przyjemność. Chce to zrobić właśnie teraz, w w wieku 25lat(za tydzień)a nie jak będę stara kobietabo nie wiadomo czy będzie mi to dane. Więc żyjmy chwilą:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żyjmy chwilą!!
      Pięknie napisałaś a ludzie... cóż zawsze znajdą się tacy, ktorzy z zazdrości że sami nie umieją latać chcą podciąć skrzydla innym
      Bądź najpiękniejszą sobą!!

      Usuń
  11. Ciekawa historia, ale dlatego, że mała dziewczynka inteligentna była i w odpowiedni sposób do życia podeszła. Nie zawsze się uda zakończenie z happy endem. Ach... potrzeba mi optymizmu, bo życie daje w kość i nie wiem już co robić. Dziękuję :) Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ulcia to od nas zalezy zakonczenie...
      Przegranie jednej a nawet dwoch bitw nie oznacza przegrania wojny... walczyc nalezy do samego konca bo tak naprawde nigdy nie wiadomo jakie niespodzianki czekaja za zakretem ;-)

      Usuń
  12. Dziękuję ci za kolejny piękny post:) Piszesz o dobrych i ważnych sprawach, to bardzo potrzebne:) Wszystkim nam potrzeba optymizmu i wiary w siebie. Fajnie, że w tym pomagasz:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisze z potrzeby serca i o tym co dla mnie wazne... ciesze sie, ze i Ty znajdujesz tu tresci dla siebie

      Usuń
  13. Oo, tę książkę bardzo, bardzo chciałabym mieć na półce i w łapkach! :) zaczęłam czytać egzemplarz przyjaciółki, ale tak mi się spodobał, że postanowiłam nie kończyć i sprawić sobie własny - wciąż mam to w planach ;) bałam się, że tak jak Ty, automatycznie porwę mazak i zacznę podkreślać cytaty. Bo naprawdę jest co podkreślać:)

    OdpowiedzUsuń


Dajesz mi swój czas - najhojniejszy dar ze wszystkich Dziękuję ;-)))

Stampin Royalty

Stampin Royalty

Digi - Scrap

Digi - Scrap

W Magicznej Kartce

W Magicznej Kartce

od Marty z Harem Soutache, Avrea, Chopiniada

od Klub Kota Jasna8

Pastelowe Candy u Moni

Pastelowe Candy u Moni
14.02.2015

Mikołajek w Palmogrodzie

Mikołajek w Palmogrodzie
Wygrałam i jeszcze za gaulstwo dostałam ;-)))

2gie urodziny

2gie urodziny
15.02.2015

Zielone Candy

Zielone Candy
Wygrałam!!

Pracowania Ajm

Pracowania Ajm
WYGRAŁAAAAM

Candy u Pająka

Candy u Pająka
Dostałam Nagrodę Specjalną!!

Wyróżnienie w ScrapGangu

Wyróżnienie w ScrapGangu

Herbaciane Candy

Herbaciane Candy
WYYYGRAŁAAAM ;-))))))

Candy niespodzianka

Candy niespodzianka
28.02.2014

Walentynkowe Candy

Walentynkowe Candy
WYGRAŁAM

Łączna liczba wyświetleń