"O marzeniach trzeba mówić głośno i otwarcie, bo nigdy nie wiesz kiedy spotkasz ludzi, którzy pomogą Ci je zrealizować."

wtorek, 2 grudnia 2014

Adwent - czas oczekiwania na Cud


Jest zima, śnieg i biały księżyc.
O czwartej rano szosą w dół
idziemy, depcząc własny cień
i ślady wcześniejszych cudzych stóp…

Dziwny to spacer: Bóg z człowiekiem,
pod rękę, jak przyjaciół dwóch -
Mówisz mi: Każde twe życzenie spełnię,
więc czego pragniesz, mów.

A ja, pamiętasz, Przyjacielu,
wpatrzony w gwiazdy, śnieg i świt,
równie rozrzutny, jak ty hojny,
odpowiedziałem ci, że nic.
A dzisiaj głodny i spragniony,
samotny, trwożny, pełen trosk
idę pod niebem adwentowym
i wiem, że idziesz mi na wprost.


czas...
dni, godziny, minuty...
czas...
który zwalnia bieg...
Choć wystawy sklepowe atakują nas kolorami, neonami, reklamami
my dostaliśmy czas...
czas aby zapalić świeczkę,
wpatrzyć się w jej płomień i zastanowić się...
dokąd zmierzam, co jest ważne, na co czekam...
Czy czekam na nerwowe porządki, zakupy,
Czy czekam na rodzinne spotkanie, choinkę, prezenty...


A może czekam na cud??
Na odrodzenie mojego serca??
Na Cud Bożego Narodzenia,
który sprawi, że życie znów nabierze sensu, 
że w szarości dnia codziennego,
że w znoju codziennych obowiązków dostrzegę nadzieję??


Czekam...
czekam jak co roku, do ostatniej chwili...
Robię kartki, sprzątam i stroję mieszkanie
zapisuję na kartce pomysły na prezent
i czekam, wyglądam,
wpatruję się w płomień świecy, nóżkami przebieram...
Czekam aby przyklęknąć przed stajenką,
czekam aby przytulić Maleństwo do serca,
czekam...
na kolejny CUD ;-)))

Kiedy w drzwi Twe zapuka strudzona drogą Matka,
I miast słów, spojrzy tylko prosząco w Twoje oczy,
Zamknij, niczym skarb w dłoniach, Jej łzy, jak biel opłatka,
I przyklęknij przed Światłem, płonącym w chłodzie Nocy.

To Światło jest Kolędą i Nieba Zwiastowaniem
Furtką, za którą widać ojcowski Dom najmilszy
Czy słyszysz z Nazaretu pokorne: "Niech się stanie",
Czy widzisz, jak w Betlejem znów wschodzi Słowo w ciszy?




Mój adwentowy stroik zapewne nie jest w tradycyjnych kolorach
ale pasuje do kolorystyki mojego pokoju
Zrobiony z mchu, skórek pomarańczy, szyszek, owoców dzikiej róży -
darów lasu zbieranych jesienią...

Dziś zaczęłam robić świąteczny wieniec...
ale póki co...
mam wieniec z...
kotkiem  ;-)))



Adwentowy nasz czas
wypełnij Panie sobą
Zastań nas gotowych

Dajmy sobie czas...
czas na zamyślenie, czas na poszukiwanie, czas na czekanie
Nawet jeśli jakaś półka nie zostanie przetarta z kurzu,
nawet jeśli zabraknie jakiegoś dania,
nawet jeśli nie wiemy jaki prezent podarować najbliższym...
Ten czas tak naprawdę jest dla nas...
Dajmy sobie czas aby znów odkryć
czym jest CUD
Bożego Narodzenia ;-)))

6 komentarzy:

  1. Piekne slowa.
    Stroik nietypowy, ale taki radosny!

    OdpowiedzUsuń
  2. stroik nietypowy ale bardzo mi się podoba u mnie w kościele też jest nie okrągły tylko taki 4 schodkowy z białymi świecami ale pięknie się prezentuje pod ołtarzem, ja mam w domu okrągły tradycyjny z czerwonymi świeczuszkami, Kocham ten czas adwentowy Msze roratne u nas są o 6 rano uwielbiam ten czas to wczesne wstawanie mam taki długi dzień:):)

    OdpowiedzUsuń
  3. wieniec z kotkiem bardzo oryginalny jest :)

    OdpowiedzUsuń
  4. a u nas msze roratnie o... 18-tej :) Kochana piękny post a wierszyk z początku przesłałam swojemu Przyjacielowi tak mi się podoba, ja zdecydowanie na cuda duchowe czekam :))
    pozdrawiam Cię wiankowa czarodziejko ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne słowa:) A co do kolorów - eee, tradycja:) Równie ładnie wygląda wieniec z kotkiem, a może nawet ładniej:)

    OdpowiedzUsuń
  6. moja tez wisiała na wianuszku jak ostatnio zwijałam, futrzata zołza!

    piękna rożyczka z pomarańczki, a ja skórki wyrzucam! :-)

    OdpowiedzUsuń


Dajesz mi swój czas - najhojniejszy dar ze wszystkich Dziękuję ;-)))

Stampin Royalty

Stampin Royalty

Digi - Scrap

Digi - Scrap

W Magicznej Kartce

W Magicznej Kartce

od Marty z Harem Soutache, Avrea, Chopiniada

od Klub Kota Jasna8

Pastelowe Candy u Moni

Pastelowe Candy u Moni
14.02.2015

Mikołajek w Palmogrodzie

Mikołajek w Palmogrodzie
Wygrałam i jeszcze za gaulstwo dostałam ;-)))

2gie urodziny

2gie urodziny
15.02.2015

Zielone Candy

Zielone Candy
Wygrałam!!

Pracowania Ajm

Pracowania Ajm
WYGRAŁAAAAM

Candy u Pająka

Candy u Pająka
Dostałam Nagrodę Specjalną!!

Wyróżnienie w ScrapGangu

Wyróżnienie w ScrapGangu

Herbaciane Candy

Herbaciane Candy
WYYYGRAŁAAAM ;-))))))

Candy niespodzianka

Candy niespodzianka
28.02.2014

Walentynkowe Candy

Walentynkowe Candy
WYGRAŁAM

Łączna liczba wyświetleń