"O marzeniach trzeba mówić głośno i otwarcie, bo nigdy nie wiesz kiedy spotkasz ludzi, którzy pomogą Ci je zrealizować."

wtorek, 5 listopada 2013

Karteczkowanie - moja pasja ;-)))

" W życiu tak nap­rawdę liczy się czas, ja­ki poświęci­my dla naszych przy­jaciół, miłości i pas­ji, którą kocha­my, bo reszta te­go cen­ne­go su­row­ca to codzien­na monotonia. "

Dziś będzie trochę... 
historii ;-)))
Historii karteczek, których robienie
z dnia na dzień przynosi mi więcej radości,
satysfakcji i wyciszenia ;-)))


Pierwszą kartkę z życzeniami z okazji Świąt Bożego Narodzenia wysłał w 1842 r. 16-letni londyński artysta, William Maw Egley, ale jego pomysł nie został doceniony przez adresata. W następnym roku pojawiły się w Wielkiej Brytanii kartki zrobione na prywatne zamówienie sir Henry'ego Cole'a, pierwszego dyrektora Muzeum Wiktorii i Alberta w Londynie.
Choć dzięki wynalezieniu kolei żelaznych koszty przesyłek pocztowych coraz bardziej spadały, to cena produkowanych ręcznie kartek nie sprzyjała popularyzacji nowego zwyczaju.

 
W 1875 r. kartki świąteczne pojawiły się w Ameryce, za sprawą urodzonego we Wrocławiu Louisa Pranga. W jego drukarni już wcześniej powstawały kartki z motywami kwiatowymi. Zasługą Pranga było nie tylko wprowadzenie wzorów typowo bożonarodzeniowych, ale także organizowanie konkursów (z wysokimi nagrodami pieniężnymi) na najpiękniejsze kartki świąteczne. Zapewne dzięki nim po kilku latach wybór był już spory: od najstarszych, typowo religijnych scen Narodzenia Dzieciątka, po drzewka świąteczne, kompozycje z ozdób choinkowych oraz wizerunki św. Mikołaja.
Wysyłanie życzeń świątecznych na specjalnych kartonikach stało się popularne na całym świecie dopiero w latach 20. XX wieku.
W Polsce kartki świąteczne pojawiły się pod koniec XIX w
 

"Pas­ja - pod­much szczęścia poz­wa­lający się uwol­nić ze sta­lowe­go uścis­ku sza­rej  po­nurej codzienności."

Następpną karteczkę, którą Wam pokażę
chciałam zgłosić na
(ale się spóźniłam)
Wytyczne:
1. Praca może być kwadratowa , prostokątna, ale z naciskiem na okrągła :)
2. Dwa kolory...
3.
Zero kwiatów, zero listków i zero motyli.


Uśmiechnęłam się gdy czytałam wytyczne bo...
pamiętam jak zafascynowana słońcem i 
datą powrotu do domu 
chciałam robić świąteczne kartki z motylami ;-)))


Jest okrągła, ma tylko dwa kolory 
a zamiast motyli...gwiazdki ;-)))


"Mała pas­ja, często sta­je się początkiem dro­gi do spełnienia marzeń. "

  
I jeszcze jedna kartka 
i jeszcze jedno wyzwanie ;-)))
i lift  ślubnego blejtramu Pejtoon


"Człowiek pot­rze­buje pas­ji, która wy­pełni część je­go życia, i którą podzieli się z innymi. "
i ostatnia już dziś 


 poczyniona jako 


   a w całości wygląda tak



a już całkiem na koniec...
takie moje malutkie marzenie...
Candy 
w Magicznej Kartce 

 
Nowe zachwycające papierki...
ehh...
się rozmarzyłam ;-)))
Trzymajcie kciuki - może w końcu szczęście się do mnie uśmiechnie ;-)))

"Mogą mówić, że jes­teśmy wa­riata­mi. 
Jed­nak to my żyje­my całym ser­cem, ma­my pas­je, am­bicje, marze­nia...  
Ma­my cel."

Snów pięknych i puchatych
dnia radosnego 
życzę Wszystkim,
którzy dotrwali do końca ;-)))

19 komentarzy:

  1. o joj toż to cała kolekcja kartek świątecznych ... śliczne wszystkie :))))
    z naciskiem na bombkę:))))

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne karteczki :) Wszystkie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. co jedna to ładniejsza, Tak to jest jak się z kotuniem pracuje od razu cały wysyp karteczek:)
    hurtowa produkcja:) na 4 łapy i dwie rączki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przypomnialas mi o... zyczeniach i kartkach i czas sie porozgladac!!!
    Serdecznosci
    judyta

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie prawdziwie pachnace swietami te Twoje karteczki, bardzo mi sie podobają z naciskiem na....bombke:)))pozdrawiam Was serdecznie i mam nadzieję, ze u Venus wszystko dobrze:)

    OdpowiedzUsuń
  6. powodzenia !
    a karteczki bardzo ładna , a zakochałam sie w tej z Mikołajem ;p
    zrobisz taka dla mnie ?
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ta z mikołajem jest Twoja....

      Usuń
    2. :**** dziekuję
      napiszesz mi meila co i jak ;)

      Usuń
  7. Lubię oglądać Twoje karteczki:) są śliczne:)

    OdpowiedzUsuń
  8. No właśnie moja kochana a gdzie czas dla mnie????Nie wpadasz,nie piszesz,chyba o mnie zapomniałaś:))))

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki za "kawałek" historii, no i kurczę, wygraj to candy!
    Buziaki :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Widzę, że weny nie brakuje! Zapraszam na mój konkurs tutaj: http://szmek-bloguje.blogspot.com/2013/11/swiateczna-kartka-inaczej.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak świątecznie u Ciebie! Kochana szukam stempla bo wydaje mi się że zapisałam grafikę. Napisz mi na @ jeszcze z przypomnieniem :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale dużo karteczek w tym poście, jedna ładniejsza od drugiej. A bombka jest śliczna, podoba mi się najbardziej i taka patriotyczna;-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawa historia :)... I karteczki jak zawsze, śliczne.

    OdpowiedzUsuń
  14. Sliczna praca ale nie spelnia wymagan wyzwania. Blizsze informacje o zasadach znajdziesz na naszym blogu. Dziekuje za udzial i powodzenia nastepnym razem :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kasiu, dziękuję za komentarz i cieszę się, że pamietasz o wycinankach. Na spokojnie...:)Bede Ci bardzo wdzięczna.Dzięki!:))

    OdpowiedzUsuń


Dajesz mi swój czas - najhojniejszy dar ze wszystkich Dziękuję ;-)))

Stampin Royalty

Stampin Royalty

Digi - Scrap

Digi - Scrap

W Magicznej Kartce

W Magicznej Kartce

od Marty z Harem Soutache, Avrea, Chopiniada

od Klub Kota Jasna8

Pastelowe Candy u Moni

Pastelowe Candy u Moni
14.02.2015

Mikołajek w Palmogrodzie

Mikołajek w Palmogrodzie
Wygrałam i jeszcze za gaulstwo dostałam ;-)))

2gie urodziny

2gie urodziny
15.02.2015

Zielone Candy

Zielone Candy
Wygrałam!!

Pracowania Ajm

Pracowania Ajm
WYGRAŁAAAAM

Candy u Pająka

Candy u Pająka
Dostałam Nagrodę Specjalną!!

Wyróżnienie w ScrapGangu

Wyróżnienie w ScrapGangu

Herbaciane Candy

Herbaciane Candy
WYYYGRAŁAAAM ;-))))))

Candy niespodzianka

Candy niespodzianka
28.02.2014

Walentynkowe Candy

Walentynkowe Candy
WYGRAŁAM

Łączna liczba wyświetleń