"O marzeniach trzeba mówić głośno i otwarcie, bo nigdy nie wiesz kiedy spotkasz ludzi, którzy pomogą Ci je zrealizować."

poniedziałek, 21 kwietnia 2014

kolory naszych świąt


Wielkanoc - Jan Lechoń

Droga, wierzba sadzona wśród zielonej łąki,
Na której pierwsze jaskry żółcieją i mlecze.
Pośród wierzb po kamieniach wąska struga ciecze,
A pod niebem wysoko śpiewają skowronki


Wśród tej łąki wilgotnej od porannej rosy,
Droga, którą co święto szli ludzie ze śpiewką,
Idzie sobie Pan Jezus, wpółnagi i bosy
Z wielkanocną w przebitej dłoni chorągiewką.

 Naprzeciw idzie chłopka. Ma kosy złociste,
Łowicka jej spódniczka i piękna zapaska.
Poznała Zbawiciela z świętego obrazka,
Upadła na kolana i krzyknęła: "Chryste!"

 Bije głową o ziemię z serdeczną rozpaczą,
A Chrystus się pochylił nad klęczącym ciałem
I rzeknie: "Powiedz ludziom, niech więcej nie płaczą,
Dwa dni leżałem w grobie. I dziś zmartwychwstałem."
 

Zakupy, porządki, gotowanie
pieczenie, ustrajanie, 
i
dwa dni przy stole ;-)))
Nie wiem jak Wy ale ja na pewno przytyłam 
i to  najmniej 100 kg ;-)))

Żurek - najbardziej tradycyjny najbardziej polski i...
jedyna wielkanocna potrawa jaką przygotowałam na święta ;-)))
 Jakimś cudem udało mi się ze wszystkim zdążyć...
Zapewne dużym ułatwieniem było to, że święta spędziłam
tułając się od domu do domu ;-)))
Przynajmniej pierwszą - niedzielną ich część
Dnia drugiego uznałam, że należy mi się odpoczynek ;-)))
Chciałam też nacieszyć się 
moim mieszkankiem w którym zagościły kolory i zapachy ;-)))


Gdy już upchnęłam kartkowe szaleństwo do
kartonów i szafek
wpadłam w szał ustrajania


Venus asystowała dzielnie 
i nie po raz pierwszy okazało się, że mamy całkiem różne gusta i upodobania
To co ja postawiłabym na półce ona 
próbowała ustawić...
na podłodze ;-)))
 nie było łatwo ale ostatecznie udało nam się osiągnąć kompromis


Kocham kwiaty i kolory
uwielbiam świąteczne bibeloty
więc
efekt końcowy musiał być...
taki:


 z Anielskiej Pracowni  przywędrowało do mnie stado kurek


 rozpanoszyły się w mojej kuchni 
i ani chcą do garnka na rosół 
ani jajek nie znoszą 
ale przyniosły ze sobą tyle radości 
że wspaniałomyślnie pozwoliłam im zostać 


żeby nie było im smutno
w sąsiedztwie zamieszkały inne gdaczące ;-)))


 Mam cudownych sąsiadów 
znając moją słabość do kwiatów zaprosili mnie do swojego ogródka
i pozwolili...
rwać ;-)))


Wiosna, radość, kolory 
i
ten zniewalający zapach
na stole, półkach i parapecie 

Sama też coś stworzyłam...
Niewiele gdyż jak wiecie 
cały przedświąteczny czas spędziłam na produkcji kartek
ale... 
zrobiłam wianek 


ohh... ileż radości miała kotowa przy jego tworzeniu...
a jakże bliska popełnienia mordu na kotowej byłam ja...
....
......
.......
Kotowa przeżyła
ja o dziwo też 
a wianek udało się skoczyć ;-)))
Tak bardzo chciałam go zrobić, że nie pomyślałam w ogóle gdzie ja go powieszę...
opcji było kilka 

ostatecznie jednak wianek zawisł na oknie
wysoko... na oknie ;-)))
co wcale nie spodobało się Venus ;-)))
ale wiankowi zapewnia przetrwanie
...
chyba
;-)))
Przyznaję...
dumna jestem z mojego małego dzieła
dlatego zgłoszę je na kolorystyczne wyzwanie 


do Digi Scrap na wyzwanie z jajem

do CraftMani "kwiecień plecień"
oraz do
Kwiatu Dolnośląskiego  na Naturalną Wielkanoc

 a ponieważ znalazła się na nim mała gąska


Uwiłam też gniazdko
malutkie gniazgdko
godne pięknego jajka, które w ubiegłym roku 
podarowała mi BiBi


 Wielkanocny pacierz

Nie umiem być srebrnym aniołem -
Ni gorejącym krzakiem -
Tyle Zmartwychwstań już przeszło-
A serce mam byle jakie.

Tyle procesji z dzwonami -
Tyle już alleluja -
A moja świętość dziurawa
Na ćwiartce włoska się buja.

Wiatr gra mi na kościach mych psalmy -
Jak na koślawej fujarce -
Żeby choć papież spojrzał
Na mnie - przez białe swe palce.

Żeby choć Matka Boska
Przez chmur zabite wciąż deski -
Uśmiech mi Swój zesłała
Jak ptaszka we mgle niebieskiej.

I wiem, gdy łzę swoją trzymam
Jak złoty kamyk z procy -
Zrozumie mnie mały Baranek
Z najcichszej Wielkiej Nocy.

Pyszczek położy na ręku -
Sumienia wywróci podszewkę -
Serca mojego ocali


ks. Jan Twardowski


Dłuuuugi się zrobił ten post... 
chciałam pokazać Wam jeszcze pozostałe a już dawno wysłane karteczki ale...
nie będę Was już dłużej dzisiaj dręczyć ;-)))
Pokażę tylko jedną gdyż inspiracją do niej było 
kończące się dziś wyzwanie 

 


Zmęczeni??
Przyznaję - my też ;-)))
Tym, którzy jutro wybierają się do pracy
życzę...
spokojnego dnia i wyrozumiałego szefostwa ;-))) 
a Wszystkim życzę dużo uśmiechu - 
niech radosna atmosfera świąt towarzyszy Wam każdego dnia 
bo w każdym dniu można znaleźć piękno ;-)))
 a dziś jeszcze... 
spokojnego odpoczynku 
i odrobiny zasłużonego lenistwa ;-)))


Dziękujemy Wszystkim za świąteczne życzenia
składane pod ostatnimi postami...
i przepraszamy za rzadkie rewizyty...
Myślami byłyśmy - bynajmniej ja
z Wami ;-)))


31 komentarzy:

  1. Na przedostatnim zdjęciu malutka jak śpi...wszystkiego dobrego dla Was... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taak... ja śpi to jest słodka i... malutka ;-)))

      Usuń
  2. Jakoś nie mogę się ogarnąć po świętach- przepracowałam się,czy co?
    Kartki nie zdążyłam wysłać do Ciebie, Kasiu, bo jej po prostu...nie zdążyłam zrobić:((
    Samych słonecznych dni w Twoim pełnym kolorów świecie:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;-)))
      Nic się nie stało... sama też ledwo ze wszystkim się wyrobiłam

      Usuń
  3. Niech ci sie powiedzie w Diabelskim Mlynie....
    Serdecznosci
    Judyta

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, tak... jedna kartka i mnie się szczęśliwie trafiła i wciąż cieszy moje oczy. To piękne rękodzieło sercem pisane i sercem klejone, po świątecznym okresie oprawię w ramki i zawieszę na ścianie.

    A dzisiejszy post świadczy o tym jaka jesteś, bajecznie kolorowa, ciepła, pełna dobroci i życzliwości...
    Ściskam Cie jak zawsze serdecznie i jeszcze raz życzę obfitych łask Chrystusa Zmartwychwstałego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak wiosna to kwiatki i kolorowo :-)
    Głąski dla Venus :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. U Ciebie zawsze jest tak kolorowo i przytulnie. Aż chce się tam mieszkać! Powodzenia na wyzwaniach! Trzymam kciuki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czyli... musisz przyjeżdżać częściej ;-)))

      Usuń
  7. Wow, that was a long post, but worth looking at! A beautiful eater wreath ! Thanks for joining us at Scrapki-Wyzwaniowo!

    OdpowiedzUsuń
  8. wszystkie twoje prace są super

    OdpowiedzUsuń
  9. Kota jest przecudowna! Imię idealnie do niej pasuje :) Wiosna jest dla mnie jednoznaczna z tęczą barw i zapachem pięknych kwiatów. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie u Ciebie!!!Ależ ta Venus jest piękna!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczne to wszystko - i kurki, i wianek, i gąska, i kwiaty, i (tu zabrakło tchu, aby wszystko wyliczyć), no i przede wszystkim Venus :)
    Heh, przed chwilą, gdy pisałam komentarz, wcięło mi go! Jeśli skrawek pojawi się wyżej - to przepraszam za bałagan. Odwykłam od blogowania :)
    Spoglądając na Twoje zdjęcia, czuję się tak, jakbym była obok Ciebie. Wspaniale oddają świąteczny nastrój. Acha, ja też przytyłam 100 kg :D Ale co tam - Wielkanoc jest raz w roku. Boże Narodzenie też, więc można sobie pofolgować, nieprawdaż?
    Trzymaj się dzielnie i swoją kiciunię wymiziaj ode mnie =^.^=

    OdpowiedzUsuń
  12. śliczne dekoracje - oj z kąd ja znam to nie porozumienie w sprawie ozdowb z kotowatym :) Czarkowi nie spodobała się jedna z moich szmacianych kurek i wygryzł jej z filcowego grzebienia...irokeza o.O

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Venus na szczęście jedynie... przestawia ;-))) ale potrafi być uparta - jeśli coś jej się nie podoba to... nie ma szansy aby ją przekonać ;-)))

      Usuń
  13. Śliczny wianuszek ! Wspaniały klimat stworzyłaś :) Pozdrawiam poświątecznie - M.

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękny wianuszek i pozostałe dekoracje, ale najbardziej ujął mnie za serce szaraczek wśród roślinności:))))
    Co do morza, to nie tylko morza ale i oceany:)) Nie dziw się, to Ty masz piękny cytat na blogu o marzeniach:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;-)))
      bardzo podobnie nam w duszy gra...
      wiele razy to już zauważyłam ;-)))
      Mam nadzieję, że nasza wyprawa w Bieszczady się uda ;-)))

      Usuń
  15. Stado kurek prześliczne:) Piękne i kolorowe święta miałaś, życzę aby każdy kolejny dzień był równie wesoły i pełen cudownych barw:) Pozdrawiam cieplutko. Ania

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudnie u ciebie :) Dekoracje sprawiają że mam wrażenie, że to obok, u mnie, a te kwiaty? Tu przed monitorem czuję ten piękny, wiosenny zapach :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kasiu ale cudownie ustroiłaś mieszkanko tak miło, ciepło i tradycyjnie
    Pozdrawiam Cię cieplutko i dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudnie jest u Ciebie pozwolisz że się rozgoszczę na Twoim blogu ale tez zapraszam do mnie .Kasiu jak mogę się z Tobą skontaktować mam zapytanie ,pozdrawiam Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ... rozgość się - zapraszam ;-)))
      W wolnej chwili z przyjemnością zagoszczę u Ciebie
      a zapytanie wyślij na hesseth@o2.pl

      Usuń
  19. świetny wianek wyszedł :) Niestety, prace zgłoszone na wyzwania CraftManii mogą brać udział jeszcze w dwóch innych wyzwaniach.

    OdpowiedzUsuń


Dajesz mi swój czas - najhojniejszy dar ze wszystkich Dziękuję ;-)))

Stampin Royalty

Stampin Royalty

Digi - Scrap

Digi - Scrap

W Magicznej Kartce

W Magicznej Kartce

od Marty z Harem Soutache, Avrea, Chopiniada

od Klub Kota Jasna8

Pastelowe Candy u Moni

Pastelowe Candy u Moni
14.02.2015

Mikołajek w Palmogrodzie

Mikołajek w Palmogrodzie
Wygrałam i jeszcze za gaulstwo dostałam ;-)))

2gie urodziny

2gie urodziny
15.02.2015

Zielone Candy

Zielone Candy
Wygrałam!!

Pracowania Ajm

Pracowania Ajm
WYGRAŁAAAAM

Candy u Pająka

Candy u Pająka
Dostałam Nagrodę Specjalną!!

Wyróżnienie w ScrapGangu

Wyróżnienie w ScrapGangu

Herbaciane Candy

Herbaciane Candy
WYYYGRAŁAAAM ;-))))))

Candy niespodzianka

Candy niespodzianka
28.02.2014

Walentynkowe Candy

Walentynkowe Candy
WYGRAŁAM

Łączna liczba wyświetleń