"O marzeniach trzeba mówić głośno i otwarcie, bo nigdy nie wiesz kiedy spotkasz ludzi, którzy pomogą Ci je zrealizować."

czwartek, 30 października 2014

dyniowe szaleństwo

"Słońce chowa się w popłochu
z dnia na dzień 
Ubywa mu mocy i coraz wcześniej 
Trzepocze o szyby ćma nocy 
Przechyla się ku jesieni ziemia
 
Bo zachodzi mgłą lustro nieba 
W tym lustrze niczym odrzucone rzeczy 
Odbijamy się pomniejszeni
 
Bo przekwitły w nas wonne metafory 
I na dłoni usypana garść popiołu 
Z wszystkich uniesień majowych
 
Bo grzechoczą w nas pola makowe 
Jak zamyślone nad marnością świata 
Filozofów zasuszone głowy


Próbuję sobie przypomnieć jak to było kiedyś...
jak ja potrafiłam żyć 
jak ja to przeżyłam??!!


Ten czas ZANIM
zanim...
pokochałam dynię ;-)))


Zanim poznałam smak rozgrzewającej zupy dyniowej
zanim pierwszy raz poczułam zapach dyniowych babeczek
zanim stworzyłam pierwszy bukiet w dyni ;-)))


Bukiet tworzył się pół dnia ;-)))
bo każda gałązka, którą próbowałam umieścić wewnątrz dyni
"wychodziła" z niej gdy tylko na chwilę odwróciłam wzrok 


ale w nagrodę - za cierpliwość ;-)))
podarowałam sobie pyszne, pachnące dyniowe babeczki ;-)))


Na dyniowe babeczki ochoty narobiła mi Pędzę Lecę
Przyznaję...ciut nieufnie do nich podeszłam
ale tylko do pierwszego kęsa ;-)))


Cudny aromat to bonus
ale ten delikatny smak...
mniaaam


Kolejna porcja właśnie się podpieka 
woda na kawę się gotuje
miejsca podgrzewane przez futra czekają na gości
Kto się skusi?? 
;-)))


Bukiet zgłaszam na jesienne wyzwanie do Kwiatu Dolnośląskiego


"W przydrożnym rowie jesień przysiada.
Dymi ogniskiem, wichrami gada,
trzeszczy kołkami w szczerbatych płotach.
Kot czyści futro nim przyjdzie słota.

Snopy na kopy jesień układa,
częściej zaprasza sąsiad sąsiada.
I coraz głośniej dach przypomina,
że go otuliła niejedna zima.

Złoto rudzieje w brąz się odmienia,
ubywa słońca, przybywa cienia,
częściej się zdaje, ze obraz gada,
kiedy za oknem pada i pada.

W przydrożnym rowie jesień siwieje,
wcześniej ciemnieje i później dnieje.
Potem przysypia w białej pościeli
i aż się w nicość zimą wybieli." 


Pachnącego, radosnego, słonecznego i kolorowego dnia 
życzę Wszystkim 
i... 
zapraszam do częstowania się babeczkami ;-)))

13 komentarzy:

  1. Ja, ja chcę! :) I specjalnie do tych frykasów zaparzę dobrej herbaty z kardamonem, jeśli lubisz.
    Uściski serdeczne :)

    PS. Moja reakcja na dyniowe babeczki jest prawie taka, jak tego kocia: http://www.wr67.republika.pl/skaczacy%20kot.gif :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny bukiet!ależ się napracowałas:) pokazuje najpiękniejsza stronę jesieni i jej cudne kolory :) chętnie bym się przysiadła :)
    ściskam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Babeczki napewno bardzo smaczne ale.... ten bukiet w dyni to cudo, jest piekny, jesienny i tak mi żal, że nie mam choć ciut Twoich umięjętności i talentu, by choć namiastkę tego cuda zrobić. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kawka i babeczka, mniodzio, chce się żyć!
    Bukiet cudny!

    OdpowiedzUsuń
  5. ależ piękna ta jesień u Ciebie, jak u nikogo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja smak zupy dyniowej poznałam rok temu :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Babeczki wygądają mega :)) ale jakie świetne to zdjęcie z koniem masz!!!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  8. wspaniałe dzieło
    dziękuję za udział w wyzwaniu Kwiatu Dolnośląskiego

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiękny jest ten bukiet! i też dziękuję za udział w wyzwaniu Kwiatu Dolnośląskiego!

    OdpowiedzUsuń
  10. Babeczki wyglądają przepysznie :) A bukiety i dynie stwarzają świetny, jesienny nastrój ;)
    Ps. Zostałaś nominowana do zabawy ---> http://agasutasz.blogspot.com/2014/11/liebster-blog-award.html Zapraszam! :)

    OdpowiedzUsuń


Dajesz mi swój czas - najhojniejszy dar ze wszystkich Dziękuję ;-)))

Stampin Royalty

Stampin Royalty

Digi - Scrap

Digi - Scrap

W Magicznej Kartce

W Magicznej Kartce

od Marty z Harem Soutache, Avrea, Chopiniada

od Klub Kota Jasna8

Pastelowe Candy u Moni

Pastelowe Candy u Moni
14.02.2015

Mikołajek w Palmogrodzie

Mikołajek w Palmogrodzie
Wygrałam i jeszcze za gaulstwo dostałam ;-)))

2gie urodziny

2gie urodziny
15.02.2015

Zielone Candy

Zielone Candy
Wygrałam!!

Pracowania Ajm

Pracowania Ajm
WYGRAŁAAAAM

Candy u Pająka

Candy u Pająka
Dostałam Nagrodę Specjalną!!

Wyróżnienie w ScrapGangu

Wyróżnienie w ScrapGangu

Herbaciane Candy

Herbaciane Candy
WYYYGRAŁAAAM ;-))))))

Candy niespodzianka

Candy niespodzianka
28.02.2014

Walentynkowe Candy

Walentynkowe Candy
WYGRAŁAM

Łączna liczba wyświetleń