"O marzeniach trzeba mówić głośno i otwarcie, bo nigdy nie wiesz kiedy spotkasz ludzi, którzy pomogą Ci je zrealizować."

piątek, 14 marca 2014

On mnie kocha ;-)))

Stopy - stopy - piachy - kamień
Nie prostujesz ramion, bo krzyż...
W górę - w dół - słonecznym żarem:
Stopy,
Błękit,
Kamienie,
Żwir,
Czoło zdarte broczy we krwi -
Znów do piersi przypadła ziemia -
Tęcza w kroplach potu znad brwi
I kamienie o twarz, kamienie...

Idziesz, Panie, płonący strzęp,
Ponad Tobą sztandar błękitny...

Krzyż i lazur - kamienie zbocze -
Ziemia pełnią na twarz upadła,
Ryżym piachem sypnęła w oczy,
Ostrym żwirem czoło rozdarła...

Wokół pluskot tysiąca stóp,
Poświst przekleństw i szumu rozgwaru...

Wokół pluskot miliarda stóp
Tych, co przeszli, i tych co przejdą,
Tych, co znowu wiodą Cię w grób.


 
Lubię Drogę Krzyżową...
Wiem, że brzmi to jak wyzwanie sadysty ale...
ja lubię Drogę Krzyżową...
Lubię ten czas w Wielkim Poście tylko dla mnie...
i dla Niego...
Nie postanawiam i nie obiecuję...
ale staram się....
staram się bardziej...

Z każdej Drogi... zostaje we mnie jakieś zdanie
zdanie, które jak uciążliwa mucha wraca i brzęczy...
Nie zawsze słowo głośno wypowiedziane...
Niekiedy rozkojarzona, "będąca ale nieobecna"
planująca obiad, porządki, nowe kartki 
dostanę takim zdaniem w twarz - "od środka" 

Tak mnie kochasz??
nooo cudnie...
a gdzie byłaś gdy mnie wyszydzono i na śmierć skazano??

Tak mnie kochasz??
nooo rewelacja
To właśnie z tej miłości każdego dnia dorzucasz ciężarki do mojego krzyża??

Ty byś dla mnie wszystko, w każdej chwili??
fsiu, fsiu...
to pewnie dlatego nagle głuchniesz gdy mnie obrażają 

Ty to jak ta Weronika... i pić byś dała i otarła i jeszcze jak Szymon  Krzyż za mnie poniosła
ohh ze wzruszenia słów mi brak
i doskonale rozumiem, że Ty byś to wszystko tylko... 
akurat Ci się nie chce...


I tak mi te zdania ciążą i mi przeszkadzają... 
No bo jak to??
Ja taka cudowna, wspaniała, taki chodzący ideał 
a tu tak bezczelnie w twarz... i to własne sumienie??


Wielki Post
to czas, który uczy pokory...
A Droga Krzyżowa
daje przykład JAK

Choć Wielki Post wymaga od nas rezygnacji z wielu rzeczy
to jest to czas radosny, pełen nadziei...
Dla mnie taki jest...

Powoli kica sobie wiosna
żonkile i bratki uśmiechają się do słońca
dzień jest coraz dłuższy

nieee...
nie dlatego...
Dlatego, że na końcu Wielkiego Postu jest 
KRZYŻ 
dlatego, że nawet jeśli mi się nie chce
dlatego, że nawet jeśli upadam
nawet jeśli błądzę - niechcący ale całkiem świadomie
dlatego, że choć w dumie i uporze 
"wiem lepiej"
na końcu jest
KRZYŻ

a na Krzyżu są dłonie, które pomogą wstać
a na Krzyżu są stopy, które wyjdą aby mnie poszukać
a na Krzyżu jest ON, który uśmiecha się ciepło, z czułością
i mówi:
"Głuptasku, choć porozmawiamy, 
Ty sobie potupiesz nóżkami a ja w tym czasie
przygotuję wieczerzę"

Na końcu jest Krzyż...
a na Krzyżu
MIŁOŚĆ





Pięknie o Krzyżu napisała Judyta 

o Krzyżu i Miłości
o zrozumieniu...
To właśnie wtedy gdy czytałam jej posta
rodził się we mnie ten dzisiejszy...


i taka ciekawostka 
23go marca w Łodzi w  
Parafii Ewangelicko-Augsburska św. Mateusza
 (ul. Piotrkowska 283)
odbędzie się koncert Gospel Rain 
"Wykupieni"
wstęp wolny!!

8 komentarzy:

  1. bardzo dużo ludzi nie umie przeżyć Wielkiego Postu ... a to tak ważny czas...
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Tyle prawdy w Twoich słowach...
    I odwagi tyle...
    Żeby tak na blogu,w poście?!?
    Właśnie- W POŚCIE!
    Dziękuję, Kasiu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam skojarzenia z dzieciństwa z tgo okresu w kościele....
    A dzieciństwo mile wspominam....
    Piękny wpis...

    OdpowiedzUsuń
  4. Piekny i niezwykle gleboki post, wart przemyslenia i zatrzymania sie nad tym co najważniejsze.Widać wiosenna zmiane u Ciebie na blogu, wspaniale zdjecie, milo popatrzec.Pozdrawiam serdecznie:

    OdpowiedzUsuń
  5. Zmieniłaś wystrój bloga :)..., dla mnie to obce tematy..., ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że do Ciebie był poprzedni post ;-)))
      Zresztą... fakt, że pisząc go myślałam o Tobie ;-)))

      Usuń
  6. Brawo, Kasiu! Odważny i z serca post. Nie podzielam Twoich poglądów, ale bardzo je szanuję. Buziaki!

    OdpowiedzUsuń


Dajesz mi swój czas - najhojniejszy dar ze wszystkich Dziękuję ;-)))

Stampin Royalty

Stampin Royalty

Digi - Scrap

Digi - Scrap

W Magicznej Kartce

W Magicznej Kartce

od Marty z Harem Soutache, Avrea, Chopiniada

od Klub Kota Jasna8

Pastelowe Candy u Moni

Pastelowe Candy u Moni
14.02.2015

Mikołajek w Palmogrodzie

Mikołajek w Palmogrodzie
Wygrałam i jeszcze za gaulstwo dostałam ;-)))

2gie urodziny

2gie urodziny
15.02.2015

Zielone Candy

Zielone Candy
Wygrałam!!

Pracowania Ajm

Pracowania Ajm
WYGRAŁAAAAM

Candy u Pająka

Candy u Pająka
Dostałam Nagrodę Specjalną!!

Wyróżnienie w ScrapGangu

Wyróżnienie w ScrapGangu

Herbaciane Candy

Herbaciane Candy
WYYYGRAŁAAAM ;-))))))

Candy niespodzianka

Candy niespodzianka
28.02.2014

Walentynkowe Candy

Walentynkowe Candy
WYGRAŁAM

Łączna liczba wyświetleń