"O marzeniach trzeba mówić głośno i otwarcie, bo nigdy nie wiesz kiedy spotkasz ludzi, którzy pomogą Ci je zrealizować."

niedziela, 27 kwietnia 2014

Jego...uśmiech

"Jeśli miłość największa w prostocie 
a pragnienie najprostsze w tęsknocie, 
więc nie dziw, że pragnął Bóg,
aby najprostsi Go przyjęli,
ci, którzy duszę mają z bieli 
a dla miłości swej nie znają słów"


Nie pamiętam jak go wybierali...
nie pamiętam wzruszenia, radości
że to "nasz"
papież - Polak...
Dla mnie był...
od zawsze...


Pamiętam jego uśmiech
Pamiętam tę dobroć bijącą ze spojrzenia
Pamiętam miłość, której świadectwem były czyny


Pamiętam pielgrzymkę z 95roku...
Jechaliśmy na nią całą noc...
podczas Mszy św padało 
na kazaniu...usnęłam ;-)))

Nie interesowałam się jego życiem, 
nie śledziłam pielgrzymek,
książki, które mam raczej dostałam niż kupiłam...


Nie pamiętam jak go wybierali
ale pamiętam odwagę z jaką głosił Miłość
pamiętam "obrazki" z pielgrzymek 
Pamiętam jego uśmiech...


Mówili o nim Wielki
mówili 
Papież Pokoju
Papież Miłości
Papież Pojednania
Papież Dialogu
a ja pamiętam Jego... uśmiech


Bo właśnie ten uśmiech, który czaił się w oczach
wypływał z serca a serce przepełniała miłość
i to właśnie ta miłość sprawiła, że 
jego przyjacielem był Żyd, że przebaczył swojemu zamachowcy
że ucałował Koran, że gawędził przy herbatce z królową Elżbietą...
Pojednanie...


Nie pamiętam jak Go wybierali, 
ale pamiętam jak odchodził...
Nie mógł już mówić... a wciąż się uśmiechał...
Pamiętam transmisję z Watykanu, 
wiadomości z Francji, z Anglii, Polski
Pamiętam czuwania i modlitwy...


Pamiętam jak wszyscy byliśmy RAZEM...
ci starzy i ci młodzi
ci od lewej i od prawej
ci co wierzyli i ci co wątpili
ci co bili się na stadionach
i ci rządzili


To był CUD!!


Choć z czasem świat wrócił do "normy"
to Jan Paweł II przemienił wiele serc
swoim życiem i swoją śmiercią


Święty...
z łagodnym uśmiechem



Jeśli miłość do Ciebie, to bezgraniczna
Jeśli pamięć o Tobie, to na zawsze,
A jeśli wiara
To taka jak Twoja:
zdolna góry przenosić 
Ludzi jednoczyć 
Zmieniać oblicze ziemi...


14 komentarzy:

  1. Ja pamiętam jak Go wybierali i miałam tę możliwość być koło Niego, byłam na audiencji w Watykanie i Castel Gandolfo (chyba 1991 r.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. http://errata777.blogspot.com/2014/04/czy-mozna-kochac-papieza.html - może cię zaciekawi. :)

      Usuń
    2. O, jak miło być tak uroczo zarekomendowaną:-))).

      Usuń
  3. Pięknie i prosto.
    Warto pamiętać, warto kontynuować to, co nam zaszczepił.
    Ktoś kiedyś trafnie zauważył, że wszyscy do kochaliśmy, lecz za mało słuchaliśmy. Róbmy teraz jedno i drugie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie pamiętam jak go wybierali ale miałam przyjemność być na mszy i widzie tak blisko 20 metrów ,co to był za szczęśliwy dzień dla mnie ,nigdy o Świętym Janie Pawle II nie zapomnę zawsze jest w sercu mym.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja napiszę tylko....cudowny człowiek:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny wpis, ale i człowiek z Niego był prawdziwy...

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja pamiętam Go jeszcze jako kardynała i metropolitę krakowskiego, a potem był 16 października 1978 roku i ogromne zaskoczenie i radość..I Jego pielgrzymki do ojczyzny i Jego uśmiech...
    Święty Uśmiechnięty :)

    OdpowiedzUsuń
  8. życzę sobie i wszystkim i sobie byśmy doczekali choć w połowie takich kapłanów jak był Jan Paweł II :*

    OdpowiedzUsuń
  9. pamiętam ten dzień gdy Polak został papieżem - wszyscy byliśmy dumni, i wierzący i ci mniej

    OdpowiedzUsuń
  10. Czesto chcemy cudow... Cudem bylo i jest to, ze mielismy i mamy takiego CZLOWIEKA, ktory kochal i kocha Boga i czlowieka do konca...
    Serdecznosci
    Judyta

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję Ci za tego posta i za zdjęcia.
    Szkoda że tak niewielu ludzi wzięło sobie Jego słowa do serca i do stosowania...

    OdpowiedzUsuń


Dajesz mi swój czas - najhojniejszy dar ze wszystkich Dziękuję ;-)))

Stampin Royalty

Stampin Royalty

Digi - Scrap

Digi - Scrap

W Magicznej Kartce

W Magicznej Kartce

od Marty z Harem Soutache, Avrea, Chopiniada

od Klub Kota Jasna8

Pastelowe Candy u Moni

Pastelowe Candy u Moni
14.02.2015

Mikołajek w Palmogrodzie

Mikołajek w Palmogrodzie
Wygrałam i jeszcze za gaulstwo dostałam ;-)))

2gie urodziny

2gie urodziny
15.02.2015

Zielone Candy

Zielone Candy
Wygrałam!!

Pracowania Ajm

Pracowania Ajm
WYGRAŁAAAAM

Candy u Pająka

Candy u Pająka
Dostałam Nagrodę Specjalną!!

Wyróżnienie w ScrapGangu

Wyróżnienie w ScrapGangu

Herbaciane Candy

Herbaciane Candy
WYYYGRAŁAAAM ;-))))))

Candy niespodzianka

Candy niespodzianka
28.02.2014

Walentynkowe Candy

Walentynkowe Candy
WYGRAŁAM

Łączna liczba wyświetleń