"O marzeniach trzeba mówić głośno i otwarcie, bo nigdy nie wiesz kiedy spotkasz ludzi, którzy pomogą Ci je zrealizować."

niedziela, 6 kwietnia 2014

długi post wyzwaniowy

" [...], bo miłość odpędza strach, a wdzięczność przezwycięża dumę."
Małe Kobietki 

Dzień dobry niedzielnie 
CudArtenka - dziękuję za... przywołanie mnie do porządku ;-)))


Jestem...
tworzę, wymyślam, uczę się...
Jestem... 
cały czas jestem - gdzieś a granicy światów
tego realnego i wirtualnego
ale jakoś tak w tym realnym 
przycupnęłam sobie w kąciku
i całkowicie nie po drodze mi do komputera...


 Wraz z Venus oddajemy się naszym ulubionym zajęciom...
ja karteczkowaniu 
ona... medytacji ;-)))


Obiecałam Wam ostatnio, że pokaże karteczki, które zrobiłam 
na wyzwania ;-)))
Więc pokazuję...
Najpierw tę dla Digi - Scrap

stempelek pochodzi z Digital Paper choć ja go dostałam od Edytki
  
zliftowałam karteczkę Eli 17...
Powiem Wam, że Ela jest dla nie niedoścignionym wzorem...
Podziwiam jej bogate prace, zaskakujące pomysły
warsztat i bogactwo prac...
Drugą taką blogową podziwianą skrycie koleżanką jest Doris
aleee...
to taka dygresja całkiem na marginesie ;-)))

zrobiłam na to wyzwanie jeszcze jedną karteczkę...
ale ponieważ nie wiem czy można na jedno wyzwanie zgłaszać dwie prace w tym samym poście
to przed opublikowaniem tego opublikuję post z samą pracą a tutaj też ją Wam pokażę ;-)))
(aleeeż ja sprytna jestem) 

więc drugi lift do pracy Anuli wygląda tak:

stempelek pochodzi z alicecreations
 świąteczne pudełeczko...
zmobilizowałam się w związku z wyzwaniem ale 
natchnieniem były dla mnie pudełeczka, 
które tworzy Aneta 
za to pierwsza która zaszczepiła mi tę myśl była 
moja karteczkowa guru - goja która nawet umieściła u siebie kursik
jak takowe zrobić ;-)))


są kwiatki, gałązki, motylki, zajączki, kaczuszki, jajeczka...
cała wiosna zamknięta w małym pudełeczku ;-)))
a pudełeczko to zgłaszam na wyzwanie w ScrapCafe
"wiosna pora radosna"



 i jeszcze jedna karteczka 
na wyzwanie w Diabelskim Młynie 


w moim wykonaniu wygląda tak:


zgłaszam ją także do Kartkowego ABC - F jak Falbanka 

oraz na wiosenną wyliczankę w Craftowym Barze


tym razem  wykreśliłam:
- przedarcie, warstwy, pomarańcz, perełki, poszarpane brzegi



 A skoro to taki wyzwaniowy post to na koniec jeszcze kartka wielkanocna
retro Wielkanoc ;-)))
a przynajmniej tak chciałam aby wyszło 
czy się udało - pozostawiam to już Waszej ocenie 


Mam nadzieję, że DT z Retromanii dostrzeże w niej choćby odrobinę 
retro klimatu 


Właśnie wychodzi słonko...
bardzo nieśmiało ale zagląda mi przez okno Wiem, że natura potrzebuje deszczu ale ja potrzebuję podładować bateryjki 
słonecznymi promieniami
więc...
idę na spacer ;-)))

Na następny post przygotowałam małą niespodziankę 
podpowiedzią niech będą słowa
"jedz, módl się, kochaj"
;-)))

"pieśń dziecka"

W Afryce żyje plemię, w którym za datę narodzin dziecka uznaje się dzień, w którym jego matka postanowiła mieć dziecko. Kiedy kobieta podejmuje taką decyzję, to siada pod drzewem, w odosobnieniu i wsłuchuje się w ciszę tak długo, aż usłyszy pieśń dziecka, które prosi się na świat. Następnie idzie do mężczyzny, który będzie ojcem dziecka i uczy go tej pieśni. Potem kobieta i mężczyzna kochają się, śpiewając podczas aktu tę pieśń, przywołując dziecko i prosząc je, by się poczęło.
Gdy kobieta zachodzi w ciążę – uczy tej pieśni inne kobiety z plemienia, które są akuszerkami oraz kobiety starsze. W rezultacie, gdy dziecko się rodzi, starsze kobiety śpiewają ową pieśń, witając jego przyjście na świat. Przez czas, gdy dziecko rośnie, inni współplemieńcy także uczą się pieśni dziecka.
Gdy dziecko upadnie, uderzy się lub skaleczy – znajdująca się najbliżej dziecka osoba dorosła podnosi je i śpiewa mu jego pieśń. Jeśli dziecko zrobi coś dobrego, godnego pochwały – współplemieńcy w dowód szacunku też śpiewają mu jego pieśń.
Gdy dziecko osiągnie dojrzałość i już jako dorosły członek plemienia, zrobi coś złego, naruszając normy współżycia społecznego, wówczas zostaje otoczone przez innych członków plemienia i całe plemię śpiewa mu jego piosenkę. Ludzie z plemienia uważają, że zachowania antyspołeczne można zmienić poprzez miłość i szacunek, a nie poprzez kary i odrzucenie. Wierzą, że gdy człowiek słyszy swoją pieśń, to traci ochotę czynienia przykrości innym.
Trwa to przez całe życie człowieka. A kiedy nadchodzi jego godzina śmierci, zbiera się ponownie całe plemię i śpiewa jego pieśń po raz ostatni…
A jaką pieśń my śpiewamy innym ludziom?…

16 komentarzy:

  1. Te pomarańczowo-żółte róże na zielonym tle z białymi dodatkami wyglądają cuuuudnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej, co ja zawiniłam?:))))) Karteczka pierwsza z ptaszkami - przepiękna:) Powodzenia w wyzwaniach:) Karteczka z kurczaczkiem jest bardzo retro:) Bo kurczaczek taki niedzisiejszy:) Zapraszam do mnie:
    http://www.pinterest.com/cudartenka/wielkanoc_stare-poczt%C3%B3wki/
    Tekst jak zwykle bardzo mądry, dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przecudne karteczki:)
    Powodzenia w wyzwaniach życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne karteczki! Gratuluję :)...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ps... trzeba uczyć się od tego plemienia afrykańskiego...

      Usuń
  5. Pracowita i pomysłowa z Ciebie dziewczyna!

    OdpowiedzUsuń
  6. retro karteczka cudowna :) :) :)

    OdpowiedzUsuń
  7. No no... wiedziałam, że nie próżnujesz, ale efekty mnie zaskoczyły! Moim faworytem jest retro-kurczaczek. ;) Choć Wielkanoc to nie moje klimaty, to ta karteczka wyjątkowo przypadła mi do gustu. Pozostałe prace są również super. :)
    Pamiętasz jak mówiłam Ci o pudełku na roczek... wytrwałam i je zrobiłam:
    http://papieriwstazka.pl/blog/blog/2014/04/07/pierwszy-roczek/

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna karteczka :)
    Dziękuję za udział w wyzwaniu Digi Scrap

    OdpowiedzUsuń
  9. Jest świetna! I jak najbardziej retro :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nasza wyzwaniowa karteczka zdecydowanie jest retro - te poszarpane brzegi, ta koronka... no i obrazek! Śliczna praca!
    Bardzo dziękuję za udział w wyzwaniu Retro Kraft Shop!
    Pozdrawiam,
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne wesołe prace tworzysz. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Tyle różnorodnych kartek ;) i ta retro super i to pudełeczko mega - podziwiam! :) a ta z ptaszorkami urocza!

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczne prace ... wszystkie bez wyjątku !
    Piękny lift pracy Eli wykonałaś !
    Dziękuję za udział w wyzwaniu Digi-Scrap.pl i cieplutko pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wszystkie swietne! :D A króliczek w pudełku przeuroczy.
    Dzięki za udział w wyzwaniu Scrapcafe.

    OdpowiedzUsuń


Dajesz mi swój czas - najhojniejszy dar ze wszystkich Dziękuję ;-)))

Stampin Royalty

Stampin Royalty

Digi - Scrap

Digi - Scrap

W Magicznej Kartce

W Magicznej Kartce

od Marty z Harem Soutache, Avrea, Chopiniada

od Klub Kota Jasna8

Pastelowe Candy u Moni

Pastelowe Candy u Moni
14.02.2015

Mikołajek w Palmogrodzie

Mikołajek w Palmogrodzie
Wygrałam i jeszcze za gaulstwo dostałam ;-)))

2gie urodziny

2gie urodziny
15.02.2015

Zielone Candy

Zielone Candy
Wygrałam!!

Pracowania Ajm

Pracowania Ajm
WYGRAŁAAAAM

Candy u Pająka

Candy u Pająka
Dostałam Nagrodę Specjalną!!

Wyróżnienie w ScrapGangu

Wyróżnienie w ScrapGangu

Herbaciane Candy

Herbaciane Candy
WYYYGRAŁAAAM ;-))))))

Candy niespodzianka

Candy niespodzianka
28.02.2014

Walentynkowe Candy

Walentynkowe Candy
WYGRAŁAM

Łączna liczba wyświetleń