"O marzeniach trzeba mówić głośno i otwarcie, bo nigdy nie wiesz kiedy spotkasz ludzi, którzy pomogą Ci je zrealizować."

niedziela, 22 lutego 2015

Dzień Myśli Braterskiej

"MAM SZCZERĄ WOLĘ, to znaczy dobrowolnie, bez niczyjego nakazu, bez żadnego przymusu, CAŁYM ŻYCIEM, ze wszystkich sił mego ducha, z całego serca, wykorzystując wszystkie dane mi możliwości PEŁNIĆ SŁUŻBĘ BOGU, który stanowi uosobienie najwyższych ideałów, takich jak miłość, prawda, dobro, sprawiedliwość, wolność, piękno, przyjaźń i braterstwo, wiara, nadzieja. Ideały te łączą wszystkich ludzi dobrej woli, niezależnie od pochodzenia, narodowości, wyznania, wywodzą się z norm moralnych opartych na uniwersalnych, etycznych i kulturowych tradycjach chrześcijaństwa. Wyznawany przeze mnie system wartości kształtuję samodzielnie podążając w kierunku wskazanym przez Prawo Harcerskie.

Pragnę służyć POLSCE, ojczyźnie moich przodków, o której honor, niepodległy byt, tradycje i kulturę walczyli czynem i słowem, którą otrzymałem w spadku jako bezcenną wartość mego pokolenia, którą z całym jej bogactwem duchowym i materialnym mam przekazać moim następcom. Stale poszerzam świat mych myśli i uczuć, wierny zasadzie, że więcej wiedzieć, to głębiej pokochać. Szanuję prawa innych państw i narodów.
Chcę NIEŚĆ CHĘTNĄ POMOC BLIŹNIM nie tylko wtedy, gdy o pomoc proszą, ale zawsze wtedy, gdy czujnym okiem dostrzegę, że na drodze mego życia stanął ktoś, kto potrzebuje pomocy, opieki, wsparcia, pocieszenia.
Mam BYĆ POSŁUSZNYM PRAWU HARCERSKIEMU, chcę, by Ono było zawsze wskazówką mego postępowania, by ono decydowało zawsze o zgodności moich myśli, słów i uczynków.

Moje Przyrzeczenie nie jest przysięgą ani ślubowaniem. Przestrzeganie Prawo Harcerskiego jest sprawą mego honoru i źródłem radości, "wędrówką ku szczęściu". Za wypełnienie Przyrzeczenia odpowiadam przed własnym sumieniem."

Są różne święta...
Takie które uznajemy i takie których nie lubimy
Kościelne, państwowe, nasze prywatne
zawsze znajdzie się święto, które jest wyjątkowe dla kogoś
Dla mnie takim dniem jest 22.02
Dzień Myśli Braterskiej
 czyli święto przyjaźni
obchodzone w dniu 22 lutego każdego roku przez harcerzy i skautów na całym świecie.
22 lutego to dzień urodzin założyciela skautingu, sir Roberta Baden-Powella (22 lutego 1857) i jego żony Olave Baden-Powell (22 lutego 1889).
 Idea ustanowienia tego dnia zrodziła się na 4. Międzynarodowej Konferencji Skautek i Przewodniczek w 1926 roku w Stanach Zjednoczonych.
Wybór daty padł na dzień 22 lutego - rocznicę urodzin założycieli.
Początkowo było to święto dziewcząt, jednak z czasem również skauci dołączyli do jego obchodów.
Dzień Myśli Braterskiej uświadamia skautom na całym świecie,
 jak jest ich wielu i że wszyscy
są dla siebie braćmi niezależnie od koloru skóry,
 narodowości, czy wieku."

Zbiórki, obozy, rajdy
śpiew wieczorami przy ognisku
Marzyłam o byciu harcerką od dziecka
ale dość późno wstąpiłam w jego szeregi
15WDH Młode Wilki
Pamiętam wciąż to uczucie dumy i zachwytu
gdy w mundurku wychodziłam z domu
Pamiętam jak raz 1go listopada
stałam w służbie honorowej
Pod Pomnikiem Nieznanego Żołnierza
było tak okrutnie zimno
A ja w spódnicy, mundurku
przekrzywionym na bok berecie
zmarznięta stałam tam...
taka szczęśliwa i dumna
Mój mundurek wciąż wisi w szafie
Kilka razy myślałam, żeby komuś go oddać
ale...
jakoś nie potrafię
w końcu...
Harcerzem zostaje się na całe życie ;-)))


22gi  luty to jeszcze jeden powód do świętowania ;-)))
Dziś są urodziny Czarnego ;-)))
Poznaliśmy się wieki temu
na Zlocie w Dusznikach
Ja włóczyłam się po świecie
teraz on mieszka w kraju wiatraków
a jednak więzy przyjaźni przetrwały
Trudno w kilku słowach opisać
jak wiele znaczy dla mnie przyjaźń,
która przetrwała tak wiele
która trwa, wpiera, dopinguje
Przyjaźń, która we mnie wierzy
nawet wtedy kiedy ja wątpiłam

Zrobiłam kartkę 
Prosta, męska kartka
na urodziny
Kartka dla Harcerza i dla Przyjaciela,
który zna się na żartach

 
 Płonie ognisko i szumią knieje,
Drużynowy jest wśród nas.
Opowiada starodawne dzieje,
Bohaterski wskrzesza czas.

O rycerstwie spod kresowych stanic,
O obrońcach naszych polskich granic,
A ponad nami wiatr szumny wieje,
I dębowy huczy las

Płonie ogień jak serca gorący,
Rzuca w niebo iskry gwiazd.
Jedna przeszłość i przyszłość nas łączy,
Szumi wokół ciemny las.

W blasku iskier jawi się historia,
Tyle zdarzeń miało barwę ognia.
Przy ognisku zasiadły wspomnienia,
Dziejów kraju uczą nas.

Już do odwrotu głos trąbki wzywa,
Alarmując ze wszech stron.
Wstaje wiara w ordynku szczęśliwa,
Serca biją w zgodny ton.

Każda twarz się z uniesienia płoni,
Każdy laskę krzepko dzierży w dłoni,
A z młodzieńczej się piersi wyrywa,
Pieśń potężna pieśń jak dzwon.

Gaśnie ognisko i szumią drzewa,
Spojrzyj weń ostatni raz.
Niech ci w duszy radośnie zaśpiewa,
Że na zawsze łączą nas:

Wspólne troski i radości życia,
Serc harcerskich zjednoczone bicia.
I ta przyjaźń najszczersza, prawdziwa
Którą Bóg połączył nas.


A Kawusia jest rzecz jasna dla Wszystkich
nie tylko tych w mundurach ;-)))
Życzę Wam radosnego i spokojnego tygodnia
 

10 komentarzy:

  1. Wszystkiego najlepszego dla PRZYJAŹNI:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wróciłam, przeczytałam jeszcze raz. Też mam w szafie mundur (moi harcerze, od których nauczyłam się wiele, twierdzili, że w mundurku to tylko są... ziemniaki:)))
      Piszesz o pięknej przyjaźni, o wspaniałej sprawie. A karteczka jest śliczna:)

      Usuń
  2. I ja byłam harcerką i uwielbiałam to! Apele, obozy, zbiorki - bardzo miło to wspominam. Nie mam już mundurka, buuu :) Karteczki super!
    Zaglądnij do naszego bazarku, są fajne papierki prosto z Japonii, może się skusisz. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja też byłam najpierw zuchem potem harcerką bardzo miło to wspominam :)
    a kartka super:)
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nalezalam jeszcze do normalnego harcerstwa, gdzie nie przysiegalo sie na boga.

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz rację: harcerzem zostaje sie na całe życie:) Bardzo się cieszę, że ktoś jeszcze oprócz moich dzieci (cała trójka w harcerstwie) obchodzi to święto:) bo ma niesamowite przesłanie:)
    Ja miałam okazję przy okazji 100 lecia harcerstwa odnowić swoje przyrzeczenie, wspaniałe przeżycie:) pomimo, że pozornie nie jestem już z harcerstwem związana.
    A przy okazji: dzieci były w 79PDH "Wilki" i córka pomimo, że kończy studia (w innym mieście) to dalej działa w harcerstwie. Podziwiam ją:)
    no to czu-waj :)

    OdpowiedzUsuń
  6. fajne masz pomysły :)) harcerką też kiedyś byłam, jeszcze w szkole podstawowej, obóz wakacyjny do dziś wspominam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Szkoda, że nie wzięłaś udziału, ale i tak serdecznie zapraszam na podsumowanie zabawy, polegającej na napisaniu zakończenia o mnichu. Proszę o zagłosowanie:)

    OdpowiedzUsuń


Dajesz mi swój czas - najhojniejszy dar ze wszystkich Dziękuję ;-)))

Stampin Royalty

Stampin Royalty

Digi - Scrap

Digi - Scrap

W Magicznej Kartce

W Magicznej Kartce

od Marty z Harem Soutache, Avrea, Chopiniada

od Klub Kota Jasna8

Pastelowe Candy u Moni

Pastelowe Candy u Moni
14.02.2015

Mikołajek w Palmogrodzie

Mikołajek w Palmogrodzie
Wygrałam i jeszcze za gaulstwo dostałam ;-)))

2gie urodziny

2gie urodziny
15.02.2015

Zielone Candy

Zielone Candy
Wygrałam!!

Pracowania Ajm

Pracowania Ajm
WYGRAŁAAAAM

Candy u Pająka

Candy u Pająka
Dostałam Nagrodę Specjalną!!

Wyróżnienie w ScrapGangu

Wyróżnienie w ScrapGangu

Herbaciane Candy

Herbaciane Candy
WYYYGRAŁAAAM ;-))))))

Candy niespodzianka

Candy niespodzianka
28.02.2014

Walentynkowe Candy

Walentynkowe Candy
WYGRAŁAM

Łączna liczba wyświetleń