"O marzeniach trzeba mówić głośno i otwarcie, bo nigdy nie wiesz kiedy spotkasz ludzi, którzy pomogą Ci je zrealizować."

czwartek, 23 stycznia 2014

Cartaya - wioska na końcu świata

"O wielkich zmianach decydują małe epizody. 
Jedno spotkanie, jedna książka, jedna decyzja."

 
widok na Cartaya z zamku
Hiszpania
Andaluzja
Costa de la Luz
Huelva
Cartaya


Tym postem zaczynam cykl o moich podróżach...
Zaczynać należy od domu
a tym właśnie miejscem jest dla mnie ta mała wioska na końcu świata

zamek
 z białymi domkami, brukowanymi ulicami...

ratusz
z jednym kościołem na malutkim rynku

kościół św Franciszka

wieża kościoła - widok z zamku
z niezliczoną ilością barów
biblioteką, w której są nawet polskie książki
z rzeką, plażą i oceanem...

moja oaza spokoju i rozmyślań
Cartaya mała mieścina, którą przez 5 lat nazywałam domem
i wciąż tak nazywam w serduchu ;-)))
otoczona polami truskawek, nektarynek i pomarańczy

w kwietniu gdy kwitną pomarańcze w powietrzu unosi się najpiękniejszy z zapachów Cartaya'i 
Gdy znalazłam się tam po raz pierwszy nie znałam ani jednego hiszpańskiego słowa
Tutaj napisałam, że zakochałam się w Hiszpanii od pierwszego wejrzenia
a skoro się zakochałam to postanowiłam, że to jest właśnie miejsce gdzie chcę mieszkać, żyć
zaczęły się ciężkie czasy...

t były ciężkie czasy... ojjj ciężkie ;-)))

Nauka języka, szukanie pracy, mieszkania,
poznawanie nawyków, przyzwyczajeń, tradycji, kultury...

szewc - zawód na wymarciu
Jak małe dziecko uczy się chodzić i mówić
tak uczyłam się i ja
- w banku należy wziąć numerek - inaczej można stać nawet cały dzień ale i tak nas nie obsłużą
- w każdym urzędzie jest 14 dni na załatwienie sprawy z którą przyszliśmy i... raczej nie ma się co łudzić, że załatwią to w ciągu dni 13stu ;-)))
- jeśli siedzimy przy barze to znaczy, że prowadzimy "otwartą" rozmowę, do której zarówno barman jak i każdy inny gość może wtrącić swoje 3 grosze ;-)))
- nie ma co pośpieszać barmana, sprzedawcę, urzędnika, pana sprzątającego ulicę - w końcu nic się nie pali
- jeśli chorujemy - ibuprofen możemy sami kupić sobie w aptece bo... lekarz i tak nie przepisze nic innego ;-)))
- siesta  i fiesta (popołudniowy odpoczynek i święto) to święty czas wszystko inne może poczekać gdy jest czas na zabawę
- to, że śmieci wywożą o 3-4 w nocy robiąc przy tym tyle hałasu ile tylko się da to przecież całkiem normalne

Św. Izydor - patron rolników i miasta Cartaya
taaak... początki były trudne
Tęsknota za domem i przyjaciółmi
problemy "bycia nowym i obcym"
problemy z niuansami języka
ale przy każdej wizycie w Polsce odkrywałam,
że coraz bardziej tęsknie do mojej wioski
każdy powrót do Hiszpanii coraz bardziej stawał się powrotem do domu...

moja fontanna ;-)))
Najgorsze co może się przytrafić człowiekowi to rozdarcie -
zawieszenie pomiędzy światami, dwoma krajami...
Tu wciąż miałam bliskich, tu był mój kraj
Tam już miałam przyjaciół, tam już był mój dom...

wejście na moją ulubioną plażę
Hiszpania pasowała do mnie...
Zapach oceanu, słońce, muzyka, taniec, nocne życie
kolorowe sukienki...
Tam nawet te ogromne problemy jak
brak pracy, pieniędzy na czynsz czy jedzenie
gdy piło się kawę słuchając szumu fal
stawały się jakby mniejsze...
pozostałości wpływów mauretańskich widać głównie w budownictwie                 
Ja pasowałam do Hiszpanii
szalona, roztańczona, niezdecydowana,

moje hiszpańskie ja
W Hiszpanii, w Cartaya żyje się inaczej...intensywniej...
Rano praca, popołudniu plaża, wieczorem zabawa...
i można tak było nie dzień, dwa ale cały tydzień...
Oczywiście, że były też spokojne wieczory w domu ale...
było ich baaaardzo mało...

pole słoneczników w drodze do Paymogo
Wychowana w Polsce na początku nie mogłam się pogodzić
z małymi dziećmi biegającymi nocą pomiędzy stolikami w barze
Z czasem zrozumiałam, że w Hiszpanii życie towarzyskie i rodzinne
po prostu toczy się w barze...
W upalne wieczory staruszki wystawiały krzesła przed dom
 i krzyczały do siebie przez ulicę po której przejeżdżały samochody

El Portil
Ktoś siedząc na ulicy zagra na gitarze, ktoś zacznie rytm wyklaskiwać...
ktoś zacznie śpiewać, ktoś zacznie tańczyć i...
impreza gotowa ;-)))
a że pod Twoimi oknami??
a że jest właśnie 2ga w nocy a Ty marzysz o chwili snu??
cóż... zamiast przeklinać świat narzuć coś na siebie, zejdź na dół i dołącz do zabawy ;-)))

takie zachody słońca prawie co wieczór podziwiałam z mojego okna

O wyjeździe do Hiszpanii zdecydowałam w ciągu 5 minut
podczas rozmowy telefonicznej
O powrocie do Hiszpanii też zdecydowałam pod wpływem impulsu
Żadnej z tych decyzji nigdy nie żałowałam...
"Dom bez kota to tylko mieszkanie"
Znalazł mnie bezdomny kot, pies Vega mieszkała z nami przez ponad rok ;-)))
Pracowałam, uczyłam się i podróżowałam...
Poznałam Andaluzję, poznałam język,
poznałam ich tradycje i obyczaje
Zdobyłam przyjaciół i wrogów
Nauczyłam się że pływać w oceanie to nie to samo co na basenie
oraz że na początku marca słońce też może poparzyć ;-)))
Pokochałam i zostałam zdradzona
Śmiałam się i płakałam...
Żyłam ...
a któregoś dnia tam wrócę...
Wrócę do domu ;-)))


'Nie narzekaj, 
że życie jest niesprawiedliwe

Życie jest sprawiedliwe
daje ci dokładnie to, o co prosisz

Jeśli prosisz o bagno, wkrótce w nim ugrzęźniesz
Jeśli koncentrujesz się na nienawiści, zaraz cię otoczy
Jeśli dusisz się w zazdrości, szybko w niej utoniesz
Jeśli litujesz się nad sobą, pomnażasz smutek
Jeśli jesteś wściekła, że inni mają więcej, gniew cię zabije

Im więcej masz w duszy żalu i rozgoryczenia,
tym bardziej żałosne będzie twoje życie

Sprawdź czego jest w tobie najwięcej

Zobacz ile jest w twoich myślach dobra i miłości
szacunku, radości, uśmiechu
pozytywnego myślenia
życzliwości,
chęci zmiany,
odwagi
i gotowości do wysiłku

Wszystko co masz w życiu,
wypływa z ciebie

Jesteś projektorem,
który wyświetla swój własny film

Im bardziej będziesz pozytywnie nastawiony
skoncentrowany na tym, co ważne
życzliwy dla siebie i innych,
tym więcej pozytywnej siły
przyciągniesz do siebie

Im więcej dobra stworzysz,
tym więcej dostaniesz od życia

Bo w życiu masz dokładnie to,
co wypełnia twoje myśli'


Życie jest zbyt krótkie aby odkładać je na jutro...
żyć należy dzisiaj - zdobywać marzenia



 Następnym razem opowiem Wam o moim życiu w Londynie ;-)))

Życzę Wam spełnienia marzeń 
pokoju w sercu 
i optymizmu na każdy dzień

24 komentarze:

  1. Pięknie wyglądasz na tych zdjęciach pełnych słońca i ... szczęścia:) I pięknie o tym piszesz:)

    OdpowiedzUsuń
  2. przed chwilą się upisałam i błąd wyskoczył buuu
    teraz więc krótko - niech marzenia Ci się spełnią :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zycie daje dokładnie to, o co prosisz.... Wiec dostaniesz!
    Serdecznosci
    judyta

    OdpowiedzUsuń
  4. Pieknie nam to swoje zycie i podróż pokazałaś i opisałaś ja chcę więcej ;p
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie, będzie...aż Wam się znudzi ;-)))

      Usuń
  5. Jak pięknie napisałaś o życiu :) Nic - tylko wziąć do serca i tak właśnie żyć !!!
    Nigdy nie byłam w Hiszpanii, ale była tam moja koleżanka, która ma taki dar opowiadania, że bardzo spodobał mi się ten kraj, który znam tylko z opowieści. Twoje zdjęcia - piękne ! Wiesz, zachwycają mnie drzewka owocowe i pole słoneczników. Musi tam być pięknie !!! A że ludzie żyją inaczej i nigdzie się nie spieszą - cóż, co kraj - to obyczaj. Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli tylko będziesz miała okazje - pojedź... Z serca zachęcam... I wcale nie musisz jechać do hotelu 5ciogwiazdkowego... Małe hoteliki są przytulne i bardzo czyste... Ceny w sklepach nawet tańsze niż w Polsce... Lecieć można tanimi liniami....
      Warto zobaczyć, zasmakować, poznać ;-)))

      Usuń
  6. Powroty do domu, są czymś naprawdę wyjątkowym.... Pięknie tam i Ty piękna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. widać, że na zdjęciach jesteś bardzo szczęśliwa :) oby tak było zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten cykl podróżniczy będzie mi zdecydowanie bliższy, jako że sama na jednym miejscu usiedzieć nie mogę i cierpię katusze, kiedy nadchodzi "czas chudy".

    Już w pierwszym poście namalowałaś obraz kobiety zdecydowanej, odważnej, szybko podejmującej decyzje, obraz kolorowy pełen życzliwej przestrzeni i pozytywnej energii, obraz fantastyczny z cudownym pierwszym planem.

    Zgadzam się z Tobą co do końcowej części wpisu. To wszytko prawda, tylko czasami bywa tak, że znajdzie się jakiś prześladowca i zakłóci Twoje szczęście, zatruje tę piękną przestrzeń po to żebyś tak jak on zwątpiła w świat, który sobie stworzyłaś.

    Podziwiam i chłonę każde zdjęcie, które zawiera tyle treści.

    Uściski i moc serdeczności. Czekam na ciąg dalszy Twojej historii :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pasujesz tam :-)))
    Szczęścia życzę gdziekolwiek jesteś :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. O tak, bardzo tam pasujesz! Hiszpania i Ty to dobrany duet.
    Pięknie mi się to czytało. Ile miłości jest w tym poście!

    OdpowiedzUsuń
  11. Podobno życie pisze najlepsze scenariusze, ale najlepsze opowieści piszą ludzie, którzy faktycznie żyją. Ty faktycznie żyjesz i to pięknie - pomimo i wśród wschodów oraz zachodów słońca. :) Uściski serdeczne

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo piękne i szczęśliwe życie wiedziesz, i jak poprzedniczki powiem pasujesz do tego świata:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie zawsze...nie zawsze ;-)))
      ale zgadzam się, że pasuję do tego świata ;-)))

      Usuń
  13. Piękna Hiszpania, pełna słońca i ... deszczu :). Ale na pewno do niej wrócisz:), pewnie wcale nie prostą drogą tylko na około. Ale co tam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie jak zawsze... na skróty ;-)))

      Usuń
  14. Pewnie nie uwierzysz.ale znam region o którym piszesz...zawodowo zjechałam hiszpanię,włochy i francję.Ale o tym pisałam.więc wiesz.Z tych trzech państw najbardziej ukochałam hiszpanię,ukochany kraj Izabelli....więc rozumiem Twoje uczucia bo ja też straciłam tam serce i bardzo tęsknię za tą ziemią:)))Rozumie Twoje tęsknoty doskonale....może kiedyś się tam razem wybierzemy...:)Byłoby wspaniale:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko jest możliwe... ;-)))
      Mam cichą nadzieję, że nam się uda... a może Ty kiedyś zabierzesz mnie do Francji??
      Buziaki :*

      Usuń
  15. Czekam na wiecej..Twojego zycia....nie zawsze usmiechnietego...ale Twojego.

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudownie opisałaś częś swego życia. Czyta się, to z otwartymi ustami. Masz Kasiu ogromny talent literacki. nie marnuj tego daru napisz swoje wspomnienia, albo obruć je w jakąść powieść - może własnie to jest Twój cel? :))

    OdpowiedzUsuń
  17. Kompletnie się Tobie nie dziwię, że Andaluzja podbiła Twoje serce.
    Ja miałam dokładnie tak samo i mam nadzieję, że jeszcze kiedyś tam wrócę.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń


Dajesz mi swój czas - najhojniejszy dar ze wszystkich Dziękuję ;-)))

Stampin Royalty

Stampin Royalty

Digi - Scrap

Digi - Scrap

W Magicznej Kartce

W Magicznej Kartce

od Marty z Harem Soutache, Avrea, Chopiniada

od Klub Kota Jasna8

Pastelowe Candy u Moni

Pastelowe Candy u Moni
14.02.2015

Mikołajek w Palmogrodzie

Mikołajek w Palmogrodzie
Wygrałam i jeszcze za gaulstwo dostałam ;-)))

2gie urodziny

2gie urodziny
15.02.2015

Zielone Candy

Zielone Candy
Wygrałam!!

Pracowania Ajm

Pracowania Ajm
WYGRAŁAAAAM

Candy u Pająka

Candy u Pająka
Dostałam Nagrodę Specjalną!!

Wyróżnienie w ScrapGangu

Wyróżnienie w ScrapGangu

Herbaciane Candy

Herbaciane Candy
WYYYGRAŁAAAM ;-))))))

Candy niespodzianka

Candy niespodzianka
28.02.2014

Walentynkowe Candy

Walentynkowe Candy
WYGRAŁAM

Łączna liczba wyświetleń