"O marzeniach trzeba mówić głośno i otwarcie, bo nigdy nie wiesz kiedy spotkasz ludzi, którzy pomogą Ci je zrealizować."

piątek, 30 maja 2014

Panna Potter i Lake Districk


Oglądałam film...
Taki sobie film...
nie oskarowy, nie hit, 
 bez super hiper efektów specjalnych
akcji i porywających zwrotów wydarzeń też nie uraczą wielbiciele takowych...
Oglądałam film...
kostiumowy, biograficzny w zasadzie...
Oglądałam go już 3 razy 
a gdy znów będą go wyświetlać w telewizji... 
obejrzę jeszcze raz ;-)))

Miss Potter to opowieść o marzeniach i o odwadze do ich realizacji...
Opowieść o tym, że o życie trzeba walczyć
czasami nawet z najbliższymi


30letnia Beatrix Potter żyje w Anglii na początku XX wieku...
Jest kobietą i w owym czasie to chyba jej największe przekleństwo
Kobietą a do tego pisarką...
W głowie Beatrix rodzą się historie które ożywają dzięki magii jej pióra i pędzla


Młoda, ambitna, pełna marzeń i wiary w siebie
Dyskretnie ale odważnie, powoli ale sukcesywnie
realizuje marzenia 

Opowiadać filmu Wam nie będę gdyż serdecznie zachęcam do obejrzenia
Opowiem Wam za to inną historię - moją własną 
autor zdjęcia ~miderska~
Historię o wyprawie, która przyjaźń zrodziła 
o przyjaźni, która odwagę do życia dała
o życiu, które dzięki tej przyjaźni rozkwitło...

autor zdjęcia ~miderska~
Jak wiecie nosi mnie po świecie...
Kiedyś poniosło mnie do Londynu

pierwsze zdjęcie z Londynu
wykonane aparatem "kieszonkowym"

To był luty, 
w moich żyłach wciąż jeszcze Hiszpania pulsowała
Londyn był szary i zimny 
a ja miałam tam zamieszkać...
na zawsze ;-)))


Może powinnam być szczęśliwa...
Nie byłam... 
Choć szybko znalazłam pracę, choć wszystko układało się wyjątkowo dobrze
Ja czułam się w tym wielkim mieście samotna...


Zrobiłam więc to co robię zawsze gdy wyruszam w nowe miejsce
Zapytałam wujka Google
"co wart zobaczyć w Londynie"


i w śród wielu, wielu propozycji pojawiła się TA strona
i właśnie wtedy się zakochałam ;-)))

autor zdjęcia ~miderska~
Zakochałam i postanowiła, że MUSZĘ tam pojechać ;-)))
Wtedy jeszcze chyba nawet nie słyszałam o takim słowie jak blog
ale zdesperowana rozpoczęłam detektywistyczne śledztwo ;-)))
Nigdy wcześniej i nigdy poźniej tego nie zrobiłam

autor zdjęcia ~miderska~
ale właśnie wtedy kierowana impulsem odszukałam autorkę zdjęć
 i nie zastanawiając się nad tym czy 
uzna mnie za wariatkę napisałam maila...


Odpisała...
;-)))
ależ miałam tremę czytając tamten pierwszy mail...
Okazało się, że też mieszka w Londynie, że jest... Polką, że i że i jeszcze...
Miałyśmy ze sobą tak dużo wspólnego...


To ona pokazała mi, gdzie jest najlepsza kawa w Londynie, 
To ona pokazała mi, że życie należy do odważnych
że to co dziś jest problemem przygniatającym nas swym ciężarem jutro stanie się kamykiem ledwo uwierającym w bucie lub... po prostu wspomnieniem
To ona nauczyła mnie, że cierpliwość jest kluczem do sukesu
To właśnie ona nauczyła mnie, że należy odważnie walczyć o marzenia
To właśnie dzięki niej zrozumiałam, że życie nie składa się z samych sukcesów
ale po każdym upadku należy wstać, otrzepać ubranie i..
iść dalej - do przodu ;-)))

autor zdjęcia ~miderska~
Ona wciąż tam...
ja...
wciąż gdzie indziej...
Nie wydzwaniamy do siebie codziennie, 
nawet rozmawiamy ze sobą zbyt rzadko...
Ale to ona pokazała mi drogę, 
drogę do Lake District

autor zdjęcia ~miderska~
i drogę do mnie samej - 
drogę do szczęścia ;-)))


Do Lake District pojechałam opuszczając Anglię...
To była moja "pożegnalna podróż"
i...
To był maj ;-)))


Tamta wyprawa pachniała szczęściem
Tamta wyprawa miała być początkiem...


Lake District to raj...
Góry, jeziora, morze, niekończąca się zieloność traw
śpiew ptaków, stada owiec... 


Pradawna moc druidów zamknięta w kamiennych kręgach
 i angielskie salony z tapetą w wielkie blade różowe róże

autor zdjęcia ~miderska~
"Magiczny kamienny krąg Castlerigg, 
który jest prawdopodobnie starszy od sławnego kręgu Stonehenge.
Krąg zbudowany jest z 38 ogromnych głazów o wysokości do ponad 1.5  
Jego wiek szacuje się na ponad 5.200 lat! 

autor zdjęcia ~miderska~
 Nie każda podróż doprowadza nas tam gdzie zamierzaliśmy dotrzeć,
nie każda droga jest usłana różami
Ale zawsze warto podążać do przodu...
Tak naprawdę nigdy nie wiemy dokąd zaprowadzi nas los...
Nawet jeśli na początku idziemy przez mgłę to przecież tuż nad chmurami ukrywa się słońce 



autor zdjęcia ~miderska~

Ja do Londynu jechałam zbuntowana - przeświadczona, że to szare, rozpędzone miasto
nigdy nie stanie mi się bliskie...
Beatix Potter z Londynu wyjechała po śmierci bliskiej osoby
przekonana, że i jej życie dobiegło końca

autor zdjęcia ~miderska~
Ja w Londynie znalazłam "swoje miejsca" przeżyłam wiele pięknych chwil,
poznałam ciekawych ludzi i...
Poznałam ~miderską~
a wraz z nią, odkryłam w sobie siłę,  nadzieję, optymizm
to ona pokazała mi drogę, którą dziś kroczę ;-)))

autor zdjęcia ~miderska~
A Beatrix...
To dzięki niej powstał Narodowy Park Lake District...
To ona wykupiła ziemię bankrutujących sąsiadów, po czym w testamencie przekazała je państwu z zastrzeżeniem, że mają pozostać niezmienione...

autor zdjęcia ~miderska~
Nigdy nie wiemy gdzie zaprowadzi nas droga ani z kim skrzyżują się nasze ścieżki ;-)))
dlatego...
Nigdy nie rezygnujmy, nie poddawajmy się, nie pozwólmy wmówić sobie,
że nasze marzenia są śmieszne albo nieważne,
że nic nie osiągniemy
Tylko od nas i naszej wytrwałości zależy to kim jesteśmy i kim...
będziemy

autor zdjęcia ~miderska~

"Jeśli nie potrafisz znaleźć przyjemności w spokoju tej właśnie chwili - gdy siedzisz, wtedy i przyszłość przepłynie obok ciebie jak rzeka, której biegu nie jesteś w stanie powstrzymać. Nie będziesz zdolny do przeżywania jej, gdy stanie się teraźniejszością. Radość i spokój są możliwe właśnie w tej godzinie, kiedy siedzisz. Jeśli nie możesz znaleźć ich tutaj, to nie znajdziesz ich nigdzie. Nie biegnij za myślami jak cień za swym źródłem. Nie goń myśli. Znajdź radość i spokój właśnie w tej chwili - teraz.
Ten czas jest twoim czasem. Miejsce, gdzie siedzisz -twoim miejscem. Właśnie tu, na tym miejscu i w tym momencie możesz doświadczyć oświecenia. Do tego nie trzeba siedzieć pod specjalnym drzewem w odległej krainie."

8 komentarzy:

  1. Kasiu piekny posta a film chciałabym obejrzec cały bo ostatnio trafiłam na niego ale pod koniec , ksiązki Ci zazdroszczę ... ;)
    a podróz piekna i wiesz kiedyś na pewno pojadę w Twoje slady wtedy jeszcze raz wróce do Twojego posta ,ale gdzie tam wiele razy i zapisze wszystko skrupulatnie ,żeby wiedzie co i jak
    i masz racje warto iść do przodu nawet nie wiedzac gdzie sie dojdzie
    dziękuję

    buziole

    OdpowiedzUsuń
  2. "Znajdź radość i spokój właśnie w tej chwili - teraz."
    Pięknie powiedziane i ostatnio właśnie tak robię tu i teraz :-)
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie obejrzę ten film,tym bardziej,że go polecasz.A co do Angli to nigdy nie byłam,ale bardzo chciałabym zwiedzić wiele miejsc.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kasiu, jak Ty pięknie piszesz!!! niezmiennie podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Słowa prosto z serca...
    Skąd w Tobie, Młoda Kobieto tyle zadziwienia swiatem w tak młodym wieku?
    Tyle madrości i twórczego oczekiwania?!?

    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  6. Niesamowita i piękna historia:) Dzięki:))))

    OdpowiedzUsuń


Dajesz mi swój czas - najhojniejszy dar ze wszystkich Dziękuję ;-)))

Stampin Royalty

Stampin Royalty

Digi - Scrap

Digi - Scrap

W Magicznej Kartce

W Magicznej Kartce

od Marty z Harem Soutache, Avrea, Chopiniada

od Klub Kota Jasna8

Pastelowe Candy u Moni

Pastelowe Candy u Moni
14.02.2015

Mikołajek w Palmogrodzie

Mikołajek w Palmogrodzie
Wygrałam i jeszcze za gaulstwo dostałam ;-)))

2gie urodziny

2gie urodziny
15.02.2015

Zielone Candy

Zielone Candy
Wygrałam!!

Pracowania Ajm

Pracowania Ajm
WYGRAŁAAAAM

Candy u Pająka

Candy u Pająka
Dostałam Nagrodę Specjalną!!

Wyróżnienie w ScrapGangu

Wyróżnienie w ScrapGangu

Herbaciane Candy

Herbaciane Candy
WYYYGRAŁAAAM ;-))))))

Candy niespodzianka

Candy niespodzianka
28.02.2014

Walentynkowe Candy

Walentynkowe Candy
WYGRAŁAM

Łączna liczba wyświetleń