"O marzeniach trzeba mówić głośno i otwarcie, bo nigdy nie wiesz kiedy spotkasz ludzi, którzy pomogą Ci je zrealizować."

sobota, 24 maja 2014

W kratkę w kropki - papierowe szaleństwo i średniowieczne zamki

Witam weekendowo 
Nie mogę oderwać się ostatnio od papierków...
i wiecie...
dobrze mi z tym ;-)))

Tak dobrze, tak łatwo i przyjemnie tworzą się kolejne karteczki ;-)))
Może to wiosna za oknem??

Słońce, kwiaty, zapachy - chce się żyć i...
tworzyć ;-)))


Aby każdy wiosną mógł się cieszyć...
Zrobiłam karteczkę dla pewnego Chorowitka 
i moje pierwsze nieśmiałe quillingowe próby ;-)))

Taka kartka musiała powstać z Kapuśniaczka ;-)))
w kontrastowych kolorach
i z grafiką pin - up
Myślicie, że to... 
postawi go na nogi??
;-)))


Jak już zaczęłam kręcić...
przestać nie mogłam a że po powrocie z Holandii 
wciąż świeżo w pamięci mam jeszcze widok tulipanów 
więc wykręciłam...
Tulipanowy bukiet dla mamy ;-)))


Inspiracją była dla mnie kartka, którą kiedyś otrzymałam 
od Daget - Art 
oraz paleta kolorystyczna w 

 
zgłaszam ją także na wyzwanie w
- scrappo inspiracje 





 i ostatnia - całkiem inna od pozostałych ;-)))
Gdy dziś zobaczyłam weekendowe wyzwanie 
w Rapakivi ...

po prostu nie umiałam obronić przed nim 
swoich rączek i papierków ;-)))


Kocham kolory - tak w życiu jak i na moich kartkach
na tej poszalałam ;-)))
Kratka, kosteczki, kwiatki a nawet wstążeczka 
ehhh... lubię te słodkie papierkowe szaleństwa ;-)))


Nie potrafię nie tworzyć ale pamiętam też o obietnicy
zabrania Was do Holandii
Więc dziś połączę pracę z przyjemnością 
i teraz zapraszam do
 Zamku Ammersoyen 


najlepiej zachowanym średniowiecznym zamkiem na wodzie w Holandii
Zamek znajduje się w małej wiosce Ammerzonden
i widać go już z drogi.


Zamków widziałam już wiele - 
na Dolnym Śląsku jest ich przecież całe mnóstwo
ale to miejsce zrobiło na mnie ogromne wrażenie
otoczone wodą, polami i kwitnącymi drzewami jabłoni 
okazało się oazą spokoju 


To był jeden z niewielu naprawdę ciepłych i słonecznych dni podczas całego mojego pobytu
więc pławiłam się w słońcu i szczęściu ;-)))


Do zamku można wejść...

znajduje się tam kawiarnia z pyszną kawą i przemiłą Panią, która ma 
niesamowitą wiedzę o zamku i okolicy 


 Ja jednak - stęskniona za słońcem wolałam cieszyć się jego promieniami wsłuchana w śpiew ptaków



W tej samej wiosce znajdują się ruiny starego kościoła 


 

Niegdyś piękna budowla dziś jest miejscem równie niezwykłym...
Może to magia tego dnia,
może cykanie świerszczy,
może moja dusza romantyczna
Cokolwiek to sprawiło spacerując po Amerzonden miałam wrażenie jakbym przeniosła się w czasie
słyszałam męski chór intonujący 
Santo


słyszałam szelest sukien i brzdęk mieczy 
Duchy przeszłości odwiedzają to miejsce gromadnie 
i myślę...
że dobrze się przy tym bawią ;-)))


 Przypomniały mi się słowa piosenki Starego Dobrego Małzeństwa
"w Zakątku Cmentarza"

Mają zmarli w niedzielę ten pośmiertny kłopot,
Że w obczyźnie cmentarza czują się - bezdomnie -
A lubią noc tę spędzać popod mgłą lub popod
Wiecznością, co się w jarach gęstwi nieprzytomnie.

Maria z Bzówka - wygody wspomina izdebne,
Słońce - w łóżku, wiatr w sieni - i ogród macierzyn,
Gdzie było tyle w radość uchodzących ścieżyn,
A wszystkie takie - trafne i drzewom - potrzebne!...

Żebrak, co się zadławił na śmierć krztyną chleba -
Kijem niegdyś wędrownym obłędnie się babrze
W nieodgadle błękitnym - pełnym Boga - chabrze,
By zeń dla snu wiecznego wydłubać - źdźbło nieba,

Mnich, co po to byt ziemski tłumił bez szemrania,
By pędzić żywot wieczny w sposób nienaganny -
Kreśli palcem na próchnie list do panny Anny
Życząc rychłego w kwiatach - zmartwychwstania.

Panna Anna udaje, że jest - w bezżałobie
I biorąc na kolana młodą mgłę - pieszczochę -
Ukradkiem z pajęczyny tka zwiewną pończochę
Dla brzozy, co tkwi boso na kochanka grobie.

A opodal - mniej więcej naprzeciw rozstaju,
We fraku bezrozumnie skąsanym przez szczura,
Na czele kilku cieni żeńskiego rodzaju
Nieboszczyk Madaleński - prowadzi mazura 


Ostatnie spojrzenie na zamek odbijający się w tafli wody i...
czas powrócić do rzeczywistości 

Słodkiego, ciepłego, słonecznego weekendu
Wszystkim Wam życzę 
a ja... 
wracam do kręcenia ;-)))

14 komentarzy:

  1. Przepiękny zamek...! Naprawdę, wyjątkowo śliczny - to przez tę wodę, którą uwielbiam...
    I ruiny też urocze. A Ty wyglądałaś jak rusałka w tym wianku :D...!
    Aaaa, karteczki zawijankowo-papierkowe bardzo mi się podobają.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam zamki!!!!!! :) Miłego weekendu Brujitko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne kartki i piękne zdjęcia.Dziękuję za udział w Scrapkowym wyzwaniu, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. och, w tych przepieknych okolicach każdy by sie zauroczył. Pracowita mrówka jesteś, taki wysyp kartek i co kolejna to ładniejsza. Wspaniale zrobiłaś tą quillingową łąkę dla Mamy.

    OdpowiedzUsuń
  5. ta kartka "zdrowiej kotku" po prostu fenomenalna :-)))
    lubię takie zamki


    buźki niedzielne

    p.s. może jutro będzie gotowa "papusia"

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniale karteczki, co jedna to ladniejsza.I ty w tym wianku, przepieknie.Moj warsztat malutko sie rozrosl, ale i tak sie ciesze z tego co mam.Pozdrawiam i zycze powodzenia:))))

    OdpowiedzUsuń
  7. Karteczki są bajeczne i ten zamek na wodzie .......pozdrawiam Ewa.

    OdpowiedzUsuń
  8. piękne kartki, pozdrawiam serdecznie Ania

    OdpowiedzUsuń
  9. Zamek i ruiny bardzo malownicze. Powodzenia w karteczkowych wyzwaniach. A o Venus nic?

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam zamki, ruiny i zawsze ciekawia mnie ludzie kiedys tam mieszkajacy!
    J.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyglądasz jak kwiatuszek :)))*

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję za możliwość odwiedzenia z Tobą zamku, a karteczka z tulipankami urocza, pozdrawiam i życzę powodzenia w wyzwaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajne te własnoręczne kwiatki. Dziękuję za udział w wyzwaniu na blogu 123 Scrapuj Ty!

    OdpowiedzUsuń
  14. Wszystkie karteczki sa śliczniutkie :)) Dziękujemy za udział w zabawie HopmArt

    OdpowiedzUsuń


Dajesz mi swój czas - najhojniejszy dar ze wszystkich Dziękuję ;-)))

Stampin Royalty

Stampin Royalty

Digi - Scrap

Digi - Scrap

W Magicznej Kartce

W Magicznej Kartce

od Marty z Harem Soutache, Avrea, Chopiniada

od Klub Kota Jasna8

Pastelowe Candy u Moni

Pastelowe Candy u Moni
14.02.2015

Mikołajek w Palmogrodzie

Mikołajek w Palmogrodzie
Wygrałam i jeszcze za gaulstwo dostałam ;-)))

2gie urodziny

2gie urodziny
15.02.2015

Zielone Candy

Zielone Candy
Wygrałam!!

Pracowania Ajm

Pracowania Ajm
WYGRAŁAAAAM

Candy u Pająka

Candy u Pająka
Dostałam Nagrodę Specjalną!!

Wyróżnienie w ScrapGangu

Wyróżnienie w ScrapGangu

Herbaciane Candy

Herbaciane Candy
WYYYGRAŁAAAM ;-))))))

Candy niespodzianka

Candy niespodzianka
28.02.2014

Walentynkowe Candy

Walentynkowe Candy
WYGRAŁAM

Łączna liczba wyświetleń