"O marzeniach trzeba mówić głośno i otwarcie, bo nigdy nie wiesz kiedy spotkasz ludzi, którzy pomogą Ci je zrealizować."

niedziela, 2 czerwca 2013

Bliżniaki - takie same a jednak całkiem inne

"Dzieci nie myślą ani o tym, co było, ani o tym, co będzie, ale cieszą się chwilą obecną, jak mało kto potrafi." 


Witam Was porą mocno wieczorową a niektórych pewnie o poranku ;-)))
Wieść głosi iż właśnie kończy się Dzień Dziecka...
Z tej okazji będzie u mnie bardzo kolorowo i... dziecięco...
Bo dziecięce są karteczki...
Dwie karteczki dla dwóch chłopców,
którzy za kilka dni obchodzić będą swoje pierwsze urodziny...
Emil i Anton...
Bliźniaki...
Pozornie identyczni... w rzeczywistości...
całkiem inni ;-)))

kartka schodkowa, której wzór wypatrzyłam u Hogaty na Wytwory Hogaty
Moi pomocnicy Boguś i Falko zgodzili się asystować przy sesji...
i całkiem niechcący zademonstrowali różnicę między chłopcami...
Anton jest ciekawski i radosny...
Emil wstydliwy i bardziej skory do płaczu
Ponieważ kartki mają chyba wszystkie możliwe kolory  więc
zgłaszam je na wyzwanie do



Biedroneczki i misie z różami a także jedyneczki jako elementy 3D pozwalają mi też na zgłoszenie ich do Kartenallerlei - Karte mit 3D-Motiv


oraz na wyzwanie w
inspirowane tym zdjęciem


Dziecięce kartki urodzinowe jak najbardziej nadają się na:

Dzisiejszy dzień powitał mnie... 
deszczem... 
Niby powinam przywyknąć... 
a jednak budząc się każdego poranka mam nadzieję, że dziś...
że dziś będzie inaczej...
Cóż....
poranek był...
taki jak zwykle... za to wieczór...
Wieczorem odwiedziło mnie słonko i Pewna Dobra Kobieta, 
która sprawiła, że Dzień Dziecka można uznać za bardzo, bardzo udany ;-)))


 znów udałam się na polowanie...
tym razem ofiarami padły pszczoły i kwiaty ;-)))


A te piękne kwiaty upolowałam dla Was Moje Drogie Blogowe koleżanki...
jednak dwóm Paniom chciałabym je ofiarować w szczególności:

Dla Snow
Dla Snow - na powitanie po długiej (zdecydowanie zbyt długiej) nieobecności, ciesząc się ogromnie z jej powrotu ;-)))

Dla M.Arty

Dla M.Arty aby umilić czas oczekiwania na DOBRE nowiny,
aby pamiętała, że nie jest sama...

Na koniec... bajka - dla tych co to spać się kłaść będą 
i kawka dla tych co prankiem  do mnie zajrzą ;-)))

CYRK

Pewnego razu, gdy byłem jeszcze nastolatkiem, wybrałem się z tatą do cyrku. Staliśmy w kolejce po bilety, tuż za pewną rodziną, która wywarła na mnie ogromne wrażenie. Nietrudno było zgadnąć, że nie są najbogatsi. Ubrani byli niedrogo, ale schludnie. Ośmioro dzieci, małych, z pewnością poniżej dwunastu lat, zachowywało się nienagannie, karnie stojąc w parach za rodzicami i trzymając się za ręce. Brzdące cały czas trajkotały z przejęciem, opowiadając sobie o klownach, słoniach i innych cudach, które miały za chwile zobaczyć. Z łatwością można było się domyślić, że jeszcze nigdy nie były w cyrku, i że wieczór ten zapowiadał się jako największa atrakcja w ich dotychczasowym życiu.

Rodzice stali z przodu, dumni ze swych latorośli. Ona trzymała czule dłoń swego męża i spoglądała na niego z uwielbieniem, jakby chciała powiedzieć: "Jesteś moim rycerzem w lśniącej zbroi". Widać było, że duma rozpiera mu serce; uśmiechał się i spojrzeniem przyznawał jej rację.

Gdy dotarli wreszcie do kasy, kasjerka zapytała go, ile chciałby biletów. Odparł z nieukrywanym zadowoleniem w głosie:

- Proszę osiem biletów ulgowych i dwa normalne. Wybieramy się do cyrku całą rodziną.

Kasjerka natychmiast podała cenę.

Żona puściła dłoń męża i skłoniła wstydliwie głowę. Mężczyzna pochylił się nieznacznie do okienka i drżącym głosem poprosił:

- Mogłaby mi pani powtórzyć?

Kasjerka posłusznie podała cenę jeszcze raz.

Nie miał tyle pieniędzy! Jak powie dzieciom, że nie stać go na bilety do cyrku?!

Mój tato, widząc, co się święci, poszperał w kieszeni, wyciągnął dwudziestodolarowy banknot i upuścił go na ziemię. (Bynajmniej nie byliśmy bogaci!) Potem pochylił się, podniósł zgubę i delikatnie poklepał mężczyznę po ramieniu.

- Przepraszam pana, zdaje się, że wypadło to panu z kieszeni - powiedział.

Mężczyzna natychmiast domyślił się, o co chodzi. Nie prosił o jałmużnę, lecz z pewnością był wdzięczny za pomoc w tak krępującej sytuacji. Spojrzał mojemu ojcu prosto w oczy, ujął w obie ręce jego dłoń zaciśniętą mocno na dwudziestodolarówce. Drżały mu usta, a po policzkach spływały łzy.

- Dziękuję, dziękuję panu - rzekł. - To tak wiele dla znaczy dla mojej rodziny …

Wróciliśmy z tatą do domu. Nie spędziliśmy tego wieczora w cyrku, ale humor mieliśmy doskonały.

Tekst pochodzi z książki "Balsam dla duszy 2"



 "Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym i domagać się ze wszystkich sił, tego czego się pragnie."

Życzę Wam abyście nigdy nie zatraciły dziecięcej ciekawości i radości...
abyście każdy dzień przyjmowały jako przygodę,
abyście pomimo doświadczeń życia wciąż z dziecięcą ufnością potrafiły ufać i wierzyć

29 komentarzy:

  1. Witaj Brujito kochana:-)
    Ale dziś u Ciebie kolorowo i dziecięco! Karteczki dla bliźniaków śliczne. Kolorowe i wesołe. Powinni je zatrzymać na pamiątkę.
    Na rododendronie to bąk się załapał, a nie pszczółka - moim zdaniem, a przypowieść kojąca duszę.
    Jestem ciekawa kto jest autorem tych cytatów o dzieciach? ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ojj.... bąk - pszczoła... jedno bzyczadło przecież ;-)))
      Myślę, że to czy chłopcy pamiątkę z moich kartek mieć będą to już od rodziców zależy ale mam nadzieję, że jednak im się spodoba
      Uściski zasyłam dnia miłego życząc

      Usuń
  2. Bo cała tajemnica tkwi w tym, by nie zabić w sobie dziecka, którym się było. :)
    Witam Cię przy porannej kawie. Czy wiesz, że powyższe kartki przypomniały mi o kolorowych żelkach, którymi w dzieciństwie zajadała się moja przyjaciółka? Więc jak można byłoby nie napisać, że słodkie są? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;-)))
      Ależ cudne słodkie skojarzenia - cieszę się ogromnie iż ja, a w sumie moje kartki, są ich sprawcą...
      Więc słodkiego i kolorowego dnia Ci życzę buziaki i uściski zasyłając

      Usuń
  3. takiej kawy z uśmiechem mi potrzeba ... mmm
    karteczki urocze :) szczęściarze z tych dzieciaków :)
    a co do dziecka ja chyba jeszcze jestem dzieckiem tylko takim wyrośniętym :D:D

    pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze... dobrze, że dziecko w Tobie tkwi...niech tak będzie zawsze
      Kawunią częstuję i sama również promienny uśmiech do Ciebie zasyłam...

      Usuń
  4. Nikt tak nie umiał cieszyć się z prezentów , jak moja córcia, kiedy była mała:)), na szczęście zostało jej to do dziś:))
    Bajecznie kolorowy i krzepiący post:))
    Miziaki dla Venus!
    Całuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mówiłam już jak bardzo sie cieszę, że znów u mnie gościsz??
      Tak?? Nie szkodzi ;-)))
      Za miziajki dziękujemy... właśnie przekzzywane są w trakcie pisania ;-)))

      Usuń
  5. Kochana Brujto, z okazji dnia dziecka życzę Ci wiele wiele radości, uśmiechu, słoneczka, i wszystkiego naj naj!!!!uważam , że każdy z nas ma coś z dziecka stąd moje życzenia.DZIĘKUJĘ za wspaniały podnoszący na duchu post.Katteczki bardzo mi się podobają

    OdpowiedzUsuń
  6. Są bardzo kolorowe i takie dziecięce:) Dziękuję za pyszną kawkę, od razu czuję się lepiej. I na koniec, gratuluję Ci wygranej u...wiesz kogo.Serdeczności wysyłam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja ostatnio spóźniam się ze wszystkim...
      ale... mam nadzieję, że już Ci lepiej...
      Również wszystkiego kolorowego życzę a że Dzień Dziecka już za nami.. więc na dzień każdy ;-))))

      Usuń
  7. Kawke chętnie wypiję( na razie wirtualnie...)
    Kasiu, w ogóle sie nie moge wyrobić- dom ogarnąć, Janka, pracę, bloga, aranżacje,zdjęcia, poserfować po blogach zaprzyjaźnionych...ufff
    a kiedy pisać maile?!?
    I do tego jeszcze nauka norweskiego...Muszę zacząć
    Kiedy Ty masz czas na karteczki na wyzwania róznych blogów?:))...
    Buziaki, Dobry Duszku:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano z tym czasem to różnie u mnie bywa... nawet z odpisywaniami na komentarze się spóźniam...
      Norweski... czyżbyś się do Ani wybierała??
      Buziaki

      Usuń
  8. Ach te Twoje kawki...każda zachwyca:))) Karteczki śliczne. A co do Dnia Dziecka to cieszę sie, że mam go w sobie cały czas...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I oby to się NIGDY nie zmieniło
      uściski gorące zasyłam

      Usuń
  9. Dla Ciebie też wszystkiego dobrego na każdy dzień i słońca bez końca ! :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tak, tak tak...
      Słońca!!! ;-)))

      Usuń
  10. Zawsze zachwyca mnie Twoja wrażliwość,Uwielbiam czytać Twoje historie.A kartki są super,życzę Ci aby wygrały!!!Kawkę tez chętnie bym z Tobą wypiła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mówią, że nie ma rzeczy niemożliwych więc...
      wyczekiwać ino czasu i sposobności trzeba ;-)))
      Uściski zasyłam Kochana

      Usuń
  11. Karteczki są prześliczne i takie radosne :))
    Dziękuję za udział w wyzwaniu "W kolorach tęczy" :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że i "jure" się spodobają
      Bardzo fajne wyzwanie - nie mogłam mu się oprzeć

      Usuń
  12. Uwielbiam Tu być :) Pozdrowienia kochana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiasz, uwielbiasz.... a ja myślę, że zapomniałaś już o mnie :(i mnie tak smutno, tak żal...
      Nawet Falko pochlipuje cichutko

      Usuń
  13. Piękne kartki:)
    A bajeczka jak zwykle cudowna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;-)))
      Czegóż się nie robi dla Was kobietki ;-)))

      Usuń
  14. Urocze kartki, takie radosne i kolorowe :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Oj, napiłabym się takiej kawki, szczególnie w tak pochmurny dzień, jak dzisiejszy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepiękne wesołe karteczki:)

    OdpowiedzUsuń


Dajesz mi swój czas - najhojniejszy dar ze wszystkich Dziękuję ;-)))

Stampin Royalty

Stampin Royalty

Digi - Scrap

Digi - Scrap

W Magicznej Kartce

W Magicznej Kartce

od Marty z Harem Soutache, Avrea, Chopiniada

od Klub Kota Jasna8

Pastelowe Candy u Moni

Pastelowe Candy u Moni
14.02.2015

Mikołajek w Palmogrodzie

Mikołajek w Palmogrodzie
Wygrałam i jeszcze za gaulstwo dostałam ;-)))

2gie urodziny

2gie urodziny
15.02.2015

Zielone Candy

Zielone Candy
Wygrałam!!

Pracowania Ajm

Pracowania Ajm
WYGRAŁAAAAM

Candy u Pająka

Candy u Pająka
Dostałam Nagrodę Specjalną!!

Wyróżnienie w ScrapGangu

Wyróżnienie w ScrapGangu

Herbaciane Candy

Herbaciane Candy
WYYYGRAŁAAAM ;-))))))

Candy niespodzianka

Candy niespodzianka
28.02.2014

Walentynkowe Candy

Walentynkowe Candy
WYGRAŁAM

Łączna liczba wyświetleń