"O marzeniach trzeba mówić głośno i otwarcie, bo nigdy nie wiesz kiedy spotkasz ludzi, którzy pomogą Ci je zrealizować."

poniedziałek, 1 kwietnia 2013

Droga

 "Czy to nie przyjemnie wiedzieć, że jest tak dużo rzeczy, które jeszcze poznamy? To właśnie sprawia, że ja się tak cieszę życiem... Świat jest taki ciekawy... Nie byłby taki ani w połowie, gdybyśmy wszystko o wszystkim wiedzieli, prawda?"


 Właśnie wróciłam ze spaceru... i w butach jeszcze siadłam do komputera żeby podzielić się z Wami kłębiącymi sie w głowie myślami...
Szłam sobie... jak zawsze przed siebie... skręcając w uliczki, które czymś mnie skusiły... bez celu - ot przed siebie po prostu... i w tej dzieisjeszej wędrówce znalazłam... WIOSNĘ... ale... choć za wiosną tęsknią wszyscy... nie o tym myślałam nie o tym lecz... 
o drodze, o życiu, o marzeniach i celach.... 
O mojej drodze głównie... 
o tym, że ona właśnie taka... przed siebie jest... bez mapy, bez zakreślonego w kółeczko celu... 
i w sumie odkąd sięgam pamięcią zawsze taka była...
Wiem SKĄD wyszłam, wiem gdzie NIE CHCĘ dojść i w zarysie mam jakiś cel podróży... ale nigdy nie wyznaczałam sobie trasy z punktu A do punku B... Czasami spoglądam na drogowskazy ot... żeby się nie zgubić ale idąc cieszę się drogą i tym co wyłania się za zakrętem...

Południk Greenwich
jedną noga na wschodzie - drugą na zachodzie ;-)))
 "– (...) wszak oczekiwanie czegoś daje nam już połowę przyjemności! – zawołała Ania. – Może się zdarzyć, że się tego nie otrzyma wcale, ale nikt nie może zabronić cieszyć się z oczekiwania! Pani Linde mówi: „Błogosławieni ci, którzy się niczego nie spodziewają, bo nie zaznają rozczarowania”. Ale ja myślę, że gorzej jest nie spodziewać się niczego niż doznać rozczarowania."

Czas tak szybko biegnie... 
Zaledwie wczoraj... 
decydowałam się do jakiej szkoły, na jakie studia pójdę...
całowałam się po raz pierwszy...
po raz pierwszy na ławce w Krakowie usłyszałam magiczne Kocham Cię
po raz pierwszy wsiadłam w samolot, który wywiózł mnie hen daleko od domu, 
po raz pierwszy pozwoliłam sobie na chwilę zapomnienia w ukochanych ramionach
po raz pierwszy... zaledwie wczoraj...
a dziś już liczba na zegarze życia wskazuje 33...

Ukochany Kraków
 "Co chwilę inna kwestia do rozważenia... co chwila coś innego, co nie daje spokoju. Rozstrzygniesz jedną sprawę, a już się nasuwa następna. Nad tak wieloma kwestiami należy się zastanowić i tyle rozstrzygać z chwilą gdy dorastamy."

Patrzę na ludzi dookoła... 
Zabieganych, skupionych na gromadzeniu coraz to większych ilości dóbr... poukładanych z gotowym planem działania na kolejne kilka lat i... jest mi ich żal... Żal, że zamiast cieszyć się życiem dostrzegać piękno tego co mają... wciąż rozpaczają nad tym co nie jest jeszcze ich własnością...
A może oni o mnie tak samo myślą??
Że taka stara a nic nie ma, nic nie zdobyła, nie wie czego szuka po świecie, nigdzie miejsca na dłużej nie może zagrzać..??

Nowe przyjaźnie - Indonezja 2011
"O wiele lepiej być rozumnym i rozsądnym, jednakże ja nie pragnęłabym wcale być rozsądną, bo to takie nieromantyczne!"

To wcale nie jest tak, że ja gardzę rzeczami, dobrami materialnymi, że nie chcę mieć, posiadać CZEGOŚ...
Ojj... owszem, chcę, marzę, pragnę... 
 o takim domku z ogródkiem na przykład marzę...
małym...ale koniecznie z drewnianymi schodami i z wieżyczką... taką okrągłą i żeby były w niej duuuże okna i  żebym w niej mogła na szerokim parapecie dużo poduszek poukładać... i kwiatów by tam było dużo i z filiżanką kawy w dłoni czytałabym tam książki...
Marzę... i chciałabym... 
i to i jeszcze tamto...
ale bardziej od mieć chcę
CZUĆ, smakować, poznawać, odkrywać...

Londyn 2010
"Łatwo jest czytać o czyimś nieszczęściu i wyobrażać sobie, że potrafilibyśmy znieść je po bohatersku, lecz kiedy ono się na nas istotnie wali, to niełatwa sprawa."

Tak właśnie idę przez swoje życie... 
Może i bez mapy, czasami wybierając drogi wiedziona tylko przeczuciem, nie mając w ogóle pojęcia dokąd prowadzą... 
ale dzięki temu przeżyłam w swoim życiu już tak wiele...
Mieszkałam przez 5 lat w Hiszpanii, przez 2 ,z przerwami, w Londynie, teraz jestem w Niemczech... Przejechałam, przeszłam, zwiedziłam pół świata i całą naszą piękną Polskę...
Poznałam cudownych ludzi, wielu z nich od lat jest ze mną, niektórzy pojawili się tylko na chwilę zostawiając trwały ślad w serduchu, odcisnęli swój ślad na życiu,
Tyle się nauczyłam, tyle doświadczyłam, zasmakowałam...
Częściej nie mam pieniędzy niż je mam ;-))) ale za żadne skarby świata - nawet za ten dom z wieżyczką nie oddałabym swojego życia...

Barcelona 2009



 "Gdy ukończyłam Akademię, wydawało mi się, że przyszłość rozciąga się przede mną jak prosta droga. Myślałam, że mogę zobaczyć jak wygląda przez wiele mil. Ale teraz trafiłam na zakręt. Nie wiem, co leży za tym zakrętem, ale chcę wierzyć, że to co najlepsze. Sam w sobie jest fascynujący ten zakręt, Marylo. Zastanawiam się, jak biegnie za nim droga - ile jest w niej zielonej świetności i miękkich, przeplatanych świateł i cieni, jakie są nowe krajobrazy, nowe piękno, jakie jeszcze zakręty i wzgórza, i doliny w oddali."

Wszystkie powyższe cytaty pochodzą z mojej ukochanej książki, mojej nauczycielki "Ania z Zielonego Wzgórza" Książki, która towarzyszy mi od lat... która uczyła mnie co to przyjaźń, miłość, poświęcenie...Czasami ją przeklinam... bo to właśnie ona w dużej mierze ukształtowała moje spojrzenie na świat... A to spojrzenie... jest tak bardzo "nie modne" w dzisiejszych czasach... Częściej jednak jestem jej wdzięczna... bo moda przemija a ja wierna sobie... codziennie rano z czystym sumieniem i odwagą przyglądam się sobie w lustrze


a na koniec, na dobranoc...
bajka...
bajka o życiu...
przeczytajcie... 

http://www.pociagzycia.1k.pl/

16 komentarzy:

  1. Piękne i mądre wnioski. Piękne i mądre marzenia. Niech się spełnią!
    Dziewczyna za zdjęć olśniewająca!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu Kochana... dziękuję...
      i... oby się spełniły ;-)))

      Usuń
  2. Urodziny ?
    Szkoda,że człowiek nie jest wieczny...
    Życzę ,żebyś znalazała swój cel i swoją drogę :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aniu, Krysiu... czy Wy kiedyś sypiacie??
    Dziękuję... za Waszą ciągłą i niestrudzoną obecność u mnie... i każe miłe słowo :* :* :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne przemyślenia :) I piękna kobieta na zdjęciach ,zycze abyś znalazła swoją drogę Pozdrawiam serdecznie Kochana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :* dziękuję Ci bardzo... bardzo, bardzo ;-)))

      Usuń
  5. Wiesz podoba mi sie Twoje podejcie do zycia ,grunt to zyć ze soba w zgodzie :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;-)))
      to daje spokój... w serduchu

      Usuń
  6. Podążasz w dobrym kierunku, masz jeszcze czas na to, by osiąść gdzieś na stałe, zamieszkać w wymarzonym domku z dużymi oknami.
    Otwarte oczy i serce -to jest majątek, ważne, by działać zgodnie z sobą....

    OdpowiedzUsuń
  7. :*
    Nie wszyscy to rozumieją... nie wszyscy pochwalają ale...
    Ja jestem szczęśliwa... niczego nie żałuję, niczego bym nie zmieniła... Nawet tych złych i przykrych doświadczeń... one też wiele mnie nauczyły i.. sprawiły, że jestem tym kim jestem ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Każdy potrzebuje czego innego do szczęścia. Ważne żeby siebie nie okłamywać i robić wszystko zgodnie ze swoimi pragnieniami ;))
    A co ludzie sobie pomyślą ,to ich sprawa ;)
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne słowa takie mądre i prawdziwe:-) nigdy się nie zmieniaj bo człowiek tylko wtedy jest szczęśliwy gdy jest sobą i nie robi tego co mu inni wskażą:-) gorące uściski:-*

    OdpowiedzUsuń
  10. ja też swojego bym nie zamieniła ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kinga... Ty to jesteś moją bohaterką...
      Podziwiam Cię z całego serca :*

      Usuń
  11. po każdym wejściu na Twojego bloga jestem spokojniejsza, to taki wewnętrzny spokój :) bo każdy Twój wpis emanuje właśnie takim spokojem i radością :) fajnie, że mogę tu zaglądać :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję... dziękuję z całego serca...
      Bo choć pisanie i tworzenie... wypływa ze mnie... z wewnętrznej potrzeby... to myśl, że jest ktoś kto to czyta, kto odnajduje w tym coś dla siebie... ta myśl dodaje skrzydeł, motywuje...
      Dziękuję :*

      Usuń


Dajesz mi swój czas - najhojniejszy dar ze wszystkich Dziękuję ;-)))

Stampin Royalty

Stampin Royalty

Digi - Scrap

Digi - Scrap

W Magicznej Kartce

W Magicznej Kartce

od Marty z Harem Soutache, Avrea, Chopiniada

od Klub Kota Jasna8

Pastelowe Candy u Moni

Pastelowe Candy u Moni
14.02.2015

Mikołajek w Palmogrodzie

Mikołajek w Palmogrodzie
Wygrałam i jeszcze za gaulstwo dostałam ;-)))

2gie urodziny

2gie urodziny
15.02.2015

Zielone Candy

Zielone Candy
Wygrałam!!

Pracowania Ajm

Pracowania Ajm
WYGRAŁAAAAM

Candy u Pająka

Candy u Pająka
Dostałam Nagrodę Specjalną!!

Wyróżnienie w ScrapGangu

Wyróżnienie w ScrapGangu

Herbaciane Candy

Herbaciane Candy
WYYYGRAŁAAAM ;-))))))

Candy niespodzianka

Candy niespodzianka
28.02.2014

Walentynkowe Candy

Walentynkowe Candy
WYGRAŁAM

Łączna liczba wyświetleń