"O marzeniach trzeba mówić głośno i otwarcie, bo nigdy nie wiesz kiedy spotkasz ludzi, którzy pomogą Ci je zrealizować."

poniedziałek, 20 października 2014

Pociąg Życia

Taki widok ukazuje się przyjezdnym po wyjściu z Dworca Głównego w Wałbrzychu
Życie nie jest niczym innym jak podróżą pociągiem: 
składającą się z wsiadania i wysiadania, naszpikowanym wypadkami, przyjemnymi niespodziankami oraz głębokimi smutkami. 


Rodząc się, wsiadamy do pociągu i znajdujemy tam osoby, z którymi myślimy być zawsze podczas naszej podróży: naszych rodziców. Niestety, prawda jest inna. Oni wysiadają na jakiejś stacji pozbawiając nas swojej czułości, przyjaźni i niezastąpionego towarzystwa.

Jesienne kolory niedzielnego spaceru
 Jednak to nie przeszkadza, by wsiadły inne osoby, które staną się dla nas bardzo szczególne.
Przybywają nasi bracia, przyjaciele i cudowne miłości.
Wśród osób, które jadą tym pociągiem, będą takie, które robią sobie zwykłą przejażdżkę, takie, które wywołują w podróży tylko smutek... 
oraz takie, które krążąc po pociągu będą zawsze gotowe do pomocy potrzebującym.
Wielu wysiadając pozostawi ciągłą tęsknotę... 
inni przejdą tak niezauważenie, że nie zdamy sobie sprawy, że zwolnili miejsce.


Promienie zachodzącego słońca schowane za liściem ;-)))
 Ciekawe jest, że niektórzy pasażerowie, którzy są przez nas najbardziej ukochani, zajmą miejsca w wagonach najbardziej oddalonych od naszego. Dlatego będziemy musieli przebyć drogę oddzielnie, bez nich. Oczywiście, nic nam nie przeszkadza, by w trakcie podróży porozglądać się - choć z trudnością - po naszym wagonie i dotrzeć do nich... 

Spotkaliśmy się na spacerze...
Ale niestety, nie będziemy już mogli usiąść przy ich boku, ponieważ miejsce to będzie już zajęte przez inną osobę.
Nieważne; ta podróż właśnie tak wygląda: 
pełna wyzwań, marzeń, fantazji, oczekiwań i pożegnań... 
Ale nigdy powrotów.

widok na Wałbrzych z p.widokowego nad Harcówką
A zatem, odbądźmy naszą podróż w możliwie najlepszy sposób. Próbujmy zawierać znajomości z każdym pasażerem szukając w każdym z nich ich najlepszych cech. Pamiętajmy, że zawsze w jakiejś chwili w podróży oni mogą bełkotać i prawdopodobnie będziemy musieli ich zrozumieć... Ponieważ nam również wiele razy będzie plątać się język i będzie ktoś, kto nas zrozumie.
Wielka tajemnica na końcu polega na tym, że nigdy nie będziemy wiedzieć na jakiej stacji wysiadamy, ani gdzie wysiądą nasi towarzysze, ani nawet ten, który zajmuje miejsce przy naszym boku.

Przy małej wiejskiej kapliczce...
 Zastanawiam się, czy kiedy wysiądę z pociągu, poczuję nostalgię... 

 

Wierzę, że tak. 

Jesień moja jesień ;-)))
Oddzielić się od niektórych przyjaciół, z którymi odbywałam podróż będzie bolesne. 
Pozwolić, by moje dzieci pozostały same, będzie bardzo smutne. Ale chwytam się nadziei, że kiedyś przybędę na stację główną i zobaczę jak przybywają z bagażem, którego nie posiadali przy wsiadaniu. Uszczęśliwi mnie myśl, że współpracowałam przy tym, by ich bagaż rósł i stawał się bardziej wartościowy. 


 Mój przyjacielu, sprawmy, by nasz pobyt w tym  pociągu był spokojny i wart starań. 
Róbmy tak, by gdy nadejdzie chwila wysiadania, na naszym pustym miejscu pozostała tęsknota i miłe wspomnienia dla tych, co kontynuują podróż. 
Tobie, gdyż jesteś częścią mojego pociągu, życzę...

Park Sobieskiego w Wałbrzychu

Szczęśliwej podróży!!! 


10 komentarzy:

  1. Są i tacy, którzy wyskoczyli z pociągu nie bacząc na niebezpieczeństwo. Przed czym uciekli? Czy im się udało?

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post... :-)
    Bardzo trafne porównanie i opis naszego życia :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. wzajemnie Kasiu szczęśliwej podróży :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy filozoficzne post. Zgadzam się z Tobą, nasze życie - to jest droga i każdy wybiera swój własny sposób poruszania się.
    Dziękujemy za wspaniałe zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudnie się to czytało.
    Mądra z Ciebie kobieta.Mam nadzieję,że moja podróż wreszcie będzie wygodna.
    Zostaję i będe czekać na kolejne posty;)
    Pozdrawiam Cię cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  6. Nawet nie masz pojęcia jak się cieszę, że trafiłam na Twój blog :) Pięknie piszesz i jeszcze piękniejsze zdjęcia robisz (albo odwrotnie)...wyłapujesz takie szczegóły; podkreślasz to,co dla innych być może niezauważalne. Gratuluję talentu i cudownej wrażliwości. Ps. Ujęło mnie to zdanie przewodnie:"Kobieta jest cudem boskim, szczególnie jeśli ma diabła za skórą" i to zdjęcie z koniem i te rude włosy (też mam rude). Czuje, że zostanę tu na dłużej :):)
    Ps.2 Ja porównałam kiedyś życie do zdawania na prawo jazdy - życiem też rządzą podobne zasady: trzeba zapiąć pasy bezpieczeństwa, rozglądać się na boki, by nie przeoczyć okazji, uważać na czerwone światło, czytać znaki...

    OdpowiedzUsuń
  7. Tobie również życzę szczęśliwej podróży Kasiu :) Uścisków moc!

    OdpowiedzUsuń
  8. Niech podróż trwa długo i szczęśliwie w śród grona kochanych osób:)

    OdpowiedzUsuń


Dajesz mi swój czas - najhojniejszy dar ze wszystkich Dziękuję ;-)))

Stampin Royalty

Stampin Royalty

Digi - Scrap

Digi - Scrap

W Magicznej Kartce

W Magicznej Kartce

od Marty z Harem Soutache, Avrea, Chopiniada

od Klub Kota Jasna8

Pastelowe Candy u Moni

Pastelowe Candy u Moni
14.02.2015

Mikołajek w Palmogrodzie

Mikołajek w Palmogrodzie
Wygrałam i jeszcze za gaulstwo dostałam ;-)))

2gie urodziny

2gie urodziny
15.02.2015

Zielone Candy

Zielone Candy
Wygrałam!!

Pracowania Ajm

Pracowania Ajm
WYGRAŁAAAAM

Candy u Pająka

Candy u Pająka
Dostałam Nagrodę Specjalną!!

Wyróżnienie w ScrapGangu

Wyróżnienie w ScrapGangu

Herbaciane Candy

Herbaciane Candy
WYYYGRAŁAAAM ;-))))))

Candy niespodzianka

Candy niespodzianka
28.02.2014

Walentynkowe Candy

Walentynkowe Candy
WYGRAŁAM

Łączna liczba wyświetleń